چگونه کسب و کار آنلاین خود را توسعه دهیم


این مقاله به شما این امکان را می‌دهد که به روشی غیرفناوری، فرآیند استفاده از یافته‌های تجزیه و تحلیل وب را برای رشد کسب‌وکار خود درک کنید.

شما به تازگی شروع به موفقیت در وب سایت خود کرده اید و به نقطه ای رسیده اید که باید سطح حرفه ای بودن را افزایش دهید تا از پتانسیل هایی که سایت شما دارد کسب و کار بیشتری کسب کنید.

این نیاز به دانستن عملکرد سایت شما از منظر تجاری دارد. باید تصمیم گیری های داده محور را شروع کنید. برای این کار به تجزیه و تحلیل نیاز دارید.

چگونه شروع به استفاده از تجزیه و تحلیل وب برای رشد کسب و کار خود کنیم

شروع به تجزیه و تحلیل یک وب سایت برای کسی که تازه کار است می تواند یک کار طاقت فرسا به نظر برسد. این مقاله به شما امکان می دهد تا دریابید که چگونه می توانید مدیریت سایت خود را با تجزیه و تحلیل شروع کنید.

با تعریف اهداف تجاری خود شروع کنید.

اولین وظیفه شما این است که اهداف تجاری خود را مشخص کنید. شما باید مشخص کنید که هدف وب سایت شما چیست و چگونه انتظار دارید که از کسب و کار شما حمایت کند.

آیا می خواهید کاربرانتان اقدامات خاصی انجام دهند یا هدف شما تأثیرگذاری یا آموزش آنها در مورد برندتان است؟

هدف وب سایت شما چیست؟

  • افراد مناسب بیشتری را برای بازدید از سایت خود جذب کنید
  • تبدیل سایت شما
  • با ارزش ترین کاربران خود را به بازگشت نگه دارید
  • محتوایی ایجاد کنید که مخاطب شما را درگیر کند
  • بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب کنید

تعریف کنید که موفقیت برای شما چه معنایی دارد

دلیل مهم این است که هدف سایت خود را تعریف کنید، این است که اگر معنای موفقیت را برای شما تعریف نکرده باشید، نمی توانید موفقیت را اندازه گیری کنید. بنابراین اولین قدم شما این است که بفهمید موفقیت آنلاین برای شما چه معنایی دارد.

قدم بعدی این است که تعیین کنید چگونه موفقیت خود را اندازه گیری می کنید

این را می توان به روش های مختلفی انجام داد و اصطلاحات زیادی چنین اقداماتی را تعریف می کنند. برخی آنها را اهداف تبدیل، برخی دیگر KPI و برخی دیگر Call to Action می نامند. برای سادگی، از اصطلاح “اهداف” استفاده می کنیم.

صرف نظر از اصطلاح، همه آنها نشان دهنده اقداماتی هستند که می خواهید ارزش کسب و کار خود را با آنها اندازه گیری کنید. پس بهتر است تا حد امکان هدف مشخصی داشته باشید.

اگر یک متخصص گوگل آنالیتیکس هستید، می توانید اهداف را در گوگل آنالیتیکس تعیین کنید. اگر می دانید که نیستید، سعی نکنید. سخت است و زمان شما بهتر است در جای دیگری صرف شود.

راه آسان برای انجام این کار استفاده از گزارش رشد Canecto است. این به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به کدنویسی در عرض چند ثانیه اهداف خود را تعیین کنید و پس از انجام این کار، لازم نیست کار دیگری انجام دهید جز اینکه روی بهبودهای واقعی سایت خود کار کنید.

یک نمای کلی دریافت کنید

روند بهبود هر وب سایت یک سفر مداوم است. شما همیشه باید روی چیزی که در حال حاضر بزرگترین مشکل شماست تمرکز کنید. بنابراین می توانید منابع خود را در جایی اولویت بندی کنید که بیشترین ارزش را برای شما ایجاد می کنند.

اولین گام شما در مسیر بهبود، این است که یک دید کلی از عملکرد عناصر مختلف سایت خود داشته باشید.

منطقی است که این بررسی را به دو بخش تقسیم کنیم:

محتوا

ترافیک

دینامیک متفاوت

پویایی این دو منطقه بسیار متفاوت است. دریافت ترافیک پولی بیشتر به سایت شما آسان است. با این حال، اثر کوتاه مدت خواهد بود. اغلب، وقتی کمپین ها را متوقف می کنید، جریان کاربر ناپدید می شود.

رفع مشکلات محتوا اغلب پیچیده تر است. آنها به نحوه تعامل کاربران شما با محتوای شما و نحوه حرکت آنها در سایت شما مربوط می شوند. شناسایی و رفع هر گونه مشکل در اینجا دشوارتر است. با این حال، اگر در این امر موفق شوید، یک راه حل مناسب بلند مدت برای وب سایت خود ایجاد کرده اید.

محتوا

اگر سایت شما مانند اکثر سایت ها باشد، 95 درصد از کاربران خود را از دست داده اید. آنها اقداماتی را که سایت شما برای آنها طراحی شده است انجام نمی دهند.

شکل ظاهری محتوای شما به کاری که کاربران در سایت شما انجام می دهند مربوط می شود:

  • تعامل محتوا: آنها چگونه با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند؟
  • سفرهای کاربر: مهم ترین سفرهای شما چیست؟
  • UX: آیا با آنها به طریقی که آنها می فهمند ارتباط برقرار می کنید؟

ترافیک

ترافیک کاربران بیشتری را به سمت سایت شما سوق می دهد. شما می توانید این کار را به سه روش مختلف انجام دهید:

  • بازاریابی: استفاده از برند، سئو، بازاریابی محتوا یا کمپین های پولی می تواند کاربران را به سمت سایت شما سوق دهد
  • رسانه های اجتماعی: محتوای رسانه های اجتماعی یا کمپین ها می توانند راه موثری برای ایجاد ترافیک باشند
  • بازاریابی مجدد: بازگرداندن کاربران به سایت خود را می توان از طریق کمپین های بازاریابی مجدد، یا در رسانه های اجتماعی یا از طریق تبلیغات معمولی انجام داد.

قاعده کلی معمول این است که ابتدا قسمت های محتوا را اصلاح کنید. برای اکثر مشاغل، تلاش برای جذب ترافیک به سایتی که اهداف تجاری شما را برآورده نمی کند، منطقی نیست.

چگونه می توانم بررسی را دریافت کنم؟

حوزه‌های محتوا و ترافیک در قسمت‌های بهبود وب‌سایت توضیح داده شده‌اند:

محتوا

UX

سفر کاربر

بازاریابی

رسانه های اجتماعی

بازاریابی مجدد

نکته: گزارش رشد Canecto یک نمای کلی از بهترین شیوه های سایت شما دارد. در اینجا می توانید نسخه آزمایشی گزارش را مشاهده کنید.

منطقه ای را برای بهبود انتخاب کنید.

شما نمی توانید همه تغییرات را به یکباره در وب سایت خود ایجاد کنید. شما باید اولویت بندی کنید و باید بر اساس بهترین اطلاعات موجود تصمیم بگیرید.

شما هرگز تصمیم نخواهید گرفت که کدام وب سایت را بسازید، این بر اساس درک کامل از آنچه در سایت شما اتفاق می افتد است.

شما همیشه فرضیاتی (درست یا نادرست) خواهید داشت یا اطلاعات مهم را از دست خواهید داد.

بنابراین اولین قدم شما این است که یک مرور کلی سریع داشته باشید که تمام فرصت های شما را برای بهبود مشخص کند. همه آنها دارای مشخصات قیمت، ریسک و پاداش هستند.

برخی از آنها به راحتی قابل تعمیر هستند و می توانند تأثیر زیادی بر تجارت داشته باشند – اینها میوه های کم آویزان هستند. دیگران ریسک بیشتری دارند زیرا شما نتیجه را نمی دانید – هر ترکیبی از قیمت، ریسک و پاداش وجود دارد.

با آنچه اکنون دارید شروع کنید. همیشه بهتر است با چارچوب تصمیم گیری که اکنون در دسترس شماست کار کنید تا اینکه منتظر سطحی از بینش باشید که به هر حال هرگز به آن نخواهید رسید. یا حتی بدتر از آن، حدس بزنید یا با روحیه خود در مورد آنچه ممکن است درست باشد، پیش بروید.

بر اساس یک مرور کلی مانند این، باید در زمینه ای تصمیم بگیرید که در آن حرکت رو به جلو منطقی ترین باشد. اگر از گزارش رشد Canecto استفاده می کنید، بلافاصله یافته ها را دریافت می کنید.

راه سریع

حتی ممکن است تنظیمی مانند این جدول امکان پذیر نباشد. این خوب است. شما می توانید با روشی ساده تر برای افزایش آنچه برای شما مهم است کار کنید.

یا ترافیک بیشتر یا بهتری به سایت خود می آورید یا باعث می شوید وب سایت خود با کاربرانی که دارید عملکرد بهتری داشته باشد. به این نتیجه می رسد:

  • تمرکز خارجی: جذب افراد به سایت شما
  • تمرکز داخلی: افراد را وادار کنید تا با محتوای سایت شما ارتباط برقرار کنند

بنابراین تصمیم بگیرید که کجا می خواهید تمرکز کنید. سوالاتی که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند عبارتند از:

آیا کاربران سایت به مشتری شما تبدیل می شوند؟ آیا با پایگاه کاربری که در حال حاضر دارید به اهداف سایت خود می رسید؟

اگر نه، باید روی کار با تمرکز درونی تمرکز کنید. اگر کاربران شما همان کاری را انجام می دهند که از آنها انتظار دارید، باید روی افزایش حجم سایت خود تمرکز کنید. بنابراین شما باید به کاربرانی که مشابه آنهایی هستند که با موفقیت تبدیل کرده اید مقیاس کنید.

نکات: گزارش رشد به شما امکان می دهد همه این اطلاعات را به طور خودکار در اختیار داشته باشید.

اکنون زمان آن است که اقدامات خود را انتخاب کنید. این به این معنی است که در واقع بهبودهایی را در منطقه ای که انتخاب کرده اید هنگام انجام این کار انجام دهید. از قبل توضیح دهید که چگونه برای رسیدن به هدف خود تلاش خواهید کرد.

هدف خود را تعیین کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای خود هدفی برای موفقیت تعیین کنید. می توانید 20 کاربر دیگر فیس بوک را برای دانلود کتاب PDF خود جذب کنید.

قیمت

سپس منابعی را که مایل به پرداخت برای رسیدن به هدف خود هستید تعیین کنید. تلاش واقعی برای سایت شما چه خواهد بود؟ آیا نیاز به هزینه های خارجی دارد؟ پروژه چقدر طول می کشد و انتظار دارید چه زمانی نتایج را ببینید؟

خطر

شما همچنین باید خطر را در نظر بگیرید. احتمال شکست من چقدر است؟ و بالعکس. آیا مزایای بالقوه ای وجود دارد؟

رفتن/نرفتن؟

آیا می توان با منابعی که مایل به سرمایه گذاری هستم به هدفم برسم؟ و ریسکی که من حاضرم بپذیرم؟ اگر بله، پس شما ادامه دهید. اگر نه، باید در نظر بگیرید که آیا زمان شما بهتر است برای هدف بهبود دیگری صرف شود.

قانون 80/20

زمانی که شروع به تحقق هدف خود می کنید. قانون 80/20 را در نظر داشته باشید. 20 درصد آخر کاربران شما اغلب سخت ترین هستند. آیا آنها هنوز ارزشش را دارند یا جایگزین های دیگری وجود دارد که بتوانید آنها را بهتر انجام دهید؟

مرحله نهایی در مسیر بهبود شما، اجرا و اعتبارسنجی نتایج است. وقتی به این بخش رسیدید، باید تلاش را تنظیم کرده باشید:

  • هدف – می خواهید به چه چیزی برسید؟ ممکن است 20 دانلود PDF دیگر وجود داشته باشد.
  • تخصیص منابع: چقدر حاضرید برای تلاش هزینه کنید؟
  • مشخصات ریسک: آیا حاضرید برای ایجاد تغییر و شکست ریسک کنید؟

به آن امتیاز دهید

بنابراین اکنون ایده این است که ارزیابی کنید که آیا در مسیر تغییرات وب سایت خود هستید یا خیر. گرفتن اعداد در اینجا برای شما کلیدی است. احتمالاً برای نظارت بر عملکرد هدف خود به داده های وب سایت نیاز دارید. منابع نیز احتمالاً قابل قبول هستند، به خصوص اگر هزینه های خارجی باشند.

این یک علم دقیق نیست

به یاد داشته باشید که کاری که شما انجام می دهید یک علم دقیق نیست و این بدان معنی است که اعداد درست وجود ندارند. شما هرگز نمی توانید برای هدفی که می خواهید به آن دست یابید ارزش دقیقی قائل شوید. برآورد هزینه نیز ممکن است دشوار باشد.

بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به اعدادی که با آنها شروع کرده اید پایبند باشید. آنهایی که باعث شدند به جای ارتقای دیگری این کار را انجام دهید. این را با امتیاز و قیمت مقایسه کنید. این شبیه چه چیزی است

یادگیری

اغلب، آنچه آموخته می شود با ارزش ترین نتیجه است. آیا به نتیجه مورد انتظار رسیدید؟ چه چیزی یاد گرفتید آیا حوزه های فردی را برای تحقیق شناسایی کردید که می توانند پتانسیل بیشتری داشته باشند؟ آیا انجام فاز دوم منطقی است؟ یا آیا باید به مرحله بعدی بهبود بروید؟

هرگز متوقف نمی شود

اکنون شما فقط در مورد آنچه در سایت شما اتفاق می افتد عاقل تر هستید. سقراط یک بار گفت که “تنها چیزی که می دانم این است که هیچ چیز نمی دانم.” تا حدودی این امر در مورد توسعه وب سایت شما نیز صدق می کند. علومی که از ارتقاهای اخیر خود به دست آورده اید، شما را به سطح دیگری رسانده است. شما فقط باید به یاد داشته باشید که این موضوع هنوز به نحوه بهبود سایت شما مربوط می شود و باید روی آنچه می تواند سایت شما را به سطح بعدی برساند تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید