بازاریابی منطقه اصلی عملیات تجاری است که گفته می شود انتظار می رود هوش مصنوعی تغییرات تعیین کننده ای در آن ایجاد کند.
به گفته مک کینزی، علاوه بر فروش، این بخش تجاری دیگری است که در آن تأثیر مالی زیادی خواهد داشت.
وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی می شود، 58 درصد از معامله گران می گویند هوش مصنوعی برای استراتژی های بازاریابی آنها مفید است.
با این حال، از سوی دیگر، چندین بازاریاب ایمیل (که از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند) این سوال را مطرح می کنند که چرا باید از هوش مصنوعی استفاده کنند. اگر شما هم همین سوال را در ذهن دارید، اجازه دهید دلایل اهمیت هوش مصنوعی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی را به شما بگوییم.
چرا هوش مصنوعی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی شما مهم است: دلایل مختلف
گنجاندن هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی، تلاش های دستی را کاهش می دهد و پیچیدگی کمپین های ایمیل را بهبود می بخشد.
هوش مصنوعی می تواند کیفیت محتوای ایمیل را بهبود بخشد
ایجاد محتوای ایمیل با کیفیت هر بار ممکن است برای شما امکان پذیر نباشد.
در این شرایط هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند.
ابزارهای نوشتن آنلاین مانند AI Paraphrasing را معرفی کرد تا فوراً کالیبر محتوای ایمیل شما را در کمترین زمان بهبود بخشد.
بیایید در مورد اینکه چگونه ابزارهای بازنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند کالیبر نوشته شما را بهبود بخشند، بحث کنیم:
- آنها می توانند اصطلاحات پیچیده در محتوای ایمیل شما را با موارد ساده تر جایگزین کنند.
- آنها می توانند به طور خودکار برخی از اصطلاحات حرفه ای و متقاعد کننده را به ایمیل های شما اضافه کنند.
- میتوانید با استفاده از ابزارهای بازنویسی هوش مصنوعی، ایمیلها را جذاب کنید.
مزیت افزوده شده هوش مصنوعی این است که به شما امکان می دهد پیام معتبری را در زمان مناسب و به صورت خودکار به مخاطبان مناسب تحویل دهید. این معمولاً به عنوان سه گانه بازاریابی ایمیلی شناخته می شود.
هوش مصنوعی می تواند برای مدیریت موثر داده ها استفاده شود. همانطور که فهرست مشترکین شما بزرگ می شود، مدیریت تمام داده ها می تواند به چالش تبدیل شود.
هوش مصنوعی به نوشتن ایمیل ها به صورت خودکار کمک می کند
هوش مصنوعی به بازاریابان این امکان را می دهد که به صورت خودکار ایمیل های بازاریابی را در چند ثانیه بنویسند.
سرعت تولید محتوا از الگوریتم های پیشرفته NLP و RNN (شبکه های عصبی مکرر) ناشی می شود.
بیایید بحث کنیم که چگونه ابزارهای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی موثر هستند:
- با ربات های چت هوش مصنوعی می توانید فورا ایمیل بنویسید. به این ترتیب مشتریان شما پاسخ های سریع تری از شما دریافت خواهند کرد.
- چت بات ها به بازاریابان ایمیلی اجازه می دهند که به ایمیل های انبوه مشتریان به طور همزمان پاسخ دهند.
بنابراین، ایمیلهایی که از هوش مصنوعی دریافت میکنید، سریع و هماهنگ خواهند بود و به طور کامل قصد شما را برای مشتریان توجیه میکنند.
هوش مصنوعی بخش های انتخابی ایمیل های شما را بهینه می کند
ابزارهای هوش مصنوعی نه تنها می توانند برای تصمیمات تجاری شما ایمیل تولید کنند، بلکه بخش های انتخابی ایمیل ها را نیز بهینه می کنند.
برای مثالمی توانید ایمیل های خود را تغییر دهید خطوط موضوع با هوش مصنوعی افراد بیشتری را به سمت پیام خود سوق دهید.
دلیلی که به طور خاص در مورد آن صحبت می کنیم خطوط موضوع زیرا این تنها عنصر ایمیل است که ابتدا به دست خواننده می رسد.
در صورتی که موضوع به صورت ارزان و بدون توضیح صریح دلیل پیام نوشته شده باشد. سپس، 9/10 بارایمیل توسط مردم نادیده گرفته می شود.
سناریوهای بدتر:
- ایمیل در حال حذف شدن است
- به پوشه هرزنامه منتقل شد
- با تعصب منفی باز کنید
همه این سناریوها برای شرکت شما بسیار مضر هستند و کمپین های بازاریابی. بنابراین همیشه زمان و منابع خود را صرف نوشتن موضوعات قوی ایمیل های خود کنید.
ابزارهای هوش مصنوعی (مانند تفسیری که قبلاً بحث کردیم) می تواند جمله بندی را تغییر دهد تا وضوح بیشتری داشته باشد و پیام های شما را بیشتر درک کند.
بنابراین، شما می توانید تصویر برند خود را ذخیره کنید و همچنان برنده رک های بزرگ شوید!
هوش مصنوعی از تجزیه و تحلیل پیش بینی پشتیبانی می کند
تجزیه و تحلیل مشتری پیش بینی می تواند برای بازاریابی ایمیلی موفق مفید باشد. با این حال، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده برای بازاریابان ایمیل رمز و راز است، اما برای هوش مصنوعی نه.
امروزه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی متعددی مانند Sailthru وجود دارد که می تواند رفتار مشتریان شما را با تجزیه و تحلیل فعالیت ها و الگوهای گذشته آنها پیش بینی کند.
تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده تمام اطلاعات ممکن مربوط به مشتریان در پایگاه داده شما را از منابع متعددی مانند تجزیه و تحلیل وب سایت، داده های باز دولتی، داده های رسانه های اجتماعی، تمام داده های تاریخی و داده های شرکت جمع آوری می کند.
در زیر توضیح دادهایم که چگونه تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده برای موفقیت بازاریابی ایمیلی شما مؤثر است:
- تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده این ابزار پیشبینی میکند که آیا یک مشتری خاص با ایمیلهای شما درگیر میشود، اشتراک شما را لغو میکند یا محصولات یا خدماتی را که ارائه میدهید خریداری میکند.
- این پیشبینی از ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک میکند تا مشتریان/مخاطبان بالقوه خود را به طور مؤثرتری تقسیمبندی کنید.
- ابزارهای پیشبینی هوش مصنوعی میتوانند نرخ باز را بهبود بخشند و اعتبار ارسال شما را بهبود بخشند.
- Predictive Send از یادگیری ماشینی برای تعیین بهترین زمان برای رسیدن به ایمیل استفاده می کند.
استفاده از هوش مصنوعی در زمانبندی ایمیل
زمانبندی ایمیلهای شما را نمیتوان به صورت دستی انجام داد، اما با کمک هوش مصنوعی، چندین ابزار آنلاین مانند Brevo (سندینبلو سابق) توسط الگوریتمهای هوش مصنوعی برای زمانبندی خودکار ایمیلها قدرت میگیرند.
بیایید بحث کنیم که چرا ابزارهای زمان بندی ایمیل مبتنی بر هوش مصنوعی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی موثر هستند.
- ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی یک ویژگی بهینهسازی زمان ارسال را برای پیشبینی زمان دقیق زمانبندی ایمیلهای شما برای رسیدن به صندوق ورودی مشتریان ارائه میدهند.
- اگر مشتری را در سطح جهانی با مناطق زمانی مختلف هدف قرار می دهید. در این سناریو، ابزارهای زمانبندی ایمیل هوش مصنوعی به شما کمک میکنند در زمانهای مناسب برای هر منطقه ایمیل ارسال کنید.
- ابزارهای برنامه ریزی ایمیل هوش مصنوعی، ثبات شما را در ارتباط با مشتری تضمین می کند.
توانایی هوش مصنوعی برای برنامه ریزی ایمیل یکی از دلایل قوی برای در نظر گرفتن موفقیت در بازاریابی ایمیلی است.
کلمات پایانی
گنجاندن هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی منجر به محتوای ایمیل شخصی و تحویل ایمیل بهینه شده، همراه با تعاملات معنی دار می شود.
ابزارهای بازاریابی ایمیلی هوش مصنوعی به طور مداوم در حال گسترش هستند و برای ارائه گزارش های عملکرد کمپین در زمان واقعی و ویژگی های اتوماسیون برای صرفه جویی در وقت بازاریابان طراحی شده اند. می توانید از هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده کنید:
- افزایش کیفیت ایمیل
- انجام تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده در مورد رفتار مشتری، زمان بندی ایمیل و عملکرد.
برای آگاهی شما در این زمینه، پست فوق را با تمرکز بر دلایل اهمیت هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی گردآوری کرده ایم.
سوالات متداول
س: هوش مصنوعی چگونه به افزایش موفقیت بازاریابی ایمیلی کمک می کند؟
هوش مصنوعی به تولید و بهینه سازی ایمیل ها برای مخاطبان هدف به صورت خودکار کمک می کند.
س: چند ابزار خوب هوش مصنوعی برای بازاریابی ایمیلی چیست؟
SailThru، SendinBlue، Tableau و ابزارهای بازنویسی نمونه هایی از منابع هوش مصنوعی قوی هستند که می توانند برای اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق مورد استفاده قرار گیرند.
س: چرا کسب و کارها در وهله اول به کمپین های بازاریابی ایمیلی نیاز دارند؟
پاسخ: ایمیل ها ROI (بازده سرمایه گذاری) بالاتری دارند. آنها بهترین روش برای افزایش دسترسی برند، تولید سرنخ و تبدیل آنها به سرنخ هستند.
با Oyster مدل های تحلیل احساسات بسازید
کسبوکارتان هر چه باشد، میتوانید از پلتفرم دادههای مشتری Oyster از Express Analytics برای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان خود استفاده کنید. برای اینکه بدانید چگونه این اولین قدم را در این فرآیند بردارید، روی تب زیر کلیک کنید.
آیا این مقاله را دوست داشتید؟
بینش، مطالعات موردی، اطلاعات بیشتر در مورد محصول ما، پلت فرم اطلاعات مشتری را دریافت کنید