هنگامی که Harmons Grocery، یک شرکت سوپرمارکت منطقه ای، از یک برنامه داده استفاده کرد تا پایگاه داده 4000 محصول پرفروش خود را به نوک انگشتان مدیران موجودی و تامین کنندگان خود منتقل کند، مشکلات موجودی در انبار 60٪ کاهش یافت – حتی در زمان اوج. از همه گیری
هنگامی که یک خردهفروش غولپیکر قطعات خودرو، دسترسی به دادهها را از لپتاپهای متصل به اترنت به برنامهای برای گوشیهای هوشمند منتقل کرد که مدیران حوزه آن به راحتی میتوانستند در زمان راه رفتن در راهروهای فروشگاههایشان به آن دسترسی داشته باشند، شرکت شاهد افزایش بهرهوری در فروشگاه بود.
و هنگامی که یک تولیدکننده و خردهفروش پوشاک Fortune 50 دادههای موجودی خود را در برنامهای قرار میدهد که ذخیرهسازی قفسهها را به بازی تبدیل میکند که به همکاران انبار اجازه میدهد تا برای جوایز رقابت کنند، همچنین تضمین میکند که نمایشگاههای آن همیشه به طور کامل انبار میشوند تا هیچ مشتری ناامید نشود .
اینها برخی از کسبوکارهای متعددی هستند که از موج بعدی هوش تجاری (BI) سود میبرند: یک انقلاب برنامهمحور که قدرت دادهها را آزاد میکند و آن را در اختیار همه از کارگران خط مقدم گرفته تا مدیران اجرایی قرار میدهد. طیف صنایع
برنامه ها عمل می کنند
این روند ممکن است هنوز به طور کامل در دنیای تجارت شناخته نشده باشد. اما تعداد فزاینده ای از شرکت های نوآور ارزش تجاری تبدیل بینش های مبتنی بر داده به اقدام فوری از طریق برنامه های داده را درک می کنند.
این رازی خیلی خوب است که نمی توان آن را حفظ کرد. UnitedHealth Group (UHG)، یکی از بزرگترین شرکت های بیمه سلامت و سیستم های ارائه مراقبت های بهداشتی، داده های عملی را از حوزه دانشمندان داده به افرادی که کارهای روزمره تجاری را انجام می دهند منتقل می کند. رهبران کسبوکار UHG که این پروژهها را هدایت میکنند، ۱۲ برابر هر دلار خرج شده را گزارش میکنند.
فشار مداوم برای تحول دیجیتال در تمام زمینه های کسب و کار بر ضرورت استفاده از ابزارهای داده مبتنی بر برنامه تاکید می کند. اما علیرغم پیشرفت های مداوم در BI، بسیاری از سازمان ها از بهترین داده های خود استفاده موثری نمی کنند.
در واقع، طبق آخرین مطالعه Forrester Future of Business Intelligence، در اکثر شرکت ها، بیش از 20 درصد از تصمیم گیرندگان در عمل از برنامه های BI استفاده نمی کنند. این به این دلیل است که 20٪ معمولاً تنها کسانی هستند که دسترسی آسان به اطلاعات دارند – به سختی دستور العملی برای تبدیل سریع بینش به عمل.
در طول همهگیری، کارکنان خط مقدم سلامت به برنامههای داده روی آوردند تا صدها هزار آزمایش و واکسیناسیون را مدیریت کنند. با اسکن سریع بارکد و استفاده از آیپد، آنها میتوانند بیماران را ثبت کنند، هویت آنها را تأیید کنند، برچسبهایی را برای کیتهای آزمایش خود چاپ کنند و اطمینان حاصل کنند که هر بیمار ایمیلهای شخصیشده با نتایج آزمایش و اطلاعات پیگیری دریافت میکند.
بدون دسترسی به کل شرکت، مهم نیست که یک شرکت چقدر داده دارد، چقدر سازماندهی شده است، یا چقدر مسیر استراتژی شرکت را مشخص می کند – به اندازه همه اینها ارزشمند است.
اگر BI میخواهد الهامبخش تصمیمگیریهای همزمان و اقدامات روی زمینی باشد که باعث موفقیت کسبوکار میشوند، بینشهای همزمان باید به دست افرادی برسد که کار را انجام میدهند.
دسترسی، توانمندسازی است
این موج بعدی در BI بر سازمان ها در سال 2022 و پس از آن متمرکز است من باید انجام دهم برای استفاده واقعی از ارزش و قدرت داده ها.
این نیروی کار دیجیتالی فزاینده است مطالبه گر– همان سهولت استفاده و دادهها و بینشهای عملی که قبلاً در برنامههای تلفن همراه روزمره که در زندگی خود خارج از محل کار استفاده میکنند بدیهی میدانند.
ارائه این ابزارها نه تنها کار آنها را لذت بخش تر و جذاب تر می کند، بلکه مشارکت شخصی آنها را در شرکت آشکارتر می کند.
تجزیه و تحلیل داده ها معمولاً یکی از بزرگترین و سریع ترین بخش های بودجه IT هر سازمانی است. و به حق.
اما اگر شرکتها از برنامههای کاربردی داده برای قرار دادن این دادهها در اختیار نیروی کار خود استفاده نمیکنند، نه تنها ارزش پول خود را از این سرمایهگذاری به دست نمیآورند، بلکه کارمندان و مشتریان خود را نیز تخلیه میکنند.