با آشکار شدن مرحله مثبت تر بحران کووید-19 – مرحله ای که شامل واکسیناسیون می شود و در نتیجه خوش بینی را افزایش می دهد که آن نور بزرگ و زیبا در انتهای تونل ممکن است در گوشه و کنار باشد – به راحتی می توان به سال گذشته نگاه کرد. و به برخی درک رسید. یکی این است که وقتی کسبوکارها مجبور به فعالیت از طریق اختلال میشوند، پاسخهای مرسوم کافی نیستند، زمانی برای صبر کن برای پاسخ ها و فرآیند یافتن پاسخ نمی تواند به تعداد معدودی محدود شود. البته شاید همه ما قبلاً این را می دانستیم. شاید اگر قبل از چنین رویداد بزرگی از ما سؤال می شد، می گفتیم که همه چیز منطقی به نظر می رسد. شاید. چیزی که ما مطمئناً می دانیم این است که می توانیم – و باید – این حقایق را در پایه سازمان های خود بگنجانیم تا وقتی چالش بزرگ بعدی پیش آید، به خوبی آماده باشیم. به عنوان بخشی از ایجاد سخنرانی اصلی Domopalooza 2021، من این فرصت را داشتم که با برخی از افرادی که دقیقاً این کار را انجام می دهند، بنشینم. مثل کامرون دیویس که در نقش یام! مدیر ارشد داده برندها بر ساخت داده ها در انواع ابزارهایی که کارمندان در غول رستوران می توانند به راحتی برای تصمیم گیری استفاده کنند، نظارت کرده است. من همچنین با مدیر بخش داده ها و تجزیه و تحلیل زنجیره سرد امرسون، چارلز لارکین، صحبت کردم، که نشان داد چگونه پیاده سازی تجزیه و تحلیل سلف سرویس، دنیای کاملا جدیدی از فرصت ها را برای تیم های داخلی و مشتریان شرکت باز کرده است. دیدم که این لحظه می آید. یا حداقل من بودم با اعتماد به نفس می آمد. همانطور که در طول سخنرانی اصلی گفتم، Domo از ایدهای نشات گرفت که حول محور دسترسی به تمام دادههای من در زمان واقعی بود. به یاد میآورم که فکر میکردم، «چرا نمیتوانم کسبوکارم را از هر کجا که میخواهم اداره کنم؟ و اگر من توانست من کسب و کار خود را از هر دستگاهی مدیریت می کنم، چرا همه افراد در تجارت من نمی توانند این کار را انجام دهند؟ و شرکای من چطور؟ تامین کنندگان من؟ مشتریان من؟” اساساً چرا BI نمی تواند برای همه باشد؟ بنابراین ما اینجا هستیم. بیش از یک دهه پس از پرسیدن این سؤالات، این نوع BI – که تا حد زیادی از آن چیزی است که هست مدرن BI – چیزی است که بازار می خواهد. و یک نقطه قوت Domo که در آخرین گزارش ربع جادویی Gartner برای تجزیه و تحلیل و پلتفرمهای BI برجسته شده است – تمرکز بر طراحی کاربر – به کسبوکارها کمک میکند آن را تجربه کنند. این یک پیشنهاد هیجان انگیز برای ما است. اما تا زمانی که این ویژگی سطحی از سواد داده و دسترسی را در سازمانها فراهم کند، راضی نخواهم شد که مشابه میزان راحتی ما با تلفنهایمان باشد. می دانید، زمانی که ابزارهایی که برای انجام کارهای خود به آنها تکیه می کنیم، طبیعت دوم یا حتی برای ما نامرئی می شوند. من شنیده ام که این نوع چیزها به عنوان شایستگی ناخودآگاه توصیف می شود. این وضعیتی است که باید با BI مدرن به آن برسیم. زیرا وقتی این کار را انجام می دهیم، نه یک بحران – مهم نیست چقدر بزرگ، غیرمعمول یا ترسناک باشد – ما را به دنبال نور در انتهای تونل خواهد کرد. برای اینکه ببینید کدام شرکتهای دیگر از BI مدرن استفاده میکنند تا مزیت رقابتی به دست آورند و بدون توجه به آنچه در پیش است، موقعیت خود را برای موفقیت کسب کنند، اینجا را کلیک کنید.