همه ما در مورد کمبود شیر خشک در ایالات متحده شنیدهایم، و در حالی که بسیاری از آمریکاییها قادر به انجام کاری در مورد آن نیستند، برخی از آنها در واقع به خوبی برای کمک کردن مجهز هستند.
یک مثال خوب Gabe White است که برای مشتری Domo Webata کار می کند، که داده هایی را جمع آوری می کند که به خرده فروشان اجازه می دهد تجارت دیجیتال خود را بهتر تجزیه و تحلیل کنند. به عبارت دیگر، Webata یک شرکت داده است، به این معنی که همچنین قادر به جمع آوری داده هایی است که می تواند به والدین کمک کند شیر خشک مورد نیاز خود را پیدا کنند. هنگامی که گیب متوجه این موضوع شد، به مسابقات رفت.
برای او، این پروژه شخصی بود. برادرزاده خودش نیاز به فرمول تخصصی دارد. و حداقل برای مدتی، این فرمول کم بود. اما با دادههایی که گیب توانست جمعآوری کند و پلتفرمی که میتوانست از آن برای ترکیب آن دادهها (Domo) استفاده کند، توانست به سرعت findingformula.org را راهاندازی کند که اساساً شامل مجموعهای از نمودارها و نقشههای قابل فیلتر است که به کاربران امکان میدهد به راحتی شناسایی کنند. کدام فروشگاه ها و در کدام مکان ها فرمول در قفسه های خود دارند.
ما در Domo در Data نقش کوچکی در توسعه findingformula.org با اصلاح تعدادی از تجسمها ایفا کردیم، تمرینی که باید بگویم که یادآوری خوبی بود تا واقعاً در مورد شخصی که در حال ساخت تصویرسازی دادهها هستید فکر کنید. شخصیت والدینی که به دنبال یک فرمول خاص هستند، بسیار متفاوت از شخصیت فردی است که فقط سعی می کند روندها را درک کند.
صفحه اصلی/صفحه اصلی findingformula.org بر شخصیت والدین با اطلاعات مکان و محصول تمرکز میکند، که با پیوندهایی به وبسایتهای خردهفروشان دارای فرمول موجود است. اما صفحه ردیابی آمار شیر خشک نیز وجود دارد که تاکید بیشتری بر روند در دسترس بودن شیر کودک دارد.
صفحه Formula Stat Tracker عالی است زیرا می توانید واقعاً به یک موضوع بپردازید و ایده ای در مورد چگونگی تغییر مثلاً موجودی شیر خشک در طول زمان به دست آورید – که دقیقاً همان چیزی است که نمودار زیر را از این صفحه بیرون آورده ایم:
Trends همچنین به ما هشدار داد که در 12 ژوئیه 2022 افت زیادی در موجودی وجود داشته است. صفحه اصلی جزئیات زیادی در مورد علت این اتفاق به ما نمی دهد، بنابراین ما یک Magic ETL سریع اجرا کردیم تا کاربران بتوانند تغییر موجودی را تجزیه و تحلیل کنند. درصد از 7 روز پیش (به نمودارهای زیر مراجعه کنید).
داشتن چنین محاسبهای این امکان را فراهم میکند که به ایالات، مارکها و حتی محصولات منفرد نگاهی بیاندازیم تا بفهمیم چه چیزی ممکن است باعث افت (و احتمالاً افزایش) شود. می بینید که برند Parents Choice و محصول Nutramigen Hypoallergenic Formula بیشترین سهم را در کاهشی که در بالا دیدیم داشته اند.