هفته گذشته، Domo به عنوان یک رهبر در The Forrester Wave™: Advanced BI Platforms، گزارش Q3 2021 معرفی شد که برای کمک به متخصصان هوش تجاری در انتخاب فروشنده BI طراحی شده است.
در این گزارش آمده است که BI پیشرفته به چیزی تبدیل شده است که سازمانهای مدرن به BI نیاز دارند زیرا عملکردهای آن «فراتر از گزارشها، پرسشها، تجسم دادهها و تحلیلهای توصیفی و تشخیصی اولیه است».
او ادامه میدهد: «بیای پیشرفته قابلیتهای نوظهور حیاتی را معرفی میکند، که کاربران را قادر میسازد تا دانشمند داده شهروند شوند، با استفاده از قدرت ML (یادگیری ماشین) و گسترش دادهها و تجزیه و تحلیلها به همه تصمیمگیرندگان از طریق رابطهای کاربری مکالمهای (واسطهای کاربری).
هر روز، ما در پایگاه مشتریان خود می بینیم که چگونه BI پیشرفته تصمیم گیری سریعتر را در بین همه کاربران تجاری امکان پذیر می کند، که به نوبه خود شرکت ها را متمایز می کند و آنها را در بازار رقابتی تر می کند.
در واقع، وقتی به مشتریان خود به دقت نگاه میکنیم، سه گرایش کلان را میبینیم که نشان میدهد چرا هرگز زمانی بهتر از اکنون برای چنین پلتفرمی وجود نداشته است.
1 – علم داده می تواند تاثیر مثبتی در هر زمینه ای از کسب و کار داشته باشد
علم داده بخش کلیدی BI پیشرفته است زیرا بسیار قدرتمند است. از هشدارها، الگوریتمهای یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی (NLP)، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده و سایر فناوریهای هوش مصنوعی برای تولید بینش سریعتر و دقیقتر استفاده میکند، که برای تعیین آینده کسبوکار شما حیاتی است.
علاوه بر این، علم داده می تواند – و می شود – دموکراتیک شود. با Domo، نتایج علم داده به روشی بسیار قابل مصرف از طریق یک رابط کاربری غنی و با استفاده آسان ارائه می شود که مخاطبان کاملاً جدیدی از افراد را ایجاد کرده است که قادر به اجرای خروجی های ML هستند.
هنگامی که قدرت فنی علم داده در نوک انگشتان فرهنگی است که قدرت استفاده از آن را دارد، به سوالات مهم تجاری پاسخ داده می شود. فقط بپرس:
- اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) که اکنون می تواند به طور دقیق میزان بیننده هر بازی را تخمین بزند (و بنابراین تعیین کند که کدام بازی در کدام شبکه پخش شود).
- کاستارد یخ زده و استیک برگر فردیکه می تواند نیازهای کارکنان را برای حمایت از اهداف عملکرد فروشگاه بهتر پیش بینی کند. یا
- ارائه دهنده نرم افزار مدیریت سرمایه انسانی (HCM). البتهکه توانست ریزش مشتری را کاهش دهد و تبدیل سرنخ را افزایش دهد.
به عبارت دیگر، علم داده توانایی حل مشکلات بزرگ و ارائه نتایج بهتر در هر نوع کسب و کاری را دارد. و این دقیقاً همان کاری است که انجام می دهد.
2 – دانشمندان داده حرفه ای کمبود دارند
و تقاضاها از آنها بیشتر و بیشتر می شود. با یک پلتفرم پیشرفته BI، از تیم موجود خود از متخصصان داده بهره بیشتری می برید در حالی که تا بتوانید به راحتی قابلیت های علم داده را در تعداد فزاینده موارد استفاده در کسب و کار خود اعمال کنید.
دانشمندان داده شما همچنین از BI پیشرفته سود خواهند برد – زیرا به جای صرف وقت خود در پروژه های پر زحمتی که می توانند خودکار شوند، باید بیشتر فکر کنند و بر ارائه جهت واقعی به سازمان تمرکز کنند، که البته به پیشبرد کسب و کار کمک می کند. .
دکتر میگوید: «وقتی با دانشمندان داده در مورد هوش مصنوعی پیشرفته در Domo صحبت میکنم، آنها واقعاً هیجانزده میشوند، زیرا دیگر مجبور نیستند تمام آن زمان را صرف دنبال کردن دادههای مناسب، پیدا کردن مالک آنها و تمیز کردن آنها برای سؤالات تجاری خود کنند بن آینسکو، رئیس هوش مصنوعی و علوم داده در Domo.
«قابلیتهای پیشرفته BI Domo نه تنها به طور قابل توجهی سرعت این فرآیندها را برای آنها افزایش میدهد، بلکه به آنها کمک میکند تا وظایف فنی خود را بسیار سریعتر انجام دهند. این به آنها اجازه میدهد تا زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط بینشهای خود به شیوهای کنند که کسبوکار به بهترین شکل آن را درک کند. امکانات در حال حاضر از نظر آنچه که آنها می توانند کشف و کار کنند بی پایان است. و این یک پیروزی برای آنها و شرکت است.”
3 – نیاز به برنامه های سفارشی به سرعت در حال افزایش است
طبق اعلام شرکت بین المللی داده (IDC)، که متخصص در ردیابی روندهای فناوری است، بیش از 500 میلیون برنامه و خدمات دیجیتال در دوره پنج ساله منتهی به سال 2023 توسعه و مستقر خواهند شد.
دلایل انفجار ساده است: برنامهها در حال تبدیل شدن به روش اصلی تعامل کاربران تجاری با دادهها هستند زیرا داستان کاملتری نسبت به نمودارها و نمودارها بیان میکنند. و برنامه های کاربردی راه بسیار خوبی برای سازمان های بزرگ و کوچک برای ماندن در رقابت هستند زیرا به مدرن سازی فرآیندهای تجاری کمک می کنند.
با پلتفرمهای پیشرفته BI، میتوانید برنامههایی را برای مدرنسازی فرآیندهای کسبوکار در زمان کمتر و با منابع کمتری نسبت به روشهای سنتی بسازید و مستقر کنید.
یک مثال عالی Yum است! برندها، یک مشتری Domo که به یک برنامه برای ردیابی ابتکارات تنوع، ارزش ویژه و گنجاندن (DE&I) خود نیاز داشت.
خوشمزه می توانست توسعه را برون سپاری کند، اما از آنجا که تمام داده ها با Domo در دسترس بود و Domo ابزارهای مورد نیاز خود را ارائه می کرد، این شرکت توانست برنامه خود را در پلتفرم Domo تنها در چند هفته بسازد و اجرا کند – و در کسری از آن، چه هزینه ای برای سازمان برای ساخت و اجرای آن دارد.
Wave به جزئیات بیشتری در مورد BI پیشرفته می پردازد و نشان می دهد که مهم ترین ارائه دهندگان چنین پلتفرم هایی چگونه کار می کنند. برای دانلود گزارش اینجا کلیک کنید.