چیزهای کمی به اندازه نظرات مشتریان برای یک تجارت مفید هستند. به هر حال، اگر بدانید مشتریانتان درباره شما یا محصولتان چه فکری می کنند، می توانید راحت تر به سمتی بروید که خواسته ها و نیازهای بازار هدف شما را برآورده کند.
Domo به لطف – حداقل تا حدی – به لطف TrustRadius، سازمانی که بررسی راه حل های نرم افزاری را جمع آوری می کند تا رهبران کسب و کار بتوانند تصمیمات آگاهانه تری در مورد خرید فناوری بگیرند، Domo ایده بسیار خوبی از نظر مشتریانش در مورد این پلتفرم دارد.
اما این تمام کاری نیست که TrustRadius انجام می دهد. همچنین جوایزی را بر اساس بررسی ها هر ماه می اهدا می کند. و در سال 2022، این جوایز زودتر و اغلب برای Domo به دست آمد، که در سه دسته کلیدی برنده شد: هوش تجاری، هوش تجاری جاسازی شده، و کشف و تجسم داده ها.
معاون موفقیت مشتری Domo، رابرت دیوی، این خبر را چگونه دریافت کرد؟ گوشه اش گرفتم و فهمیدم.
س: حدس میزنم اولین سوال واضح این باشد: واکنش اولیه شما به کسب این همه جوایز از این نوع Domo چیست؟
پاسخ: خوب، این بیشتر اعتبار سنجی پلتفرم و نحوه تعامل مشتریان ما با آن است. جوایز بر اساس بازخورد مشتری و ارزشی است که از استفاده از پلتفرم ما کسب میکنند، چه هوش تجاری یا تعامل با دادههای آنها.
اما احتمالاً بزرگترین کاری که انجام میدهیم این است که با عملی کردن دادههای مشتریانمان، بینشهایی را به دست آوریم. برای من، این ابزار با بسیاری از ابزارهای دیگر BI که دیده ام متفاوت است. با Domo، میتوانید هزاران منبع داده مختلف را ادغام، عادی و سادهسازی کنید – و سپس از آن اطلاعات هوشمندانه ایجاد کنید تا اقدامات هوشمندانهای را انجام دهید که تصمیمات تجاری آنها را هدایت میکند.
س: Domo واقعاً زمان و انرژی زیادی را صرف قابلیتهای BI داخلی خود کرده است. اعتراف در این مورد به شما چه می گوید؟
پاسخ: یکی از روندهای بزرگی که از مشتریان خود می بینیم این است که آنها در حال تغییر نحوه تعامل خود با آنها هستند. آنها مشتریان با استفاده از فناوری داخلی Domo (Domo Everywhere). این به آنها اجازه می دهد تا روابط خود را با مشتری به سطح جدیدی ببرند و درجه بیشتری از فوریت و مسئولیت پذیری را برای ما ایجاد می کند تا آن را برای آنها درست کنیم. در بسیاری از موارد، مشتریان ما فرصتهای جدیدی را برای جذب مشتریان خود ایجاد میکنند.
به عنوان مثال، یکی از شرکای بزرگ بازی جهانی ما از تجزیه و تحلیل های جاسازی شده برای ارتباط و تعامل با هزاران شریک استفاده می کند. این به سه دلیل کلیدی است. اول، تجربه تعبیه شده به آنها اجازه می دهد نام تجاری خود را به پلتفرم تزریق کنند تا توسعه شرکت آنها باشد. دوم، به آنها اجازه می دهد تا به یک جامعه شریک بزرگ – و ده ها هزار مشتری فراتر از آن – گسترش دهند. در نهایت، آنها قادر به ارائه راه حل بدون مقدار قابل توجهی از منابع بودند، به این معنی که تیمی متشکل از تنها 3-4 کارمند تمام وقت توانستند راه حل را زنده کنند و آن را مدیریت کنند. وقتی مقیاسی که آنها در آن کار می کنند را در نظر بگیرید، بسیار عالی است.
س: کشف و تجسم دادهها روشهای سنتیتر و رایجتری هستند که شرکتها از دادهها استفاده میکنند. اما پیروزی در آن جبهه نیز باید احساس خوبی داشته باشد.
پاسخ: معنای واقعی آن این است که مشتریان ما از پلتفرم ما درآمد و ارزش دریافت می کنند. تقریباً فرقی نمیکند که دادهها در کجا وجود داشته باشند، چه در یک سیستم آنلاین یا یک مرکز داده روی دسکتاپ شما – یا در جایی دفن شده باشند که آنها را «دادههای تاریک» میکند. این واقعیت که ما میتوانیم آن دادهها را زنده کنیم و آنها را در چندین منبع ادغام کنیم تا مشتریان بتوانند با آنها تعامل داشته باشند، واقعاً کلید است.
ما روابط بلندمدت با مشتری داریم و بسیاری از استقرارهای اولیه در عرض چند روز یا هفته اتفاق میافتد، نه ماهها یا سالها. از آنجایی که آنها ارزش مورد استفاده اولیه را می بینند، این ایده معمولاً با تیم های مشاوره ما که بر ارزیابی زمان متمرکز شده اند و سپس گسترش حوزه هایی که Domo می تواند برای آنها ارزش ارائه کند، رشد می کند.
ما یک مشتری خرده فروشی داریم که یک سری چک لیست داشت که مدیر فروشگاه باید آنها را بررسی و به روز می کرد. چالش این بود که آنها باید برای یافتن پاسخ ها و نتایج به سیستم های مختلف می رفتند، سپس به چک لیست باز می گشتند. علاوه بر این، جمع آوری این چک لیست ها زمان زیادی می برد و پس از تکمیل شدن، قدیمی می شوند.
با آوردن دادههای این سیستمها به Domo، آنها توانستند یک برنامه داده ایجاد کنند که دسترسی سریع به دادههای آنها و پاسخهای تقریباً واقعی به این موارد چک لیست را فراهم میکند. این به آنها این امکان را میدهد تا دید بیشتری نسبت به نتایج خود داشته باشند و انحرافات در KPI خود را درست از دستگاه تلفن همراه خود درک کنند.
اکنون آنها می توانند مستقیماً با مشتریان و کارمندان خود درگیر شوند و نتیجه متفاوتی برای آنها به دست آورند. دسترسی و دید بهتر به داده های آنها واقعاً بر عملکرد تجاری آنها تأثیر مثبت گذاشته است.
س: هنگامی که با مشتریان صحبت می کنید یا می بینید که Domo جوایزی مانند این دریافت می کند، چگونه بر نحوه برنامه ریزی و تعیین اهداف شما تأثیر می گذارد؟
پاسخ: ما همیشه سعی می کنیم از بازخورد یاد بگیریم و آن را یکپارچه کنیم. من فکر می کنم یکی از چیزهای مهم در مورد Domo این است که مشتریان ما نسبت به پلتفرم بسیار متعصب هستند. بنابراین پاداش ها اعتبار ارزشی است که از آنها دریافت می کنند. در غیر این صورت، نامزدها و بررسی ها را ارسال نمی کردند.
به عنوان مثال، یکی از مشتریان ما فقط نحوه استفاده از Domo Everywhere را برای ادغام خریدها به اشتراک می گذاشت. در مورد آن فکر کنید: شما دو شرکت جداگانه دارید که در حال گرد هم آمدن هستند و باید سیستم ها، داده ها و افراد را یکپارچه کنند. Domo Everywhere آنها را قادر میسازد تا زمان بین کسب مشاغل جدید و زمان ملاقات نیروی کار را تسریع بخشند. آنها داده ها را وارد پلتفرم Domo می کنند، آن را ترکیب می کنند و سپس در واقع شروع به برقراری ارتباط با نیروی کار می کنند. سرعت و انعطافی که سازمان ها با استفاده از پلتفرم ما به دست می آورند بسیار قابل توجه است.
در داخل، همه تیمها در سراسر شرکت روی مشتریان ما متمرکز هستند و به آنها کمک میکنند بیشترین ارزش را از Domo ببرند. از نظر اهداف داخلی، این برنده جوایز نیست. این در مورد تعیین اهداف و اولویت ها در حول و حوش زمانی است که برای مشتریان خود ارزش قائل هستیم و سپس به آنها در پذیرش کمک می کنیم. ما به سفر مشتری و لحظات حقیقت نگاه می کنیم که به حداکثر رساندن ارزش و تأثیر بر تجارت آنها کمک می کند.
یاد بگیرید چه تعداد از بیش از 2000 مشتری Domo از پلتفرم برنده جایزه برای پیشرفت و ماندن در زمینه های مربوطه خود استفاده می کنند.