موفقیت سول دو ژانیرو با Domo و NetSuite


معیارهای مالی برای همه افراد یک شرکت مهم است، نه فقط در امور مالی و عملیات. این امر به ویژه در شرکتی مانند سول دژانیرو که در حال تجربه رشد بیش از حد است صادق است. این شرکت زیبایی در سال 2015 راه اندازی شد و اولین محصول آن – کرم برزیلی Bum Bum – در فضای مجازی منتشر شد. از آن زمان، سول دو ژانیرو به سرعت رشد کرد.

ما با Caio Pimenta، مدیر ارشد Global Analytics صحبت کردیم، در مورد اینکه چگونه Sol de Janeiro معیارهای مالی را ارائه می دهد که برای همه در تجارت مهم است – و چگونه ادغام Domo و NetSuite این امکان را فراهم می کند.

می توانید در مورد چگونگی شروع همکاری ما بیشتر توضیح دهید؟

من در سال 2022 به سول دژانیرو پیوستم تا بخش هوش تجاری (BI) را از ابتدا بسازم. من حتی دیگر آن را هوش تجاری نمی نامم – این در مورد رشد داده ها و قابلیت های تجزیه و تحلیل در سراسر تجارت است.

ما به عنوان یک شرکت، تنها پس از نه سال فعالیت تجاری، رشد فوق العاده ای را تجربه می کنیم. قبل از این، ما ابزار BI، انبار داده یا دریاچه داده نداشتیم – هیچ چیز. بنابراین، ما سفر خود را در سال 2022 با انجام یک تحقیق عمیق در مورد تمام ابزارهای داده آغاز کردیم. ما تصمیم گرفتیم با Domo برویم و در ژانویه 2023 راه اندازی شد. تا ژوئن 2024 تقریباً 200 کاربر داشتیم. این واقعاً در شرکت ساخته شده است و ما همچنین شروع به گسترش به برنامه های کاربردی سفارشی کرده ایم.

چه زمانی NetSuite را ادغام کردید و چگونه از ابزارهای آن استفاده کردید؟

ما بلافاصله در ژانویه 2023 شروع به ادغام NetSuite با Domo کردیم. در آن زمان، بسیاری از کسب و کار ما بین بخش‌ها بسیار مخدوش بود. تیم من بخشی از یک بخش جهانی است، به این معنی که ما خدمات را در سراسر شرکت انجام می دهیم.

یکی از نیازهای ما حذف این سیلوها و تمرکز بر یکپارچگی داده ها بود. همه باید بدانند فروش ما چگونه پیش می رود. ذینفعان کلیدی باید در مورد همه محموله ها و همه محصولات ما بدانند. همه این داده ها در NetSuite، سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ما بود. این منبع حقیقت ما بود. قبل از Domo، همه داده‌ها را به صفحات گسترده اکسل صادر می‌کردند که درک آن دشوار بود و ساده نبود. با Domo، ما توانسته‌ایم مرکزی بسازیم که تیم‌ها بتوانند داده‌های NetSuite را به روشی کاربرپسند پردازش کنند.

با گذشت زمان، موارد استفاده جدیدی را برای زنجیره تامین و عملکردهای مالی خود اضافه کردیم. یکی از آنها مدیریت داده های اصلی است که همه SKU ها و دسته های آنها را استاندارد می کند. برخی از SKUها نام‌های مختلفی داشتند و نیاز به تعمیر داشتند، بنابراین ما یک داشبورد ایجاد کردیم، هر روز داده‌ها را جمع‌آوری می‌کردیم و به کاربر دستور می‌دادیم در NetSuite تغییراتی ایجاد کند، داده‌ها را تازه‌سازی کند و پیشرفت آنها را ببیند.

Domo چگونه به گسترش دسترسی Sol de Janeiro به داده‌های NetSuite کمک می‌کند؟

برخی از افراد ما به NetSuite دسترسی دارند زیرا آنها کسانی هستند که سفارشات خرید، ثبت فروش، تغییر محموله ها و غیره را وارد می کنند. اما بسیاری از کاربران تجاری ما به NetSuite دسترسی ندارند زیرا نیازی به حضور در خود ابزار ندارند. در عوض، آنها برای مشاهده و دانلود داده‌های ERP مرتبط با نقش‌هایشان به Domo متکی هستند.

تیم های فروش ما در گروه دوم قرار می گیرند. آنها کسانی هستند که به جلسات با خرده فروشان می روند. آن‌ها از داده‌های NetSuite به‌علاوه خرده‌فروشی‌های ما برای اطلاع‌رسانی و راهنمایی این مکالمات استفاده می‌کنند – اما این کار را با ایجاد گزارش‌های سفارشی خود در Domo انجام می‌دهند.

با ادغام Domo با NetSuite توانسته اید به چه کارایی دست یابید؟

یک مثال گزارش های پایان ماه است. من تخمین می زنم که این گزارش ها – برای مثال هزینه کالاهای فروخته شده (COGS) و حاشیه ناخالص – چندین روز طول می کشد تا تیم مالی ما جمع شود. این شامل دریافت تمام داده ها، شناسایی مشکلات و تکمیل جزئیات بیشتر در صورت لزوم است. Domo به تسریع روند کمک کرد. اکنون حدود 30 دقیقه طول می کشد.

اکنون با Domo گزارش ها را دانلود کرده و در جلسات بررسی می کنیم. ما می‌توانیم فایل‌های گمشده را وارد کنیم، جریان را دوباره اجرا کنیم و مطمئن شویم که آن را تأیید می‌کنیم. پس از آن، داشبورد آماده عمل است. همه اینها در نیم ساعت اتفاق می افتد.

به جای اتلاف زمان دستی برای ایجاد گزارش ها، تیم اکنون می تواند واقعاً هر مشکلی را که پیدا می کند بررسی کند. به عنوان مثال، چرا SKU گرانتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم؟ آنها می توانند خود را در مشکل دفن کنند.

چگونه برای استفاده از Domo در کنار NetSuite به خرید پرداختید؟

ما با نشان دادن ارزش Domo – به‌ویژه با به اشتراک گذاشتن اینکه چگونه ابزارها می‌توانند در زمان مردم در زمان صرفه‌جویی کنند، خرید دریافت کردیم. به عنوان مثال، ما نشان دادیم که چگونه با ابزارها و رابط‌های Domo دیگر نیازی به صرف سه ساعت در اکسل برای وارد کردن داده‌ها و تصحیح فرمول‌ها ندارید. صرفه جویی در زمان و بهره وری برای کارکنان ما اهمیت زیادی دارد.

برای ادغام Domo و NetSuite چند کار دیگر انجام دادیم. ما یک برنامه آموزشی قوی ایجاد کردیم و کاربران را تشویق کردیم که در Domo ویراستار شوند. ما همچنین یک انجمن داخلی در تیم های مایکروسافت ایجاد کرده ایم، یک کانال کوچک که در آن افراد می توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند. ما از آنها دعوت کردیم تا در دوره جدید قدرت گرایی کاربر شرکت کنند که نظرات خوبی در مورد آن شنیدم.

چه مزایای دیگری از استفاده از Domo و NetSuite با هم تجربه کرده اید؟

با توجه به حساسیت داده های مالی در NetSuite، باید از به خطر افتادن آن توسط خطای کاربر جلوگیری کنیم. ادغام با Domo به ما این امکان را می‌دهد که یکپارچگی داده‌ها را با توانایی تبدیل و پاکسازی داده‌ها حفظ کنیم و اطمینان حاصل کنیم که همیشه پاسخ‌های درست را دریافت می‌کنیم.

ادغام Domo همچنین به ما این امکان را می‌دهد تا برای مشاهده کامل‌تر عملکرد خرده‌فروشی به منابع داده دیگر متصل شویم. به عنوان مثال، ما ردیابی در زمان واقعی محموله ها را نیز فعال کرده ایم که توسط پلتفرم Shopify ما تسهیل شده است.

این ویژگی به ویژه در دوره‌های فروش بزرگ مانند فروش ژوئیه و جمعه سیاه، که در آن صدها هزار سفارش را پردازش می‌کنیم، مفید است. داشبورد سفارشی ما با داده های Shopify به ما امکان می دهد عملکرد 3PL خود را در برابر SLA های آنها نظارت کنیم. این تضمین می‌کند که می‌توانیم فوراً به هر مشکلی رسیدگی کنیم و کارایی تحویل را به طور مداوم بهبود دهیم.

چگونه از Domo امروز و بعد از آن استفاده می کنید؟

ما اخیراً یک برنامه سفارشی را برای تیم رهبری خود راه اندازی کردیم که به آنها امکان می دهد به راحتی از داده های فروش و عملیات ما استفاده کنند. ما در ابتدا داشبورد را با ترکیب کردن اطلاعات مالی، پیش‌بینی‌های سال و سه ماهه خود و توانایی بررسی از خرده‌فروشی به دسته دیگر به SKU ساختیم. بخش‌های اضافی تقاضا، عرضه، پیش‌بینی دستاوردها و سطوح خدمات را پوشش می‌دهند.

اگرچه همه داده‌های مورد نیاز را در اختیار داشتیم، اما به نمای ارائه‌ای نیاز داشتیم که از نظر بصری جذاب باشد و استفاده از آن آسان باشد. من حدود دو ساعت وقت صرف کردم تا داشبورد را با استفاده از App Studio به یک برنامه سفارشی تبدیل کنم و نتیجه چشمگیر بود. تیم مدیریت از ظاهر و عملکرد جدید هیجان زده بودند.

(باز هم با تشکر از پسر برای به اشتراک گذاشتن تجربه سول دو ژانیرو.)

پس آینده سول دوژانیرو چیست؟

NetSuite یک سیستم ERP عالی برای Sol de Janeiro فراهم می کند. قابلیت‌های آن به شکستن سیلوهایی کمک می‌کند که می‌توانند از شکوفایی یک شرکت جلوگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که معیارهای مالی مهم در یک مکان ساده زندگی می‌کنند. ادغام Domo با در دسترس‌تر کردن این داده‌ها و امکان کاوش عمیق‌تر، NetSuite را حتی بهتر می‌کند.

اگر آماده‌اید ببینید که چگونه NetSuite و Domo با هم می‌توانند کسب‌وکار شما را تقویت کنند، داستان‌های موفقیت الهام‌بخش و منابع ارزشمند بیشتری را کشف کنید.




دیدگاهتان را بنویسید