اپلیکیشن هفته: داشبورد تحلیل سبد بازار


اگر زمانی را صرف خرید در آمازون یا سایر خرده‌فروشان وب می‌کنید، می‌دانید که وقتی یک سایت در زمان مناسب توصیه‌های محصول مناسب را ارائه می‌کند، چقدر قدرتمند است. از طریق تجزیه و تحلیل داده های پیچیده، این شرکت ها قادرند دقیقاً آنچه را که می خواهید در آینده ببینید، پیش بینی کنند، عمدتاً بر اساس محصولاتی که مشتریان مشابه در گذشته خریداری کرده اند.

متأسفانه بسیاری از برندهای تجارت الکترونیک ابزار لازم برای انجام چنین محاسباتی را در داخل ندارند. از آنجایی که این برندها فقط می توانند حدس بزنند که کدام محصولات را در هر لحظه به مشتریان خود توصیه کنند، خطر از دست دادن فروش با ارزش روزانه را دارند.

برای کمک به خرده فروشان آنلاین برای دستیابی به پتانسیل کامل خود، برنامه Domo Business Cloud Market Basket Analytics را ایجاد کرده ایم. با استفاده از این نرم افزار، برندهای تجارت الکترونیک در هر اندازه می توانند از علم داده برای درک بهتر رفتار مشتری و ارائه توصیه های دقیق تر محصول استفاده کنند.

با هر خرید، تجزیه و تحلیل سبد خرید به شما می گوید که مشتریان بعدی شما به کدام محصولات دیگر علاقه مند خواهند بود.

تحلیل سبد بازار از مدل‌سازی داده‌های علمی برای ترسیم روابط بین گروه‌های مختلف اقلامی که مشتریان شما بر اساس داده‌های خرید مشتری تاریخی شما خریداری می‌کنند، استفاده می‌کند. به عنوان مثال، این برنامه می تواند به شما بگوید افرادی که نوشابه و ذرت بو داده می خرند اغلب دستمال، دستمال کاغذی و کوکی های شکلاتی را به سبد خرید آنلاین خود اضافه می کنند. این برنامه همچنین می تواند به شما بگوید که بعید است همان گروه از مشتریان چوب شور یا چیپس سیب زمینی بخرند.

تحلیل سبد بازار

در داخل برنامه، این اطلاعات در تجسم‌های داده‌های غنی ارائه می‌شود که معیارهای کلیدی مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل سبد بازار موفقیت‌آمیز را دنبال می‌کند: پشتیبانی (درصد کل تراکنش‌هایی که شامل یک گروه محصول معین می‌شود)، اطمینان (احتمال اینکه خریدی که شامل کالای A می‌شود. همچنین شامل عنصر B) و لیفت (فرمولی که بر اهمیت رابطه بین دو محصول تأکید دارد).

به مشتریان خود دقیقاً همان چیزی را بدهید که می خواهند قبل از اینکه بدانند آن را می خواهند.

تجزیه و تحلیل سبد بازار به خرده فروشان آنلاین اطلاعاتی را می دهد که برای انتخاب بازاریابی هوشمندانه تر، افزایش فروش و بهبود تجربه مشتری نیاز دارند.

به عنوان مثال، اگر می‌دانید افرادی که یک برند دستمال کاغذی می‌خرند، اغلب یک برند خاص از مواد شوینده ظرف را خریداری می‌کنند، می‌توانید ایمیلی برای تبلیغ این دو محصول با هم ارسال کنید. یا می‌توانید قبل از خرید مارکی که معمولاً می‌خرند، قیمت شخصی را که دستمال کاغذی خریده است به یک شوینده ظرف گران‌تر افزایش دهید.

این برنامه به ویژه در کمک به خرده فروشان در ارائه توصیه های محصول در محل، مشابه ویژگی «مشتریانی که این کالا را خریده اند» آمازون، کمک می کند. هر بار که مشتری محصولی را به سبد خرید خود اضافه می‌کند، می‌توانید با نشان دادن لیستی از محصولاتی که می‌خواهید مطمئن باشید در آینده می‌خواهند ببینند، فروش را افزایش دهید. در واقع، تعداد روش‌هایی که می‌توانید از تجزیه و تحلیل سبد بازار برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی متمرکزتر و مؤثرتر استفاده کنید، پایانی ندارد. در واقع، این برنامه هر بار که از آن استفاده می کنید، امکانات جدیدی را برای شما باز می کند. با هر خرید اضافی، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه خرید مشتریان خود به دست می آورید و مشتریان شما به خرده فروشی وفادارتر می شوند که به آنها کمک می کند دقیقاً آنچه را که به دنبال آن بودند بیابند.

علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید؟ اطلاعات بیشتر در مورد Domo's Appstore را اینجا بخوانید.




دیدگاهتان را بنویسید