بزرگترین فرصت ها در تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی


آمار را می دانید: میلیاردها کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. و بسیاری از این افراد از چندین کانال در دو یا چند دستگاه استفاده می کنند. از یک طرف، این یک خبر عالی است زیرا به این معنی است که به عنوان یک بازاریاب، طیف وسیعی از گزینه ها برای دستیابی به مشتریان هدف خود دارید. اما این روند همچنین یک کابوس برای ردیابی و تجزیه و تحلیل ایجاد می کند. چگونه می‌توانید یک دیدگاه واحد از شخصی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، ایجاد می‌کنید، به‌خصوص زمانی که این داده‌ها در کانال‌های اجتماعی تکه‌تکه باقی می‌مانند؟ شما فرض کنید. شما به آمار سطح بالایی که رسانه های اجتماعی به شما می دهند نگاه می کنید. شما داستان خود را می سازید – که ممکن است دقیق باشد یا نباشد.

بدون استراتژی تحلیلی مناسب، رسانه های اجتماعی می توانند مانند یک بازی حدس زدن به نظر برسند. پس انرژی ذهنی خود را کجا باید سرمایه گذاری کنید؟ برای پاسخ به این سوال با پنج بازاریاب برجسته مصاحبه کردیم.

1. نقطه ها را به هم وصل کنید تا یک تصویر بزرگ ایجاد کنید.

نکته حرفه ای: دریک هاین، رئیس رشد در Rebrandly

«با فرض اینکه یک بازاریاب به شدت روی تجزیه و تحلیل نتایج خود کار می کند، آنها هنوز یک مشکل بسیار دشوار دارند: ردیابی کاربران و نسبت دادن تلاش های آنها از طریق تبدیل. رسانه های اجتماعی یک کانال هستند، اما معمولا کانال اصلی نیستند. می‌توانید از نرم‌افزار ردیابی کلیک و پیوند برای درک بهتر کلیک‌ها و تبدیل‌ها استفاده کنید، اما این لزوماً به شما کمک نمی‌کند تا سایر نقاط تماسی را که به تبدیل سرنخ کمک می‌کنند تجسم کنید. به شما کمک نمی کند بفهمید چرا مردم کاری را که انجام می دهند انجام می دهند. برای پیگیری و نسبت دادن بهتر تلاش‌های خود، باید نرم‌افزار عالی برای پشتیبانی از شما داشته باشید، و باید از سیلو رسانه‌های اجتماعی خارج شوید و به طور کامل با بقیه تیم بازاریابی دیجیتال (هم بازاریابی و هم شرکت به طور کلی) یکپارچه شوید. “

برای خانه: اگر به تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود در خلاء نگاه می کنید، احتمالاً شما را گیج می کنند. یک تصویر کامل از سفرهای خریداران خود بسازید. شما تصور بسیار واضح تری از نقشی که رسانه های اجتماعی ایفا می کنند خواهید داشت.

2. از داده ها برای واکنش سریعتر استفاده کنید.

نکته حرفه ای: Jehan Hamedi، بنیانگذار Cuckoo از AdharkŠ

رسانه‌های اجتماعی چشم‌اندازی به سرعت در حال تغییر دارند و اکثر کسب‌وکارها بهترین فرصت‌ها را برای دستیابی به مشتریان خود از دست می‌دهند، زیرا در زمان نیاز به پاسخ‌هایی که نیاز دارند، نمی‌رسند. هنگامی که استارت آپ ها به دنبال ایده پردازی یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کمک به ایجاد یا ساختن برند خود هستند، باید به رویدادها و اتفاقات در زمان واقعی نگاه کنند تا بتوانند محتوای به موقع و مرتبط را ارائه دهند و به گفتگو بپیوندند درگیر شدن در.”

برای خانه: از داده ها برای نظارت دقیق بر مکالمات خود استفاده کنید. با مخاطبان خود به طور مناسب و به موقع درگیر شوید.

3. با شماره های خود هنرمند باشید.

نکته حرفه ای: مالی فیلیپس، مدیر ارشد حساب در اتاق سبز

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که بازاریابان در حال حاضر در تحلیل رسانه‌های اجتماعی با آن مواجه هستند، برخورد با پلتفرم‌های جدید و نوظهور است. حتی پلتفرم های تثبیت شده [like] اسنپ ​​چت و اینستاگرام هنوز مقادیر بسیار محدودی از تجزیه و تحلیل در دسترس کاربران و مشاغل پرداختی دارند. در حالی که ابزارهای شخص ثالث برای کمک به آژانس‌ها و برندها در تعیین کمیت داده‌ها وجود دارد، آنها اغلب در نسخه بتا هستند، شکاف‌ها و محدودیت‌هایی دارند یا هزینه بیشتری نسبت به هزینه‌های برندها دارند.

این فرصت بزرگی را برای برندها باز می کند تا تاکتیک های اندازه گیری و گزارش دهی خود را هنگام کار با پلتفرم های نوظهور سفارشی کنند. به عنوان مثال، هیچ تجزیه و تحلیل جمعیتی یا جغرافیایی در دسترس بازاریابان در اسنپ چت وجود ندارد، اما می‌توانیم مواردی مانند امتیاز اسنپ چت، بازدیدهای کامل داستان، عکس‌های ارسال شده، عکس‌های دریافتی و اگر برای یک فیلتر حمایت مالی پرداخت می‌کنید، تعداد دفعات فیلتر را اندازه‌گیری کنیم. استفاده می شود. با انجام اقداماتی برای ردیابی دستی این داده ها و ارائه ارزش به سازمان ها یا مشتریان خود، زمانی که جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در این پلتفرم های بسیار مهم خودکار می شود، بازاریابان جایگاه خود را به عنوان متخصص ایمن می کنند.

برای خانه: اجازه ندهید “بوم خالی” تحلیل رسانه های اجتماعی شما را بترساند. در عوض، از فقدان استانداردهای صنعتی به عنوان فرصتی برای بالا بردن سطح استفاده کنید.

4. پیوندهای کشف نشده را پیدا کنید.

نکته حرفه ای: امیلی کنت، مدیر بازاریابی در LyncServe

“بزرگترین چالش در تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی فقدان مجموعه داده های استاندارد شده است. گزارش دهی از پلت فرمی به پلتفرم دیگر متفاوت است – و حتی با ابزار تجمیع، نحوه تعامل کاربران در پلتفرم‌ها متفاوت است. در حالی که فقدان استانداردسازی می تواند ناامید کننده باشد، می تواند منجر به یک استراتژی بازاریابی منحصر به فرد و سودآور شود.

غالباً تیم‌های بازاریابی دوست دارند کمپین‌های خود را برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر استراتژی‌بندی کنند. با این حال، با تجزیه و تحلیل هایی که از گزارش های رسانه های اجتماعی به دست می آوریم، می توانیم کمپین ها را بسیار واضح تر از گذشته هدف قرار دهیم. نحوه تعامل مصرف‌کنندگان با رسانه‌های اجتماعی به ما بینش عمیق‌تری نسبت به روان مشتری می‌دهد که با استراتژی مناسب می‌توان از آن استفاده کرد. “

برای خانه: هرگز داده های خود را بدیهی نگیرید. برای ایجاد بینش خلاقانه در کسب و کار به چشم انسان تکیه کنید. نرم افزار تجزیه و تحلیل شما باید به شما کمک کند تا اتصالات را سریعتر انجام دهید.

5. لایه داده خود را ایجاد کنید.

نکته حرفه ای: متیو مرکوری، متخصص بازاریابی دیجیتال در ERA Environmental Management Solutions

“بزرگترین چالش در تحلیل رسانه های اجتماعی در حال حاضر، ناتوانی در دسترسی به آمار “لایه دوم” است. صنعت ما فقط با نگاه کردن به داشبورد می‌توانست میزان دسترسی پست‌ها، میزان تعاملات، میزان نمایش‌ها و میزان تبدیل‌ها را درک کند. چیزی که ما به آن دسترسی نداریم [are] نقاط داده مربوط و کیفیت البته بخشی از مطالب به یک کاربر نشان داده شد. تفاوت این است که برخی از کاربران قبل از اسکرول به مدت چهار ثانیه این محتوا را تماشا می کنند، در حالی که برخی دیگر به سختی آن را در مغز خود ثبت می کنند. این یک فرصت بزرگ برای بازاریابان است. اگر بتوانید از آمار لایه دوم چه کسی، چه چیزی، چرا، کجا و چگونه را تعیین کنید، واقعاً می توانید مزیت کسب کنید. [on] مصرف کننده و در مقابل رقابت شما.»

برای خانه: یک چارچوب تجزیه و تحلیل داده بسازید که به سوالات مهم برای کسب و کار شما پاسخ می دهد. این به شما بستگی دارد که ببینید چگونه قطعات در یک داستان تجاری واضح قرار می گیرند.

فرصت های جدیدی را در داده های اجتماعی خود بیابید.

مطمئن نیستید با استراتژی تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود چه کنید؟ شما تنها نیستید بازاریابان در همه جا پازل های خود را کنار هم می چینند تا تصویر کاملی از مشتری ایجاد کنند. اما به جای تلاش برای اتصال دستی نقاط، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند کارهای سنگین را برای شما انجام دهد.

Domo دید کاملی را که برای ردیابی کل کمپین‌های کلیک به پول در زمان واقعی نیاز دارید، و کشف فرصت‌های استراتژیک که قبلاً در داده‌های شما پنهان شده بودند، فراهم می‌کند. اینجا بیشتر بیاموزید




دیدگاهتان را بنویسید