چیزی در مورد تماشای یک بازی NBA زنده وجود دارد که نمیتوان آن را تنها با دیدن نکات برجسته در SportsCenter تکرار کرد. دیدن اکشن در حین باز شدن باعث میشود بیشتر روی بازیکنان سرمایهگذاری کنید و به نتیجه بازی علاقهمندتر شوید.
اگر کسبوکار ورزش شماست، همانطور که ورزش من است، میتوانید همین مفهوم را در نحوه کار هیئت مدیره خود نیز به کار ببرید.
چند سال پیش یک ایده داشتم. من فکر میکردم که اگر کل شرکت ما به دادههای بیدرنگ در مورد کسبوکار ما دسترسی مستقیم داشته باشد، هیئت مدیره ما نیز باید همین موضوع را داشته باشد. در نهایت، ما شفافیت را پذیرفتیم تا نحوه اداره شرکت خود را بهبود ببخشیم، بنابراین منطقی بود که همانقدر که ناخوشایند بود، همین شفافیت را به هیئت مدیره خود بیاوریم. فناوری این را کاملاً ممکن کرد، اما این ایده چیزی کاملاً جدید بود. و صادقانه بگویم، کمی ناراحت کننده بود.
برای توییت کلیک کنید
دادن دسترسی مستقیم به هیئت مدیره به دادههای بیدرنگ در کل کسبوکار ما – کجا میرود؟ هیچ کس این کار را می کرد آماده بودیم؟ آیا ما می توانیم با این سطح از شفافیت راحت باشیم؟
مدتی طول کشید تا از ایده ای به عمل دیگر برویم، اما در نهایت حدود یک سال پیش این کار را انجام دادیم. ما میدانستیم که هیئت مدیره در دادگاه ما است – و با نگه داشتن چشمهای هیئت مدیره همیشه روی تجارت خود، انگیزه بیشتری برای رفع سریع مواردی که هنوز در جایی که لازم بود نبودند، خواهیم داشت.
سه ماه بعد از اینکه دسترسی به هیئت مدیره را فراهم کردیم، شروع به دیدن برخی از تأثیرات مثبت کردیم. اعضای هیئت مدیره هفته قبل از جلسه هیئت مدیره برای بررسی اعداد نیازی به عرشه نداشتند. آنها در طول کوارتر داده ها را زیر نظر گرفتند و به جای اینکه منتظر بمانند تا پایان کوارتر گزارش دهند، هیئت مدیره این توانایی را داشت که در مورد نحوه چرخش، شوت کردن یا پاس دادن در زمانی که بیشتر اهمیت دارد، راهنمایی کند. برای آنها آسان بود که تأثیر معناداری بگذارند.
از آنجایی که دیگر نیازی به بخش قابل توجهی از جلسه هیئت مدیره برای بررسی اعداد نداشتیم، اکنون میتوانیم زمان ارزشمند گروه خود را برای همکاری و استراتژی بر روی برنامههای عملیاتی برای رشد و کارهایی که باید انجام دهیم بر اساس اطلاعاتی که مشاهده کردند، متمرکز کنیم.
یکی از اعضای هیئت مدیره به ما گفت که شفافیت باعث میشود او احساس ارتباط عاطفی بیشتری با کسبوکار ما داشته باشد، در حالی که یکی دیگر از اینکه میتواند بهطور خودجوش به سؤالات تیمش درباره کسبوکار ما پاسخ دهد هیجانزده بود، زیرا دادهها همیشه بهروزرسانی میشوند و در تلفن او در دسترس هستند.
برای یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره، دسترسی به داده های بلادرنگ باعث شد تا پایان فصل بیشتر شبیه یک بازی پلی آف NBA باشد. چند روز قبل از آخرین جلسه هیئت مدیره ما با او تماس گرفتم. وقتی تلفن را برداشت، از او پرسیدم که چه کار میکند و او به من گفت که فقط پاپ کورن ریخته و Domo را باز کرده است تا آخر ماه را به صورت واقعی تماشا کند. یک داستان واقعی
در 20 سال آینده، من معتقدم که همه هیئتها در شرکتهای خود اطلاعات بیدرنگ را خواهند داشت. 10 سال دیگر، هر شورا شروع به درخواست آن خواهد کرد.
برای توییت کلیک کنید
بنابراین، من این چالش را برای مدیران اجرایی دیگر و سایر مدیران سطح C صادر می کنم:
برای به دست آوردن بیشترین ارزش از هیئت مدیره خود، باید آنها را در “حلقه اعتماد” خود بگنجانید و به آنها صندلی های ردیف اول را برای آنچه در تجارت شما می گذرد اختصاص دهید. تجربه کنید که چگونه کسب و کار خود را اداره کنید، جایی که ذینفعان شما به پیروزی ها و چالش های کسب و کار شما دسترسی کامل دارند. این کار شما را بهتر می کند و روش کسب و کارتان را تغییر می دهد. من آن را تضمین می کنم.