تولد نسخه اصلی ChatGPT مبارک. 30 نوامبر 2022 روزی بود که بسیاری از مردم کار خود را متوقف کردند تا با یک مدل زبان بزرگ (LLM) توسعه یافته توسط OpenAI بازی کنند. راه اندازی ChatGPT موجی جزر و مدی را در جامعه فناوری ایجاد کرد. سایر LLM ها به سرعت توسط رقبایی مانند Bard از Google و LLaMA از Meta راه اندازی شدند. در این ماه ما به برنامه ChatGPT در سال گذشته با تمرکز بر ChatGPT و رقبای آن نگاه کردیم. با نگاهی به روند جستجو که قبل از اعلام ChatGPT شروع شده است، میتوانیم ترافیک عبارات “bard” و “llama” را ببینیم، که خارج از زمینه LLM منطقی است. امتیاز روند در این هفته اول راه اندازی ChatGPT نشان دهنده افزایش فوری و عظیم علاقه است. پس از آن، ما میتوانستیم یک سکون جزئی را ببینیم و به دنبال آن علاقهمندی بیشتر شد زیرا مردم شروع به ارائه برنامههای کاربردی برای این فناوری کردند. رقبای ChatGPT از نظر علاقه به جستجوی عمومی آنقدر محبوب نبوده اند که نمودار نشان می دهد. بارد علاقه خاصی داشته است، اما در مقایسه با ChatGPT کمرنگ است. ما همچنین می دانیم که OpenAI اخیراً چند هفته جالب را پشت سر گذاشته است و این شرکت و مدیر عامل سابق و اکنون سام آلتمن نیز در خبرها هستند. ما به علاقه جستجو در شرکت و مدیر عامل در مقابل محصول نگاه کردیم. همانطور که می بینید، سم آلتمن و OpenAI تا چند هفته گذشته علاقه بسیار کمتری به محصول خود داشتند، زمانی که آنها در واقع به نیمی از علاقه جستجو در ChatGPT رسیدند. به طور معمول، شرکت OpenAI کمتر از 10٪ از افراد علاقه مند را دارد که سام آلتمن در مقایسه با ChatGPT به سختی آنها را ثبت کرده است. چه کسی میداند که هوش مصنوعی صنعتی در حال رشد سریع و گاهی چشمگیر است. در 29 نوامبر 2022 – یک روز قبل از راهاندازی ChatGPT – بسیاری از ما نمیتوانستیم تصور کنیم که صنعت ما در روز بعد چگونه تغییر خواهد کرد. (اگرچه همکاران ما که مدت ها قبل از ChatGPT روی چارچوب هوش مصنوعی Domo کار می کردند ممکن است یک یا دو چیز را بدانند.) اما میتوانیم قول بدهیم که با Domo on Data، نحوه رشد آن را پیگیری خواهیم کرد.
ChatGPT نسبت به Bard و LLaMA مزیت حرکت اول را دارد.
چگونه نمایش OpenAI بر الگوهای تقاضا تأثیر گذاشته است؟
بنابراین ChatGPT در دومین سال آن چه خواهد شد؟