اولین اتصال دهنده های داده بازاریابی Domo خود را انتخاب کنید


آیا تا به حال از میزان داده ای که در کانال ها و ابزارهای بازاریابی خود پراکنده کرده اید غرق شده اید؟ مانند تلاش برای پیمایش در پیچ و خم بدون نقشه، جمع آوری اطلاعات از منابع تکه تکه شده.

راه حلی برای این آشفتگی داده ها وجود دارد. در Domo به این A گفته می شود اتصال دهنده.

بنابراین … کانکتور چیست؟

اگر در زمینه بازاریابی کار می کنید (مثل من)، ممکن است ندانید که اتصال دهنده ها چیست و چقدر می توانند قدرتمند باشند. در اینجا می توانید به آنها فکر کنید: هر اقدامی که مشتری انجام می دهد یک نقطه داده ایجاد می کند. نرم افزارها و ابزارهای مختلف شما این داده ها را جمع آوری می کنند.

به عنوان مثال، زمانی که یک مشتری:

  • کلیک روی یک تبلیغ نمایشی، گوگل داده ها را جمع آوری می کند.
  • از صفحه فروش شما بازدید می کند، نام تجاری داده ها را جمع آوری می کند.
  • دانلود قسمت پادکست، Spotify داده ها را جمع آوری می کند.
  • به یک وبینار ملحق می شود، پوسته پوسته شدن داده ها را جمع آوری می کند.

اما برای دسترسی و استفاده از آن داده‌ها، باید به هر منبع داده وارد شوید، که زمان می‌برد که همیشه ندارید. اتصال دهنده ها داده های ذخیره شده در مکان های جداگانه (در این مثال Google، Marketo، Spotify و Zoom) را بردارید و آن را به Domo بیاورید، جایی که می توانید داده ها را به کار بیندازید. شما یک مکان، یک ورود به سیستم و یک منبع حقیقت دارید – به جای چهار.

علی لوزا مدیر پایگاه داده در بانک منطقه است و از Domo برای مدیریت داده های تیم بازاریابی خود استفاده می کند. علی کانکتورها را اینگونه توضیح می دهد: «این داده های واقعی ما هستند. یک کانکتور فقط همه چیز را می گیرد، به ما اجازه می دهد نگاه کنیم، ببینیم چه چیزی کار می کند، ببینیم چه چیزی کار نمی کند، و آن تغییرات را ایجاد کنیم.”

سپس، هنگامی که تمام داده‌های شما در یک مکان است، می‌توانید داستان بزرگ‌تری درباره نحوه حرکت مشتریان از طریق قیف شما همانطور که در ابزارهای شما ثبت شده است، جمع آوری کنید.

علی گفت: Domo این قابلیت را دارد که داده های این منابع مختلف را به یکدیگر متصل کند تا داستان را به شما بگوید و کیفیت داده ها را با داشتن یک مکان تضمین می کند.

بهترین روش ها برای شروع کار با کانکتورها

1. ابزار مناسب را انتخاب کنید

رابط‌ها تنها راهی نیستند که می‌توانید داده‌های خود را به Domo بیاورید و آن‌ها را به کار ببرید. Domo دارای یک اکوسیستم کامل از اتصال دهنده ها، برنامه ها و شرکای قدرتمند است که می توانید آنها را فعال کنید. برای تعیین بهترین آنها برای خود، از خود بپرسید به چه داده هایی نیاز دارید و در حال حاضر در کجا قرار دارند. چه سوالاتی دارید؟ چه مشکلی را می خواهید حل کنید؟

سپس می‌توانید رابط‌هایی را شناسایی کنید که داده‌هایی را بازیابی می‌کنند که به پاسخ به این سؤالات کمک می‌کنند. به طور کلی، شما معمولاً برای هر منبع داده به یک رابط نیاز دارید.

2. مطمئن شوید که داده های شما به یک زبان صحبت می کنند

شما باید مطمئن شوید که تمام داده‌هایی که از بسته راه‌اندازی شما می‌آیند به یک زبان صحبت می‌کنند تا بتوانید نمای قیفی کاملی از تأثیر بازاریابی شما بر شرکتتان داشته باشید.

اینجاست که Domo's ETL (Extract, Transform and Load) وارد بازی می شود. به عنوان مثال، Google Ads ممکن است سرنخ را متفاوت از Marketo تعریف کند. برای دریافت این نمای کامل از قیف، آنها باید همان تعریف را به اشتراک بگذارند و شما می توانید از Magic ETL ما برای این کار استفاده کنید.

اگر کنجکاو هستید، ما این ابزار را Magic ETL می نامیم زیرا استفاده از آن برای افراد غیر فنی آسان است. بدون نیاز به مهارت کدنویسی این مرحله تضمین می‌کند که هنگام ادغام مجموعه داده‌های مختلف، سیب‌ها را با سیب‌ها مقایسه می‌کنید.

3. در صورت نیاز پشتیبانی ارائه دهید

اگر مدیری مانند لوسا در تیم خود دارید، او را در نظر بگیرید. آنها همچنین می توانند در صورت نیاز به شما کمک کنند منابع داده خود را به Domo متصل کنید. اما اگر این کار را نکنید، مهندسان Domo سخت کار کرده اند تا این فرآیند را برای کسانی که پیشینه فنی ندارند ساده کنند.

6 دسته اتصال دهنده برای تیم های بازاریابی

مجموعه رابط‌ها، برنامه‌ها و شرکای همه متفاوت به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، ممکن است در فیس بوک تبلیغاتی اجرا نکنید، بنابراین می توانید از رابط داده فیس بوک صرف نظر کنید. می توانید از Hubspot به عنوان CRM خود استفاده کنید یا می توانید Marketo یا Zendesk داشته باشید.

نکته مهم این است که ابزار مناسبی را برای جایی که تیم شما در آن زندگی و کار می کند در نظر بگیرید.

اینجا هستند شش دسته توصیه می کنیم به همراه برخی از مواردی که در حال حاضر در Domo آماده کرده ایم، در بسته اولیه خود قرار دهید. برای لیست کاملی از رابط‌ها، برنامه‌ها، شرکا، داشبوردها و موارد دیگر، به فروشگاه Domo Appstore مراجعه کنید.

رابط های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).

این نوع رابط داده‌های مربوط به فعالیت‌های مشتریان و مشتریان بالقوه شما را به Domo می‌آورد. برای مثال، با رابط Salesforce، می‌توانید حجم فرآیند، تعداد سرنخ‌ها، تعداد رزروها و داده‌های قرار ملاقات خود را در یک مکان تجسم کنید. سپس می توانید آن را با انواع دیگر داده ها، مانند فعالیت رسانه های اجتماعی و عملکرد تبلیغات، ارجاع دهید. چند گزینه عبارتند از:

رابط های بازاریابی گوگل

با رابط‌های Google، می‌توانید داده‌های مربوط به وب‌سایت خود (ترافیک، بازدید از صفحه، بازدیدکنندگان بازگشتی، دامنه‌های ارجاع‌دهنده و موارد دیگر) و عملکرد کمپین تبلیغاتی نمایشی خود، از جمله داده‌های مربوط به بودجه خود را دانلود کنید.

آنها برای تیم های ما ضروری هستند تا بفهمند چه مخاطبانی از سایت ما بازدید می کنند و چگونه ما را پیدا کرده اند. تعدادی از رابط های گوگل عبارتند از:

رابط های عملکرد اجتماعی

علاوه بر داده‌های مشتری و وب، می‌خواهید راهی برای اتصال عملکرد رسانه‌های اجتماعی به بقیه شماره‌هایتان داشته باشید. جامعه ما چندین ابزار داده رسانه اجتماعی را توصیه کرده است:

اتصال دهنده های عملکرد ایمیل

بازاریابی ایمیلی هسته اصلی استراتژی بازاریابی هر برند B2B است. توصیه می کنیم حداقل یک رابط داشته باشید که داده ها را برای استراتژی ایمیل شما وارد می کند. اینها فقط سه گزینه موجود در Domo هستند:

اتصال دهنده های میزبانی وب

در Domo ما از وردپرس برای میزبانی صفحات وب خود استفاده می کنیم. این رابط‌ها داده‌های مربوط به پست‌های وبلاگ، نظرات، لایک‌ها، دنبال‌کنندگان و موارد دیگر را بازیابی می‌کنند:

اتصال دهنده های مربوط به مدیر

در نهایت، کانکتورهایی را وصل کنید که به انجام کارهای اداری شما کمک می کنند، مانند کشیدن صفحه گسترده پر از داده (صفحه ای که کانکتور مشخصی ندارد) به Domo. زیبایی Domo در این است که شما نیازی به مدیریت پایگاه داده ندارید، مانند علی برای بانک مناطق برای آوردن داده های مورد نیاز به پلتفرم. در اینجا چند کانکتور وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند:

با Domo شروع کنید

اگر حساب Domo باز نکرده‌اید، می‌توانید همین امروز یک حساب رایگان ایجاد کنید. بدون تعهد، بدون تعهد، و بدون کارت اعتباری. هر ماه 300 اعتبار رایگان (به ارزش 900 دلار) دریافت خواهید کرد. برای برخی از بازاریابان، این برای انجام کار روزانه شما کافی است.

امروز یک حساب رایگان Domo باز کنید.




دیدگاهتان را بنویسید