Dodgeball دیگر فقط برای حیاط مدرسه نیست. بزرگسالان در سراسر استرالیا برای اردک زدن، شیرجه رفتن، شیرجه رفتن و طفره رفتن از راه پیروزی به دادگاه می روند. اما مدیریت تمام لیگ های مختلف که بازیکنان به آنها تعلق دارند، به دور از بازی کودکانه است.
پس از دانشگاه رقابتی، لیگ های محلی و ایالتی که در سراسر کشور در حال ظهور هستند، فدراسیون داجبال استرالیا (ADF)، نهاد رسمی حاکم بر دجبال در استرالیا، قرار دارد. در حالی که بازیکنان در زمین هستند و از بازیها لذت میبرند، مقاماتی مانند ریس استرانگ، رئیس ADF، برای مدیریت تدارکات و عملیات سازمان غیرانتفاعی تلاش میکنند و اطمینان میدهند که سازمان داوطلبانه نیازهای لیگهای عضو خود را در سراسر کشور برآورده میکند.
در مواجهه با منابع داده نامربوط از هر لیگ، ریس اذعان میکند که نقاط کوری وجود دارد که میتواند مدیریت مؤثر رویدادها و برنامههای سازمان را دشوار کند. بنابراین او به یک راه حل آشنا روی آورد – Domo – جایی که او همچنین به عنوان مدیر توسعه حساب کار می کند.
از طریق Domo for Good، که به سازمانهای غیرانتفاعی اجازه میدهد تا به صورت رایگان از پلتفرم داده استفاده کنند، ADF داشبوردهای مالی، بازاریابی و عملیات ایجاد کرد که سازمان را قادر میسازد دادهها را بهتر جمعآوری و تجزیه و تحلیل کند. با استفاده از این پلتفرم، ADF میتواند تصمیمات مهمی در مورد فعالیتهای تجاری مانند تلاشهای تبلیغاتی برای جذب بازیکنان جدید و رشد در لیگهای دجبال بگیرد.
“من توانسته ام ویژگی های افرادی را که تبلیغی را می بینند، به وب سایت ما مراجعه می کنند، روی پیوندهای اعضای ما کلیک می کنند و شروع به بازدید از وب سایت های آنها می کنند، که بسیار قدرتمند است، زیرا به من کمک می کند تا مقداری از ارزش را نشان دهم. استرانگ گفت.
این پلتفرم همچنین به او کمک کرد تا با ردیابی هزینه های برنامه های آموزشی و سفر بازیکنانی که در رویدادهای مختلف ADF شرکت می کنند، امور مالی سازمان را بهتر مدیریت کند. با داشبوردهای مالی قابل درک، او می تواند تصویر روشنی از امور مالی را برای داوطلبانی که برنامه های خود را در مناطق مختلف استرالیا اجرا می کنند ارائه دهد.
استرانگ گفت: «این واقعاً فقط برای آسانتر و سادهتر کردن زندگی داوطلبانمان است. “این افراد به اندازه کافی فقیر هستند و برای انجام این کار پولی دریافت نمی کنند… من داوطلبان زیادی ندارم. [I don’t want] آنهایی که باید بسوزانم
ADF تنها یکی از بسیاری از شرکتهای متمرکز بر ورزش است که از ابزارهای Domo برای اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده استفاده میکند که میتواند به آنها کمک کند تا برای اعضا، مشتریان و طرفداران خود برنده شوند. پنج شرکت دیگر را که با Domo از پارک خارج میشوند، بررسی کنید.
ESPN: چگونه داده ها می توانند مشتریان را درگیر بازی نگه دارند؟
کاری که ESPN انجام می دهد: ESPN, Inc. یک رهبر جهانی در سرگرمی های ورزشی چند رسانه ای است. مجموعه آن شامل 32 شبکه تلویزیونی، 13 وب سایت، بیش از 90 شبکه باند پهن، هفت ایستگاه رادیویی و بسیاری دیگر از برنامه های کاربردی تلفن همراه و محصولات مصرفی است.
چالش: ESPN به راهی برای جمعآوری سریع بازخورد مشتریان نیاز داشت تا مشکلات نوظهور در پخش را پیدا کند و تشخیص دهد که کدام سرویسها قبل از اینکه باعث ریزش مشترک شوند، تحت تأثیر قرار گرفتهاند. با مجموعه بزرگی از شرکای توزیع محتوا، سازمان می خواست دید بیشتری نسبت به فعالیت های موجود داشته باشد تا سطح کیفیت خدمات را بهبود بخشد.
راه حل: کل تیم خدمات مشتری ESPN با استفاده از یک برنامه سفارشی Domo که مسائلی را که اغلب به آنها اشاره می شود تجزیه و تحلیل می کند و آنها را با داده های تاریخی مقایسه می کند، به اطلاعات بلادرنگ و گزارش های مربوط به خدمات دسترسی دارد. این تیم میتواند به سرعت کشف کند که کجا به توجه نیاز است و تجربه مشتری را که منجر به تمدید اشتراک میشود، بهبود بخشد، در حالی که مدیران میتوانند راحتتر سلامت کلی سیستم را نظارت کنند.
نقل قول مورد علاقه: وقتی صحبت از این داده ها و نحوه استفاده ما از آنها می شود، هیچ چیز نمی گوید: “ما طرفداران خود را می شنویم، اکنون آنها را می شناسیم، برای آنها ارزش قائل هستیم.” چیزی در مورد آن
ادامه داستان را بخوانید.
لیگ راگبی نیوزلند: چگونه داده ها می توانند صندلی های استادیوم را پر کنند؟
لیگ راگبی نیوزلند چه می کند: لیگ راگبی نیوزلند (NZRL) یک سازمان ملی غیرانتفاعی است که بر رشد، توسعه و عملکرد لیگ راگبی در کشور نظارت میکند و تیمهای حرفهای بینالمللی آن را مدیریت میکند.
چالش: پس از یک پاندمی دو ساله که شاهد صفر بازی های لیگ راگبی حرفه ای در زمین خانگی بود، NZRL این شانس را داشت که میزبان یک تست بین المللی دو سر باشد. اما کمبود بازی باعث شد برخی از هواداران احساس بیتفاوتی کنند و مسئولان نگرانند که نتوانند جایگاهها را پر کنند.
راه حل: NZRL پلتفرم Domo را برای کمک به سازمان در اجرای یک استراتژی داده طراحی شده برای افزایش تعامل طرفداران و افزایش فروش بلیط انتخاب کرد. NZRL با استفاده از دادههای بلیط تاریخی، دادههای بازاریابی، دادههای رسانههای اجتماعی و دادههای مشتریان، کمپینهای بازاریابی هدفمندی را ایجاد کرد که فهرست مشترکان ایمیل خود را از ۱۲۰۰۰ به ۵۰۰۰۰ طرفدار پرشور افزایش داد و به سازمان کمک کرد تا یک لیگ رویداد بینالمللی راگبی در نیوزلند را به فروش برساند. اولین بار از فینال جام جهانی لیگ راگبی 1988.
نقل قول مورد علاقه: «قبل از Domo، ما ایده روشنی از اینکه برای چه کسی تبلیغ می کنیم یا به تأثیر آن اطمینان نداشتیم. هنگامی که Domo را دریافت کردیم، میتوانستیم ببینیم که چگونه هر ایمیلی که ارسال میکنیم به طور مستقیم به فروش بلیط مرتبط است، کاری که قبلاً انجام ندادهایم – سوفی ویلز، مدیر کل ارتباطات و بازاریابی NZRL
ادامه داستان را بخوانید.
TaylorMade Golf: چگونه داده ها می توانند تجهیزات پیشرفته را به درب درب بازیکنان برسانند؟
کاری که TaylorMade Golf انجام می دهد: TaylorMade یکی از مبتکرترین تولیدکنندگان محصولات در صنعت گلف است که تجهیزاتی مانند آهنهای سری P، گوههای Milled Grind 3 و توپهای گلف TP5/TP5x را تولید میکند.
چالش: با بیش از 1600 کارمند برای پشتیبانی و انتقال اطلاعات از منابع مختلف، تیم هوش تجاری نسبتاً کوچک در TaylorMade برای جمع آوری و به اشتراک گذاری داده ها در سراسر عملیات جهانی خود با مشکل مواجه شد.
راه حل: TaylorMade برای هدایت عملیات خود و ایجاد پیشرفت بزرگ بعدی در گلف، از Domo برای جمع آوری، پالایش و تجسم داده ها برای فروش، بازاریابی، عملیات و تیم های رهبری در سراسر جهان استفاده می کند.
همه از مدیران انبار گرفته تا مدیران C-suite میتوانند فوراً از طریق برنامه تلفن همراه Domo به دادهها و بینشها دسترسی داشته باشند و به آنها بینش بهتری نسبت به سلامت شرکت و نمایان شدن KPIهایی که برای اندازهگیری موفقیت استفاده میکنند، میدهد.
نقل قول مورد علاقه: «دسترسی تلفن همراه Domo به ما این امکان را میدهد تا از دادهها در بالاترین سطوح سازمان تا جایی که افراد محصولات را بستهبندی میکنند و آنها را ارسال میکنند، استفاده کنیم… با قرار دادن همه دادههای مدیریتشده ما در یک مکان، Domo نسخه واحدی از حقیقت را ارائه میکند. برای هر کسی که به آن نیاز دارد، به راحتی در دسترس است
ادامه داستان را بخوانید.
Sportsnet: چگونه داده ها می توانند بینندگان معمولی را به طرفداران سرسخت تبدیل کنند؟
آنچه Sportsnet انجام می دهد: Sportsnet شبکه ورزشی شماره یک کانادا است که طرفداران را به تیم ها و لیگ های مورد علاقه آنها در هاکی، بیسبال، بسکتبال و غیره متصل می کند و هر سال هزاران ساعت بازی زنده، اخبار و محتوای اصلی را ارائه می دهد.
چالش: حجم عظیم برنامه نویسی ارائه شده توسط Sportsnet حجم عظیمی از داده را تولید می کند که شبکه می تواند از آنها برای ارتباط بهتر با پرشورترین کاربران خود استفاده کند. اما منابع از هم گسیخته و دادههای غیرقابل دسترسی مانع از تمرکز شرکت بر تحلیل ارزشمند رفتار و تعامل مشتریانش شد.
راه حل: به لطف Domo، Sportsnet به راحتی همه منابع داده خود را در یک داشبورد قوی و منفرد ادغام میکند که در آن بینندگان میتوانند به دادههای اشتراک و بازدید مشتری دسترسی داشته باشند و تجزیه و تحلیل خود را انجام دهند.
توانایی ایجاد بخشهای مشتریان بسیار هدفمند به شبکه این امکان را میدهد تا ریزش مشتری را تا 10 درصد کاهش دهد و به طور مؤثر بینندگان جدیدی را با ویژگیهای مشابه با ارزشمندترین مشتریان جذب کند.
نقل قول مورد علاقه: Domo به کاربران این امکان را می دهد که خودشان به سؤالات پاسخ دهند و به ما این امکان را می دهد که روی علمی تر بودن و اجرای آزمایش های پیچیده داده تمرکز کنیم – Sylvan Grünwald، رئیس بخش تجزیه و تحلیل رشد در Sportsnet
ادامه داستان را بخوانید.
راگبی جهانی: چگونه داده ها می توانند از حمایت حامیان پشتیبانی کنند؟
آنچه راگبی جهانی انجام می دهد: راگبی جهانی فدراسیون بین المللی است که مسئولیت نظارت بر این ورزش را بر عهده دارد. این سازمان با 128 فدراسیون ملی عضو برای برگزاری مسابقات و مسابقات قهرمانی، بهبود رفاه بازیکنان و دسترسی بیشتر به ورزش کار می کند.
چالش: به عنوان یک فدراسیون بین المللی، راگبی جهانی به طور مداوم داده هایی را از سیستم های مختلف در سراسر جهان در مورد همه چیز از فروش بلیط گرفته تا آمار بازی دریافت می کند. راگبی جهانی برای درک بهتر پایگاه هواداران خود و شناسایی فرصتهای رشد، به یک سیستم متمرکز برای مدیریت دادههای خود و اشتراکگذاری بینش با اعضا و حامیان مالی نیاز داشت.
راه حل: راگبی جهانی از Domo برای نظارت دقیق بر هر جنبه از ورزش استفاده می کند تا بتواند بیشترین ارزش را به حامیان مالی ارائه دهد. با Domo، یک سازمان میتواند دادههایی از درآمد و رتبهبندی تلویزیون گرفته تا آمار بازی و معیارهای بازی را جمعآوری و به اشتراک بگذارد.
این آمار به نوبه خود می تواند برای اطلاع از تغییرات قوانین استفاده شود که می تواند تایم اوت های غیرضروری را حذف کند و تعیین کند که پاک کردن بازیکنان آسیب دیده چه زمانی ایمن است و اطمینان حاصل شود که بازی هم سرگرم کننده و هم ایمن است.
نقل قول مورد علاقه: زمانی که یک حامی از یک رویداد جهانی راگبی حمایت می کند، باید ببیند بازگشت سرمایه آنها چقدر است. دیگر فقط گرفتن بلیت مسابقه نیست. آنها می خواهند به KPI های خاصی دست یابند. Domo به ما این امکان را می دهد که انتظارات حامیان مالی خود را برآورده کنیم و ROI را ثابت کنیم تا آنها همچنان به رشد ورزش ما کمک کنند.–آنتونی داونی، شریک تجاری و مدیر پروژه در راگبی جهانی
ادامه داستان را بخوانید.
با Domo در مقابل رقابت بایستید
کارایی تیم خود را با ابزارهایی که اطلاعات را سریعتر ارائه می دهند، بهبود بخشید. از کتابخانه آزمایشی ما دیدن کنید تا بدانید Domo چه چیزی برای ارائه دارد.