چرا یک شرکت تازه وارد به تجزیه و تحلیل باید UDAP را در نظر بگیرد


استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی که تازه شروع به پیاده‌سازی استراتژی تحلیل داده‌ها کرده‌اند، یک مزیت مخفی دارند: یک لوح تمیز. سازمان‌هایی که دهه‌ها پیش وارد بازی تحلیلی شدند، از محیط‌های داده پیچیده‌ای رنج می‌برند که زمان را برای بینش کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، بازیکنان جدید می‌توانند تازه شروع کنند و از دام‌های کسانی که قبلاً آمده‌اند دوری کنند.

روزی روزگاری، شرکت‌ها به ابزار متفاوتی برای هر مرحله از گردش کار داده نیاز داشتند: ETL برای استخراج داده‌ها از منابع، انبارها برای ذخیره آن، ابزارهای جستجو برای یافتن آن، ابزارهای مرحله‌بندی برای آماده کردن آن، و ابزار هوش تجاری (BI) برای تحلیل آن امروز، این دیگر درست نیست.

پلت‌فرم‌های یکپارچه داده و تجزیه و تحلیل (UDAP) – مانند سه موردی که در برگه سفید 2021 گروه اکرسون “UDAP Deep Dive” معرفی شده‌اند – یک جایگزین هستند. با ادغام کل مجموعه داده ها و ابزارهای تجزیه و تحلیل در یک محصول، UDAP شروع کار با تجزیه و تحلیل را آسانتر از همیشه می کند.

UDAP های مبتنی بر ابر، به ویژه، یک راه حل تجزیه و تحلیل داده کامل را ارائه می دهند که با رشد سازمان، مقیاس می شود. آن‌ها شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا حتی با تغییر نیازهای داده‌ها، حرکت خود را حفظ کنند.

اولین ابزار، تنها ابزار

اکثر شرکت ها حداقل شش ابزار داده متفاوت دارند. هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای راه‌اندازی و اجرا به زمان بیشتری نیاز دارند.

در مقابل، UDAP عملکردی سرتاسر را در یک پلتفرم ارائه می‌کند و زمان لازم برای شروع استخراج ارزش از داده‌ها را کاهش می‌دهد.

UDAP ها تمام قابلیت های مورد نیاز برای اتصال، مدل سازی، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ها را در خارج از جعبه فراهم می کنند. این رویکرد یکپارچه به معنای سردرد کمتر ناشی از خرید، آموزش و ادغام راه‌حل‌های خاص کار است.

به جای صرف زمان برای نصب و اتصال چندین محصول، یک شرکت با UDAP می‌تواند پس از یک پیاده‌سازی واحد، از داده‌های خود برای هدایت کسب‌وکار استفاده کند.

علاوه بر زمان راه‌اندازی سریع‌تر، شرکت‌ها از مزایای مدل تلفیقی UDAP بهره‌مند می‌شوند. ادغام قابلیت‌های داده با عملکرد تجزیه و تحلیل به داده‌ها اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه‌تر در جریان کار از جمع‌آوری داده تا داشبورد بدون انتقال‌های ناخوشایند بین ابزارهای شخص ثالث جریان پیدا کنند. بهره وری بیشتر سیستم به این معنی است که افراد کمتری می توانند تجزیه و تحلیل بیشتری ارائه دهند.

در نهایت، UDAP یک فروشگاه یک‌جا برای همه انواع کاربران ایجاد می‌کند. مهندسان، تحلیلگران داده و مدیران اجرایی از یک پلتفرم استفاده می کنند و زمینه مشترک ایجاد می کنند و همکاری را تسهیل می کنند.

با کسب و کار شما رشد می کند

UDAP های بومی ابری، انعطاف پذیری را که شرکت های در حال رشد به ویژه به آن نیاز دارند، فراهم می کنند. کشش بی نهایت ابر این امکان را برای شرکت های جوان فراهم می کند که با افزایش تقاضا، کانال های داده خود را مقیاس بندی کنند. سازمان‌ها نباید نگران بارگذاری بیش از حد سیستم‌های خود باشند، زیرا ارائه‌های نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) به آنها اجازه می‌دهد تا ظرفیت بیشتری را به راه‌حل‌های داده موجود خود اضافه کنند.

ساخت سیستم های داده در فضای ابری نیز انعطاف پذیری را بهبود می بخشد. معماری چند مستاجر UDAP مبتنی بر ابر به کاربران اجازه می دهد خطوط لوله داده بسازند، تجزیه و تحلیل بسازند و داشبوردها را از هر کجا بررسی کنند.

ارزش این ویژگی در دنیایی که اکثر دفاتر بسته باقی می مانند، بیش از هر زمان دیگری مشهود است. حتی شرکت هایی که زمانی تمایلی به انتقال به فضای ابری نداشتند، میلیون ها دلار برای انتقال سیستم های داده خود هزینه می کنند. با این حال، کسانی که در فضای ابری شروع می‌کنند، از دردسر حرکت کردن بعداً به آنجا اجتناب می‌کنند.

نتیجه گیری

سازمان هایی که یک استراتژی داده را از ابتدا طراحی می کنند، این شانس را دارند که یک محیط داده یکپارچه و مقیاس پذیر را از ابتدا بسازند.

UDAP به آنها کمک می کند تا زودتر تجزیه و تحلیل داده های خود را شروع کنند و از هزینه های مربوط به خرید و ادغام چندین ابزار اجتناب کنند. گردش کار ساده آن همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا راه‌حل‌های تحلیلی جدیدی را با کارکنان کمتر ارائه کنند، در حالی که معماری ابر بومی با رشد آن‌ها مقیاس خواهد شد.

با این حال، UDAP تنها به نفع کسانی نیست که زیرساخت داده‌ها را در فضای سبز ایجاد می‌کنند. در مقاله بعدی خود در مورد UDAP، مزایای UDAP را برای شرکت های مبتنی بر داده که در محیط های داده پیچیده غرق شده اند را بررسی خواهم کرد.

برای یادگیری همه چیز در مورد UDAP ها، از جمله اینکه چگونه هوش تجاری را دموکراتیک می کنند، به من و بن شین، معاون داده کنجکاوی Domo بپیوندید، در تاریخ 21 آوریل زمانی که میزبان وبیناری با عنوان Modern BI برای همه: چرا سرمایه گذاری در UDAP هستیم. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.




دیدگاهتان را بنویسید