مانند بسیاری از رهبران پرانرژی فروش، جف اسکوسن، معاون فروش شرکتی Domo روز خود را با یک تمرین شروع میکند – و در مورد او، معمولاً به معنای دوچرخهسواری طولانی کوهستان است. اما جف حتی قبل از اینکه به مسیر خود برسد، روز خود را با مشاهده 5 معیار “گرم” که در قسمت جلو و مرکز برنامه Domo او قرار دارند، شروع می کند. این به او کمک میکند تا در مورد مشکلات احتمالی و فرصتها اقدام فوری انجام دهد تا به تیم فروش در حال رشد خود کمک کند تا معاملات را به طور مؤثرتری ببندد.
خواه این یک سرنخ نادیده گرفته شده باشد که برای مرحله بعدی به تعویق افتاده باشد، چه افزایش فروش مشتری که نیاز به پشتیبانی دارد، یا کشف نیاز به یک کمپین بازاریابی ویژه برای سه ماهه بعدی، با Domo، جف قادر است مهم ترین حوزه ها را در یک نگاه شناسایی کند و سپس منابعی را برای هدایت تیم خود به سمت اهداف خود اختصاص دهید.
در اینجا 3 مزیت کلیدی وجود دارد که یک پلت فرم تجزیه و تحلیل فروش موثر می تواند برای هر سازمانی به ارمغان بیاورد.
- دسترسی به داده های مربوطه
بهعنوان یک رهبر پرمشغله در فروش، به بینشهایی نیاز دارید که به شما کمک میکند سازمان فروش بهتری را اداره کنید، عملکرد خط لوله کاملی داشته باشید و درآمد آینده را افزایش دهید. چرا چون ROI مهم است. اما با وجود پورتالهای فعالسازی فروش، سیستمهای CRM، پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی و سایر ابزارهای مدیریت فروش، رهبران فروش هیچ کمبودی از دادهها ندارند. با این حال، طبق نظرسنجی اخیر Domo از بیش از 400 رهبر فروش در طیف گستردهای از صنایع، تنها 2٪ از رهبران فروش رابطه خود را با دادههای فروش خود در A- یا بالاتر ارزیابی کردند، بدون اینکه راهی برای اتصال همه دادههایشان به یکدیگر وجود داشته باشد.
به گفته جف، بزرگترین چالشی که اکثر مدیران فروش با آن مواجه هستند، ناتوانی در واکنش سریع و حتی دیدن سه ماهه بعدی است. او گفت: “اگر داشبورد فروش شما منجر به یک فروش بیشتر، فروش بیشتر یا توزیع بهتر پوشش خط لوله شما شود، آیا ارزشش را ندارد؟”
- تصمیم گیری سریع تر و بهتر
دسترسی به دادههای مناسب به تیمهای فروش کمک میکند تا چیزهایی را که واقعاً مهم هستند اولویتبندی کنند، دادههایی را که نیازی به گزارش دادن در مورد آنها ندارند حذف کنند و زمان بیشتری را صرف ایجاد «ارزش» برای مشتریان کنند.
به عنوان یک مثال، اشنایدر الکتریک، یک رهبر جهانی در مدیریت انرژی، برای تبدیل شدن به یک عملیات فروش چابک تر و افزایش عملکرد فروش، به اطلاعات فروش در زمان واقعی از طریق Domo متکی است. اشنایدر الکتریک با یک سازمان فروش جهانی بزرگ و پراکنده، تلاش کرد تا اطلاعات قابل اجرا را به مدیران فروش خود برساند. آنها داده های زیادی داشتند، اما در ابزارهای مختلف پخش شد. اشنایدر می خواست به مدیران فروش خود قدرت دهد تا از داده ها برای فروش و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنند.
Domo به اشنایدر الکتریک کمک کرد تا تصویری بسیار کاملتر را برای مدیران فروش خود ترسیم کند و مدت زمانی را که تیم فروش آنها در محل با مشتریان میگذراند افزایش داد. آنها حتی تیم فروش خود را با استفاده از Domo بررسی می کنند.
«قبل از Domo، ما 10 درصد واریانس در پیشبینی فروش خود داشتیم. اکنون شاهد انحرافات زیر 4 درصد و 5 درصد از پیش بینی ها هستیم
- توانایی کشف فرصت های استراتژیک خود.
گزارش اخیر Salesforce Research State of Sales نشان داد که 60٪ از تیم های فروش با عملکرد بالا در حال حاضر از یک برنامه فروش تلفن همراه برای بهبود عملکرد فروش خود استفاده می کنند یا قصد دارند از آن استفاده کنند. Domo Apps تجسمهای قدرتمندی هستند که به سؤالات کلیدی کسب و کار پاسخ میدهند و شما را با آنچه باید بدانید و کارهایی که برای موفقیت بسیار باید انجام دهید مسلح میکنند. برای مثال، اپلیکیشن پیشبینی فروش Domo به رهبران فروش اجازه میدهد تا فروش واقعی را با پیشبینیها مقایسه کنند، مشتریان، مناطق و نمایندگان فروش را که در معرض خطر هستند شناسایی کنند، و آن حوزههای ریسک را برای اقدام فوری در اختیار تیم قرار دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه Domo's Business Cloud به رهبران فروش کمک می کند تا دیدی جامع از کل عملیات فروش خود را در یک مکان ایجاد کنند و برای شنیدن اینکه چگونه برخی از مشتریان Domo در سه سال به ROI 294٪ دست یافته اند، با ما تماس بگیرید.