آنچه تغییر به سلف سرویس BI برای فرهنگ شرکت انجام داده است


زمانی بود که کارکنان خدمات مشتری Degreed در شرایط سختی قرار داشتند. شرکت فناوری آموزش در مراحل ابتدایی خود بود و هنوز سیستمی وجود نداشت که به این افراد مهم اجازه دهد اطلاعات دست دوم دریافتی خود را تأیید کنند. بنابراین تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند این بود که آن را به اشتراک بگذارند و امیدوار باشند که دقیق باشد.

مایک مکیس، رئیس بخش تجزیه و تحلیل و بینش Degreed، در اوایل این هفته در وبینار Get Leveraged Domo گفت: «چند سال پیش بود و ما فقط برای ارائه محصول خود مسابقه می‌دادیم.

«مردم نمی‌دانستند برای پاسخ به چه کسی مراجعه کنند و وقت نداشتند بفهمند چه کسی ممکن است پاسخ‌ها را داشته باشد. بنابراین با برخی از مدیران تماس گرفتیم و گفتیم: «زمان آن رسیده است که تغییرات را جدی بگیریم. زمان آن فرا رسیده است که مشکل افرادی که از مکان‌های مختلف پاسخ‌های متفاوت دریافت می‌کنند، برطرف شود.»

تا سال 2019، یک راه حل اجرا شد و امروز Degreed از یک منبع حقیقت واحد که توسط تمام سیستم ها و ابزارهایی که کسب و کار شرکت بر روی آنها اجرا می شود تغذیه می شود، عمل می کند. این به نیروی کار اجازه می دهد تا به راحتی به اطلاعاتی که برای تصمیم گیری سریع و انجام اقدامات قاطع نیاز دارند دسترسی داشته باشد و سازمان با سرعت و چابکی که فضای کسب و کار امروز ایجاب می کند حرکت کند.

در گفتگو با Domo's Scott Townsend، مایک در مورد اینکه چگونه Domo به راه حل منتخب Degreed تبدیل شد، چگونه Degreed با Domo برتری پیدا می کند و سازمان های دیگری که علاقه مند به انتقال به سلف سرویس BI هستند، صحبت می کند. برای تقطیر این سه نکته اصلی بحث، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

یافتن راه حل مناسب

برای Degreed که در سال 2012 با این امید که مترادف با کمک به افراد برای یادگیری مهارت‌های جدید برای پیشرفت شغلی خود شود، راه‌اندازی شد، یافتن راه‌حلی مهم بود که از آنچه شرکت احساس می‌کرد باید بیشتر انجام دهد، از جمله:

  • کارکنان را آموزش دهید تا مشاوران و شرکای بهتری باشند
  • مقیاس با اکوسیستم داده برای آینده
  • روند کسب اطلاعات بیشتر را تسریع کنید
  • با پرورش کنجکاوی، فرهنگ باز را پرورش دهید

با در نظر گرفتن این چهار هدف، مایک و تیمش – و همچنین افراد منتخب در بخش مهندسی – مدتی را صرف تحقیق در مورد پلتفرم‌های BI و تجسم داده‌ها کردند. پس از حل و فصل هشت شریک بالقوه، آنها یک فرآیند RFP را انجام دادند که شامل یک پرسشنامه و ارزیابی های نمایشی بود. در نهایت، آنها چندین سناریو استفاده از رابط و مجموعه داده را برای آزمایش فینالیست ها آماده کردند.

در نهایت، گروه ارزیابی‌کنندگان Degreed Domo را به سه دلیل انتخاب کردند: 1) آنها توانستند داده‌ها را در عرض چند دقیقه از Salesforce متصل کرده و بارگذاری کنند. 2) آنها دیدند که Appstore Domo به Degreed اجازه می دهد تا بسیاری از کارهای مهندسی سفارشی را دور بزند. و 3) آنها استفاده از پلتفرم را بسیار آسان یافتند.

مایک گفت: «بسیاری از ابزارهایی که ما ارزیابی کردیم می‌توانستند کارهای متفاوتی انجام دهند، اما برخی از آنها بیشتر جنبه فنی داشتند. Domo بسیار ساده و شهودی است – برای همه. اگر کل شرکت با استفاده از آن احساس راحتی کند، پس ما در موقعیت خوبی برای آینده خواهیم بود.»

کاری که مدرک اکنون می تواند انجام دهد

یک سال و نیم پس از نصب Domo، Degreed توانست نه تنها به اهداف فوق‌الذکر خود دست یابد، بلکه توانست با شرایط در حال تغییر وفق دهد و شفافیت تجاری سریع به دست آورد، حتی در یک بیماری همه‌گیر که اکنون در دهمین ماه خود است.

مایک گفت: «بیشتر نیروی کار ما قبل از کووید-19 از راه دور کار می‌کردند، اما اکنون واقعاً می‌توانیم از دورکاری بهترین استفاده را ببریم زیرا همه می‌توانند به سرعت و به راحتی از هر کجا به آنچه نیاز دارند دسترسی داشته باشند.»

علاوه بر این، با تمام رابط‌های موجود در Domo Appstore، Degreed می‌تواند مانند قبل به داده‌ها متصل شود.

مایک گفت: “هیچ محدودیتی برای کارهایی که می توانیم انجام دهیم وجود ندارد.” ما نه تنها می‌توانیم ببینیم که مشتریان از چه محصولاتی استفاده می‌کنند، بلکه می‌توانیم تا چه حد از آنها استفاده می‌کنند، که به وضوح تصمیم‌گیری را تعیین می‌کند. ما حتی نقشه ای داریم که به عنوان دایرکتوری کارمندان بسیار مفید و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. و منشأ هر کارت را می توان ردیابی کرد، بنابراین هیچ رازی در مورد اینکه داده ها از کجا آمده اند وجود ندارد.”

اما یکی از ویژگی‌های Domo مورد علاقه مایک، اپلیکیشن موبایل است که در میان تیم اجرایی نیز محبوب است. او گفت: «آنها آن را دوست دارند زیرا بسیار راحت است، و هر بار که نمودارها یا داشبوردها یا هر نوع تصویرسازی را ایجاد می کنیم، آنها به طور خودکار و در یک دستگاه تلفن همراه تولید می شوند.»

چگونه شروع کنیم

مایک برای سازمان‌هایی که به دنبال یک سفر تحول دیجیتال هستند، مانند سفری که Degreed دنبال کرد و از آن بهره برد، آغاز کرد، چهار توصیه دارد:

  • دریابید که بزرگترین یا “سرصداترین” تیم شما دوست دارد کدام مشکلات را بهتر انجام دهد
  • پانل داده را شناسایی کنید همه کارمند از دسترسی به
  • در اسرع وقت یک راه حل نصب کنید
  • متعهد شوید که راه حل را در طول زمان بسازید و اصلاح کنید

مایک گفت: “با Domo، ما در عرض یک ماه کاملا آماده بودیم.” از آن زمان، ما اجرای بازخورد را در اولویت قرار دادیم تا پلتفرم برای ما بهتر کار کند. و این کار را می کند. می توانم بگویم 90 درصد شرکت ما از Domo استفاده کرده است و حدود 60 درصد از آن به طور معمول استفاده می کنند. تماشای این اعداد و ارقام بسیار سرگرم کننده است.»

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده Degreed از سلف سرویس BI برای فعال کردن فرهنگ تصمیم گیری مبتنی بر داده، وبینار درخواستی را تماشا کنید. برای مشاهده اینکه چگونه سایر مشتریان Domo از BI برای پاسخگویی به درخواست های تجاری در زمان بی سابقه استفاده کرده اند، اینجا را کلیک کنید.




دیدگاهتان را بنویسید