چگونه یافتن اهرم به تیم BI کمک کرد تا تجارت خود را تقویت کند


زمانی که برایان جکسون در سال 2018 به اتحادیه اعتباری فناوری تگزاس به عنوان مدیر هوش تجاری آن پیوست، یکی از اولین کارهایی که انجام داد، فهرستی از تمام سیستم‌های موسسه مالی و نحوه کار آنها با یکدیگر بود.

چیزی که او پیدا کرد معادل یک طاق غول پیکر بود که در انتظار باز شدن بود.

برایان هفته گذشته طی یک وبینار تحت حمایت Domo گفت: “تنها حدود 40 درصد از سیستم های ما یکپارچه شده بودند.” “با وجود اینکه ما یک انبار داده داشتیم، داده های ما از بسیاری جهات جدا شده بودند. ما نمی‌توانستیم به راحتی داده‌ها را برای به دست آوردن یک تجزیه و تحلیل کامل ترکیب کنیم، و انعطاف‌پذیری لازم برای جمع‌آوری سریع داده‌های جدید را نداشتیم. و برخی از داده‌های موجود در انبار مربوط به روزهای پیش بود که دیدن تصویر کامل را دشوار می‌کرد.

به سرعت به امروز بروید و TTCU در مکان بسیار متفاوتی قرار دارد. با رهبری برایان، سازمان راه‌حل خود را با Domo پیدا کرد و از پلتفرم بسیار مقیاس‌پذیر و مبتنی بر ابر برای مدیریت تقریباً هر چیزی که در راه است استفاده می‌کند.

برایان گفت: «ما اکنون در 95 درصد یکپارچگی هستیم. اما مهمتر از آن، ما می‌توانیم از طریق تجسم‌هایی که ظریف و شهودی هستند و به همه قدرت می‌دهند تا بینش‌های خود را بیابند و چیزهایی بسازند که واقعاً بخش‌هایشان را به جلو می‌برد، واقعاً داده‌های خود را معنا کنیم.»

در طول وبینار 40 دقیقه ای، برایان به تعدادی از مثال ها اشاره کرد که از توانایی جدید TTCU برای پاسخگویی سریع به موقعیت ها با وضوح سریع پشتیبانی می کنند، از جمله نمونه ای که در جلسه اخیر در مورد قراردادهای خدمات بازاریابی به وجود آمد.

برایان به یاد می آورد: “کسی می خواست بداند آیا خدماتی که ما برای آن پول می پردازیم، استفاده خوبی از دلارهای بازاریابی ما است یا خیر.” ما به داده‌های موجود نگاه کردیم، چند نقطه داده اضافه کردیم و تنها در چند ساعت، مدیر عامل ما صفحه‌ای داشت که می‌توانست تجزیه و تحلیل کامل هر یک از توافق‌ها را انجام دهد.»

حوزه دیگری که این روزها TTCU در آن به موفقیت دست یافته است، درک نحوه تعامل اعضا با محصولات و خدمات مختلف سازمان است.

برایان گفت: «قبل از اینکه روش انجام کارها را تغییر دهیم، نمی‌توانستیم موقعیت‌های فروش متقابل و افزایش فروش را مشخص کنیم. ما اکنون یک مدل تعامل با اعضا داریم که بر اساس مجموعه‌ای از معیارهای کلیدی ساخته شده است و دیدن فرصت‌ها را آسان می‌کند. این سیستم واقعاً به ما این امکان را داده است که به یکی از اهداف بلندمدت خود یعنی رشد اتحادیه اعتباری بدون افزودن اعضای جدید دست یابیم.

اکنون رسیدگی به مسائل مربوط به پاداش مبتنی بر عملکرد نیز بسیار ساده تر است.

برایان می‌گوید: «من زمانی که نوعی اختلاف وجود داشت، بین کارمند و منابع انسانی گیر می‌کردم. اما اکنون همه چیز بسیار شفاف است. کارمندان می توانند غرامت خود و تراکنش هایی که غرامت را تشکیل می دهند را ببینند. این به ما امکان داد که BI را از معادله مقیاس بندی و حذف کنیم.”

سپس COVID-19 وجود دارد. از آنجایی که در پایان فوریه مشخص شد که کروناویروس جدید در حال گسترش به هر گوشه از جهان است، مدیریت TTCU مجبور شد به سرعت تصمیمات مهمی بگیرد. اما به دلیل پایه و اساس تیم برایان، هیچ وحشتی وجود نداشت.

برایان به یاد می‌آورد: «اگرچه با وضعیت پیچیده‌ای مواجه بودیم که لحظه به لحظه در حال تغییر بود، ما توانستیم صفحه‌ای ایجاد کنیم که به ما امکان می‌دهد سلامت کلی سازمان خود را نظارت کنیم… در زمان واقعی. ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که پول نقد چگونه خواهد بود، خطر قرار گرفتن در معرض وثیقه‌مان را ارزیابی کنیم، برای تأثیری که بیماری همه‌گیر می‌تواند بر مرکز تماس ما بگذارد آماده شویم و خیلی چیزهای دیگر.»

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که TTCU با اهرمی که اکنون دارد انجام می دهد و برای شنیدن توصیه های برایان برای رهبران BI که ممکن است در همان موقعیتی باشند که او چند سال پیش در آن قرار داشت، پخش مجدد وبینار را تماشا کنید.




دیدگاهتان را بنویسید