در تلاش Domo برای ساخت بهترین ابزار ردیابی ویروس کرونا


اگر از زمان راه‌اندازی آن در 13 مارس، بیش از یک بار از ردیاب کرونای ما بازدید کرده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که هیچ دو نسخه‌ای شبیه هم نیستند. از یک صفحه ساده که داده‌های بی‌درنگ در مورد تعداد موارد و مرگ‌ومیرها در مناطق مختلف جهان ارائه می‌کند تا ابزار قوی‌ای که در حال حاضر وجود دارد، ردیاب در طول عمر شش ماهه خود بسیار تکامل یافته است و از نظر بصری جذاب‌تر و قدرتمندتر شده است. با هر تکرار

از جمله کسانی که از ابتدا توسعه ردیاب را تماشا کرده اند، بن شین، معاون کنجکاوی داده Domo است. قبل از اینکه کووید-19 به ایالات متحده برسد، بن بیشتر اوقات هفته کاری خود را صرف سخنرانی در کنفرانس ها، ملاقات با مشتریان بالقوه و ارائه رهبری فکری داده در سطح بالا می کرد. اکنون روزهای او عمدتاً حول محور بهتر کردن ردیاب از روز قبل است.

من اخیراً با بن صحبت کردم تا در مورد اینکه چگونه و چرا ردیاب بالغ شده است و چگونه به مشتریان Domo کمک می کند تا از پلتفرم Domo بیشتر استفاده کنند صحبت کنم.

س: از اینکه امروز به من ملحق شدید متشکرم، بن. Domo's Coronavirus Tracker مطمئناً از اولین نسخه ای که در آنجا منتشر شد، راه زیادی را پیموده است. بد نیست توضیح دهید چرا؟

پاسخ: جالب است که به نسخه اصلی برگردیم. اما همانطور که می توانید تصور کنید، تقریباً یک شبه جمع آوری شد. بنابراین در حالی که کشش زیادی وجود داشت، عالی نبود.

اکنون ردیاب نه تنها زیباتر است، بلکه دارای استخوان‌هایی است که به ما امکان می‌دهد زمینه را اضافه کنیم تا کاربر بتواند در بسیاری از مناطق مختلف بیماری همه‌گیر تحقیق کند. یک گروه به ما این امکان را می دهد که به همان داده ها به شیوه ای متفاوت نگاه کنیم، و گروهی دیگر به ما اجازه می دهد بفهمیم چه چیزی اخیراً تغییر کرده است.

در حال حاضر بیشتر از شخصیت است. آیا بیماری همه گیر بدتر می شود یا بهتر؟ چگونه می توانیم آنچه را که اتفاق می افتد برجسته کنیم؟ و چگونه می توانیم قابلیت های Domo را بدرخشیم؟ اینها سوالاتی هستند که همچنان ما را به حرکت در می آورند.

س: می دانم که شما و تیمتان همیشه به دنبال راه هایی برای بهتر کردن ردیاب هستید. تا چه حد وجود دارد کاربر در تغییراتی که ایجاد کردید بازی کنید؟

پاسخ: این ترکیبی از چیزها است، از جمله رویدادهایی مانند زمانی که برنامه حمایت از دستمزد راه اندازی می شود. اداره کسب و کار کوچک یک حساب در یک جعبه فایل برای هر ایالت با داده های PPP دارد، بنابراین ما توانستیم این اطلاعات را درج کنیم.

اما واقعاً تعداد زیادی توسط پایگاه مشتری ما ایجاد می شود. به عنوان مثال، ما یک مشتری داشتیم که به داده هایی که آکسفورد در مورد پاسخگویی دولت داشت علاقه مند بود. بنابراین این نیز ما را به ایجاد تغییرات سوق داد.

ما همچنین برخی از صفحات را در مورد نحوه صحبت در مورد داده ها دوباره کار کرده ایم. چند هفته پیش ما Data Explorer را اضافه کردیم، که عمدتاً در نتیجه افرادی بود که می‌گفتند سادگی سایت قدیمی را دوست دارند و نمی‌خواهند آن را خراب کنند. آنها فقط داده های خام مربوط به موارد و مرگ و میر را بر اساس منطقه می خواستند.

ما همه چیز را در نظر می گیریم، اما همیشه تعادل وجود دارد. ما می‌خواهیم پاسخگوی خواسته‌های مشتریانمان باشیم، اما همچنین می‌خواهیم مدام بپرسیم: «آن‌جا چه خبر است؟ چه جالب؟”

س: مانند داده هایی که اپل و گوگل اخیراً در مورد تحرک منتشر کردند؟

پاسخ: بله، ماه گذشته این داده ها را اضافه کردیم. آن‌ها گزارش‌های خود را منتشر کردند، اما چیزی که ما را برانگیخت، توانایی ارائه مکانی بود که بتوانید آن گزارش‌ها را در کنار هم ببینید. اپل بیشتر در مورد حمل و نقل است. گوگل بیشتر در مورد مکان ها است. بنابراین اکنون می توانم ببینم که چگونه تحرک، مثلاً در اسپانیا، بر اساس دو مجموعه داده در حال تغییر است.

اما من همچنان معتقدم که بسیاری از قدرت واقعی این ابزار به مشتریان ما باز می گردد. وقتی مشتریان ما واقعاً بتوانند داده‌هایی را که به صورت رایگان در Domo در دسترس است دانلود کنند، می‌توانند آن را با داده‌های مربوطه خود ترکیب کنند. این جایی است که بسیاری از قدرت ها از آنجا ناشی می شود. به همین دلیل است که ما سعی می کنیم این منبع داده را زنده نگه داریم – تا مردم بتوانند آن را به اشتراک بگذارند و از آن با داده های دیگر استفاده کنند.

س: آیا مشتریان از آن به گونه ای استفاده کرده اند که تأثیر عمیقی بر آنچه که در تلاش برای رسیدن به آن هستند داشته باشد؟

پاسخ: آژانس مسافرتی که ما با آن کار می کنیم در حال بررسی این است که چگونه می تواند از داده هایی که دارد برای کمک به مردم در هنگام تجدید نظر در سفر استفاده کند. یک زنجیره خودروی ملی نیز از این ردیاب استفاده کرده است. و من می‌دانم که یک شرکت بزرگ کالاهای بسته‌بندی شده مصرفی (CPG) به نقاط داده از چین نگاه می‌کرد تا بتوانند برنامه‌های تولیدی را در کشورهای دیگری که منحنی را صاف می‌کنند، شروع کنند. آخرین باری که بررسی کردم، بیش از 700 مشتری تا حدودی از ردیاب استفاده کرده اند و نقشه هایی نیز از آن ایجاد کرده اند.

نکته جالب در مورد ابزار ردیابی ما – به ویژه در مقایسه با رقبای ما که بیشتر مبتنی بر تجسم هستند – این است که می توانید داده های آن را با داده های خود ترکیب کنید، به این معنی که می توانید از Domo برای راه اندازی یک وب سایت زنده به جای استفاده از پیش نمایش استفاده کنید. این به کل ایده محتوای جاسازی شده و اهرم BI برمی گردد که برای مدتی تبلیغ می کردیم.

س: در مورد رقبا، فکر می کنید ردیاب Domo در کجا قرار دارد؟

پاسخ: من فکر می‌کنم از نظر توانایی ما در زمان واقعی و ترکیب داده‌ها در زمان واقعی، در رتبه دوم قرار دارد. ما از داده‌های Worldometer برای به‌روزرسانی بیشتر استفاده می‌کنیم و پس از رسیدن به نتیجه از داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز استفاده می‌کنیم. بنابراین ما بسیار متعهد هستیم که یک سایت سنجش زمان واقعی باشیم. من فکر می کنم هشدار ما و ایمیل های ما نیز بسیار خوب است.

اما در پایان، این موضوع در مورد محصول Domo است. توانایی دریافت سریع این داده ها و سازماندهی خوب آن در محصول Domo – اینها ویژگی های متمایز ما هستند. سایر ردیاب‌ها ممکن است بسیاری از قابلیت‌های مشابه را داشته باشند، اما احتمالاً از چندین ابزار برای این کار استفاده می‌کنند.

س: این پروژه به وضوح روی کار شما تأثیر گذاشته است. اون چی بود؟

پاسخ: به عهده گرفتن این مسئولیت یک مثال واقعی برای من ارائه کرد که سعی داشتم آن را در مورد اهمیت اهرم BI و «داده برای 99 درصد» به قول من زنده کنم. این به من بستری داد تا آن را آزمایش کنم و به من اجازه داد تا در برخی چیزهای بسیار جالب شرکت کنم، مانند کمک به کشورها برای مقابله با یکی از بزرگترین مشکلات زمان ما.

س: بعدی با ردیاب چیست؟

پاسخ: ما فقط به بررسی احتمالات با او ادامه خواهیم داد. شما به انتخابات (در آمریکا) فکر می کنید، به المپیک فکر می کنید. چگونه می توانیم به یافتن مناسب برای به دست آوردن سریع بینش و به اشتراک گذاری مکالماتی که ممکن است در غیر این صورت اتفاق نیفتد، ادامه دهیم؟ آیا صفحات دیگری وجود دارد که بتوانیم اضافه کنیم؟ آیا موضوعاتی وجود دارد که هنوز به آنها نپرداخته ایم؟ آیا می‌خواهیم مستقیم‌تر با پایگاه مشتریان خود در ارتباط باشیم، “هی، آیا می‌توانی با استفاده از داده‌ها تصویرسازی بفرستی؟”

اینها برخی از مواردی است که ما به آنها نگاه می کنیم. تا حدودی با این کار می‌خواهیم بتوانیم برای Domo کسب‌وکار ایجاد کنیم، اما ارائه یک سرویس عمومی هنوز در هسته اصلی منبع قرار دارد. من فکر می کنم که ما بین این دو بخش تعادل درستی برقرار می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه Domo به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از داده‌ها و هوش بهتر استفاده کنند تا سریع پیش بروند، بزرگ و پررنگ شوند، کلیک کنید اینجا.




دیدگاهتان را بنویسید