گردآوری داده های شما ارزش ایجاد می کند. در اینجا چگونه است.


Domo داده های شما را به یک مکان می آورد. ساده به نظر می رسد، اما ساده کردن پشته فناوری شما می تواند ارزش غیرمنتظره ای ایجاد کند – از صرفه جویی در هزینه و اعتماد به نفس گرفته تا تعامل و بهره وری کارکنان.

دارن تاین، مدیر ارشد فناوری Domo و ترور فیتزجرالد، معاون نوآوری و فناوری (IT) گروه رستوران WKS، همه اینها را در وبینار ما مورد بحث قرار دادند.

گروه رستوران WKS کیست؟

شرکت های فست فود مانند مک دونالد و وندی از مدل فرانچایز استفاده می کنند. مک دونالد نام، نام تجاری و منوی خود را به صاحبان امتیاز اجاره می دهد. فرنچایزها عملیات روزانه (مانند استخدام، موجودی، مدیریت) را مدیریت می کنند و سعی می کنند سود به دست آورند.

گاهی اوقات حق امتیاز یک شخص است. برای مثال، یکی از همسایگان دوران کودکی من، صاحب تعدادی بوژانگل در شرق کارولینای شمالی بود – به نظر من بهترین آنها در ایالت. با این حال، گاهی اوقات، حق امتیاز گروهی است که کارکنان را استخدام می کند و رستوران ها را اداره می کند. این کاری است که گروه رستوران WKS برای پنج برند انجام می دهد: Krispy Kreme، Denny's، Wendy's، El Pollo Loco و Blaze Pizza.

چقدر آشفته بود پشته فناوری WKS؟

رستوران‌ها در حال حاضر قطب‌های فناوری هستند—همانطور که هر کسی که یک سرور روباتی دارد غذای خود را تحویل می‌دهد می‌داند. همه این فناوری نیاز به سازماندهی و مدیریت دارد، اما این یک کار دشوار است – به ویژه برای WKS که چندین برند را حق رای دادن است.

فیتزجرالد و تیمش چهار عنصر آشفته در پشته فناوری خود داشتند:

داده های پراکنده و کنترل نشده پشته رستوران شامل صندوق‌ها، مدیریت درایو، موجودی غذا، ادغام با خدمات تحویل شخص ثالث (مثلاً DoorDash) و سخت‌افزاری مانند کیوسک‌ها و تبلت‌ها است. صفحات گسترده از طریق ایمیل ارسال می شوند – یک سیستم بسیار امن نیست.

پنج برند، پنج سیستم مختلف. WKS در انتخاب پشته فناوری خود انعطاف زیادی نداشت. هر برند ابزار خود را انتخاب می کند، به این معنی که WKS باید در پنج سیستم مختلف کار کند.

هیچ یکنواختی در داده ها وجود ندارد. هر برند اصطلاحات خاص خود را داشت – برای مثال، “چک” در El Pollo Loco “مهمان فردی” در Denny's نامیده می شود. این تفاوت‌ها در میان مجموعه‌های داده پدیدار شد و مقایسه‌های متقابل را خسته‌کننده کرد.

آمار رقابتی از منابع مختلف فیتزجرالد گفت: در طول جلسات، کسی معیاری را برای توجیه یک تصمیم به اشتراک می‌گذارد – «و سپس شخص دیگری با بیرون انداختن یک معیار متناقض، آن تصمیم را کاملاً تضعیف می‌کند.

4 روش داشتن یک پلت فرم واحد برای WKS ارزش ایجاد کرد

کاری که WKS با یک پشته فناوری کارآمد انجام داد در اینجا آمده است:

1. تیم منابع انسانی هزینه گردش مالی را محاسبه کرد و داده های قابل اعتمادی برای توجیه ابتکارات برای بهبود آن داشت.

گردش مالی در صنعت رستوران‌داری زیاد است، اما تیم منابع انسانی برای درک هزینه‌های از دست دادن و جایگزینی کارمندان تلاش کرد. جفت کردن داده‌های فروش و منابع انسانی در Domo راهی قابل اعتماد برای محاسبه آن به WKS داد.

ساده‌سازی پشته فناوری WKS، WKS را بسیج می‌کند تا تجربه کارمندان را بهتر کند. ما یک تابلو با یک عنوان بزرگ ایجاد کردیم [for turnover]فیتزجرالد می گوید. این عدد بزرگی است و انگیزه‌بخش است.»

2. CFO به سوالات مالی در زمان واقعی پاسخ داد و اعتماد شرکای WKS را جلب کرد.

همه افراد در هر زمان به داده های مربوط به نقش های خود دسترسی دارند، از مشارکت کنندگان فردی گرفته تا مدیران. گروهی از بانکداران شروع به انتقاد از مدیر مالی گروه با سوالات مالی کردند. مدیر مالی یک Domo را بیرون کشید و در همانجا پاسخ های دقیق داد – بانکداران خیره کننده ای که به قول فیتزجرالد به شنیدن “فقط BS از مدیران مالی” عادت داشتند.

این اعتماد ایجاد کرد. فیتزجرالد می‌گوید: «اگر فکر می‌کنید که وقتی می‌خواهید با بانکدار معامله کنید، اعتماد به نفس ایجاد نمی‌کند، منظورم این است که من نمی‌دانم کار دیگری چیست.»

3. افرادی که پیش از این هرگز با داده ها کار نکرده بودند، بدون نیاز به پشتیبانی فنی، به داستان گویان و علاقه مندان به داده تبدیل شدند.

Domo ساخت داشبورد را آسان می کند – ایده ساده دیگری که قدرتمندتر از آنچه فکر می کنید است. در پلت فرم تجربه داده Domo، همه افراد شرکت شما می توانند داشبوردهای خود را ایجاد کنند که در زمان واقعی به روز می شوند. و IT در درخواست های تکراری گرفتار نمی شود.

فیتزجرالد می‌گوید: «هر چند هفته یک‌بار مجموعه‌های کاملاً جدیدی از داشبوردها را می‌بینم – و تیم فناوری اطلاعات ما با آنها کاری نداشت. ما دپارتمان‌ها و افرادی را در آن بخش‌ها دیده‌ایم که هرگز حدس نمی‌زدم تحلیل‌های عمیقی در آن‌ها داشته باشند، به تعداد جنبه‌های کسب‌وکارشان علاقه نشان می‌دهند.»

4. هنگامی که داده های خاصی فاش می شود، WKS ممکن است فوراً اطلاعات را برگرداند.

قبل از Domo WKS تقریباً هیچ استراتژی مدیریتی نداشت. همانطور که دارن تین در وبینار اشاره کرد، “اگر صفحات گسترده را ایمیل می کنید، مدیریت شما اساساً صفر است.”

اما دانلود داده های خود در Domo آن ها را در یک مکان امن قرار می دهد – و در صورت لزوم، دسترسی به داده ها را می توان بلافاصله لغو کرد. فیتزجرالد می‌گوید: «زمان‌هایی بوده است که داده‌هایی را افشا کرده‌ایم که نمی‌خواستیم، اما می‌توانستیم فوراً آن را خاموش کنیم زیرا یک نقطه دسترسی به آن داشتیم.

برای اطلاعات بیشتر وبینار را بررسی کنید

فیتزجرالد می گوید: «برای آواز خواندن این ساز نیاز به خلاقیت است. اما ارزش بالقوه – پس انداز، اعتماد، اعتماد و انگیزه – تلاش را ارزشمند می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موارد استفاده گروه رستوران WKS، به بحث کامل مراجعه کنید.




دیدگاهتان را بنویسید