3 مرحله از نقشه راه یکپارچه سازی داده ها


سازمان‌ها باید داده‌ها را – بدون توجه به جایی که در آن قرار دارند – گرد هم بیاورند تا از آن‌ها ارزش بگیرند. این به معنای اتصال منابع داده، روشن کردن داده‌های تاریک، پردازش و تمیز کردن داده‌ها در زمان واقعی، و خودکار کردن محیط‌های تحلیلی است.

پس از کجا باید شروع کرد؟ به گفته اعضای انجمن اینفلوئنسر IDG متشکل از متخصصان فناوری اطلاعات، تحلیلگران صنعت و کارشناسان فناوری، پاسخ در ایجاد یک نقشه راه یکپارچه سازی داده ها نهفته است. در اینجا توصیه آنها است.

مرحله 1 – زمینه را در اطراف داده ها قرار دهید

هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه، داده های زیادی در اختیار دارد – که بیشتر آنها تاریک هستند و در سیلوها یا مخازن مختلفی مانند صفحات گسترده، انبارهای داده، پایگاه های داده غیرمرتبط و غیره قرار دارند. اولین گام در نقشه راه یکپارچه سازی داده ها این است که بفهمید چه چیزی دارید.

آیزاک ساکولیک، رئیس StarCIO و نویسنده کتاب Driving Digital می‌گوید: «سازمان‌ها باید با تمرین کشف داده‌ها شروع کنند».

این شامل در نظر گرفتن حجم، وسعت، سرعت و الزامات یکپارچه سازی منابع مختلف داده است. ساکولیک می گوید با انجام این کار، “به شناسایی صاحبان داده ها، انتخاب ابزارهای یکپارچه سازی داده ها و کسب مهارت های پردازش داده کمک می کند.”

در این فرآیند، داده های تاریک یا بدون ساختار را مدیریت کنید.

کین مک گلدری، معمار امنیتی در Ascent Solutions می‌گوید: «سعی کنید تعداد مکان‌هایی که داده‌های بدون ساختار ذخیره می‌شوند را محدود کنید. “سازمان شما با خطرات قانونی و نظارتی کمتری با عمدی در مورد ذخیره سازی داده های شما و ممنوعیت ذخیره یا پردازش داده های غیر عمومی برای خدمات پرخطر یا غیرمجاز روبرو خواهد شد.”

اسکات نلسون، مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی شرکت Reuleaux Technology می‌گوید، همچنین، با روشن کردن داده‌های تاریک، شرکت‌ها می‌توانند درک کنند که ارزش کجاست. او می گوید: «هر سیستم دنیای واقعی پیچیده است. “در اسرع وقت شروع به یادگیری اینکه کدام داده مهم است.”

جیسون جیمز، مدیر ارشد فناوری Net Health می‌گوید که کشف و فهرست‌نویسی داده‌ها، زمینه را در اطراف آن قرار می‌دهد. او می‌گوید: «قبل از شروع نقشه راه یکپارچه‌سازی داده‌ها، باید وضعیت فعلی داده‌ها و نتیجه مطلوب را درک کنید. “نقشه بردارید که کجا هستید و کجا می خواهید بروید.”

مرحله 2 – اهداف و نقش ها را مشخص کنید

مانند هر نقشه راه فناوری، اهداف خود را مشخص کنید.

تریستان پولاک، رئیس انجمن در CTO.ai می گوید: “اهداف خود را زودتر مشخص کنید.” «مشکل تجاری که در حال حل آن هستید را شناسایی کنید. آیا حجم زیادی از داده ها را می گیرید و آنها را قابل درک می کنید؟ آیا به مشتریان شما می گوید که چگونه از آن بهره ببرند؟ در هر تصمیمی این موارد ضروری را در نظر بگیرید.»

اینفلوئنسرهای IDG می گویند مشتری نقش مهمی در شکل دادن به داستان ارزش داده شما دارد.

فرانک کوتیتا، مدیر عامل و موسس آزمایشگاه تصمیم گیری HealthTech می گوید: «از بیرون به داخل شروع کنید. اغلب اوقات، نقشه‌های راه بدون ورودی مشتری تهیه می‌شوند و نیروهای بازار مبتنی بر داده‌ها را منعکس نمی‌کنند، به ویژه در دنیای مصرف‌گرایی.

پیتر بی نیکول، مدیر ارشد فناوری Oroca Innovations با این موضوع موافق است. او می‌گوید: «اغلب، ما با داده‌های زیادی، بینش‌های گیج‌کننده و بدون داستان باقی می‌مانیم».

نیکول پیشنهاد می کند سوالاتی مانند:

  • چه کسی موضوع داده را کنترل می کند؟
  • چه داستان داده ای را می خواهیم بگوییم؟
  • چه کسی مسئول توسعه و توسعه پرونده تجاری است؟

سپس شروع به قرار دادن داستان داده خود در چارچوبی کنید که ریسک ها و چرخه عمر داده ها را بررسی می کند.

چاک بروکس، رئیس شرکت مشاوره بین‌المللی بروکس، می‌گوید: «چارچوب مدیریت ریسک از بهترین شیوه‌ها برای صنعت خاص شما استفاده می‌کند تا از داده‌هایی که بیشترین ارزش را دارید محافظت کند. یک طرح امنیت داده همراه با مدیریت ریسک سایبری اصلی، بخشی جدایی ناپذیر از یک چارچوب جامع مدیریت ریسک سازمانی (ERM) برای جلوتر از تهدیدات است.

جک گلد، تحلیلگر اصلی و بنیانگذار J. Gold Associates، می‌گوید، همچنین، داده‌ها را به عنوان یک چرخه حیات کامل در نظر بگیرید – از کسب تا تجزیه و تحلیل دقیق. «داده‌ها را «ترک نکنید». مطمئن شوید که در تصویر کلی داده ادغام شده است. اگر فقط 10 تا 15 درصد از داده های خود را تجزیه و تحلیل می کنید، 85 تا 90 درصد از بینش های تجاری شما محقق نمی شود.

مرحله 3 – راه حل های مناسب داده را پیدا کنید

هنگامی که سازمان شما داستان ارزش داده خود را درک کرد، وقت آن است که ادغام را در عمل اجرا کنید. استراتژی ها و راه حل هایی را کاوش کنید که به بهترین وجه مناسب مورد کسب و کار شما هستند.

بن شاین، معاون داده کنجکاوی در Domo می‌گوید: «من تیم‌ها را تشویق می‌کنم در مورد اینکه چگونه عضله «تغییر» خود را می‌سازند فکر کنند. مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سیستمی بسازید که بتواند هم محیط در حال تغییر و هم فناوری در حال تحول را پیش‌بینی کند و به آن پاسخ دهد.

«حتی اگر از بهترین پشته فناوری فعلی استفاده می‌کنید، اگر آن را به روشی محکم طراحی کنید، مدت زیادی طول نمی‌کشد که گیر کرده و نمی‌توانید به سفر داده خود ادامه دهید. بنابراین مطمئن شوید که فرهنگی دارید که عضله تغییر را ایجاد می کند و همیشه راهی برای جلوتر از چشم انداز داده در حال تکامل خواهید داشت.

از نظر راه حل ها، Gene De Libero، مدیر ارشد استراتژی GeekHive، توسعه یک استراتژی مدیریت داده اصلی (MDM) را توصیه می کند.

او می گوید: «MDM جایی است که لاستیک با جاده برای حفظ داده های سازمانی به عنوان یک دارایی برخورد می کند. با این حال، MDM در طعم‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد. آنچه برای یک سازمان مناسب است ممکن است برای سازمان دیگر مناسب نباشد.»

علاوه بر این، استیو توث، مشاور ارشد Optiv Security می گوید: «نقشه راه یکپارچه سازی داده ها باید فناوری های نوظهور را در نظر بگیرد. پلتفرم‌های یکپارچه‌سازی داده‌های نسل بعدی، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا انواع داده‌ها را به‌طور خودکار کشف کنند و به‌طور پویا کنترل‌های دسترسی دانه‌ای را برای مصرف‌کنندگان داده پایین‌دستی اعمال کنند.

Cutitta موافق است: “مطمئن شوید که نقشه راه جدا از فناوری اصلی موجود توسعه یافته است. در عوض، باید توسط یک نقشه راه جدید زیرساخت داده «هنر ممکن» هدایت شود، در مقابل «زیرساختی که در آن گیر کرده ایم».

در نهایت، در جایی که بیشتر به آن نیاز دارید کمک بگیرید.

دبرا رو، مدیر اجرایی Ruh Global Impact می‌گوید: «ایجاد یک نقشه راه یکپارچه‌سازی داده‌ها می‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد، اگر آن را به درستی دریافت نکنید. مزیت استفاده از کمک خارجی برای این پروژه‌ها این است که به تیم‌های داخلی شما اجازه می‌دهد تا در مورد چگونگی ایجاد نقشه‌های راه یکپارچه‌سازی داده توسط دیگران فکر کنند: چه کار کرد؟ چه چیزی باعث سوزش سر دل می شود؟ از چه چیزی باید اجتناب کنیم؟

پولاک می گوید هدف نهایی ارزش داده ها است.

او می افزاید: «کلمات کلیدی داده های عملی هستند. اگر معنی داده را ندانید، اگر مقایسه ای نباشد، یا فقط گیج کننده باشد، هم شما و هم مشتریانتان از دست خواهید رفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه Domo Integration Cloud به حل چالش یکپارچه سازی داده کمک می کند، اینجا را کلیک کنید.

توجه: این پست توسط نماینده International Data Group, Inc نوشته شده است. (IDG) و در اصل در CIO.com به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تحت حمایت Domo ظاهر شد.




دیدگاهتان را بنویسید