سازمانهای فروش B2B دائماً روی دستیابی به اهداف فروش خود متمرکز هستند، اما گاهی اوقات تشخیص اینکه چقدر به اهداف ماهانه یا فصلی خود نزدیک هستند برای آنها دشوار است.
در بسیاری از کسبوکارها، کارمندان چندین ساعت در هفته را صرف جمعآوری گزارشهایی میکنند که تا زمانی که به دیگر اعضای تیم توزیع میشوند، قدیمی هستند. حتی بدتر از آن، این فرآیند بسیار دستی اغلب منجر به گزارش خطاهایی می شود که مانع از آن می شود که سازمان های فروش بهره وری خود را بهینه کنند یا فروش کل خود را به طور دقیق پیش بینی کنند. با این همه سواری در خط پایین، به اندازه کافی خوب نیست.
با کار با یک پلتفرم داده بلادرنگ مانند Domo Business Cloud، سازمانهای فروش میتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند تا با اطمینان پیشبینی کنند که آیا به اهداف خود خواهند رسید یا خیر. و با اطلاعات به روز در مورد مهمترین معیارهای خود، تیم های فروش حتی می توانند تغییرات استراتژیک مهمی ایجاد کنند که عملکرد را در آینده بهبود می بخشد.
در اینجا سه راه وجود دارد که تجزیه و تحلیل داده های بهتر می تواند تیم فروش شما را موثرتر از همیشه کند:
1. تجزیه و تحلیل داده ها در زمان واقعی به شما کمک می کند فروش را به طور دقیق و سریع پیش بینی کنید.
با تجزیه و تحلیل صحیح داده ها، در نهایت می توانید با آگاهی از اینکه در جایی هستید که برای رسیدن به اهداف فروش خود باید باشید، آسوده خاطر باشید.
هنگامی که منابع دادههای فروش خود را به پلتفرم Domo متصل کردید، مجموعهای از تجسمهای داده در زمان واقعی را مشاهده خواهید کرد که عملکرد شما را در یک دوره زمانی انتخابی شما نشان میدهند. از آنجایی که پلتفرم به طور مداوم اطلاعات را از CRM و سایر سرویسهای شما آپلود میکند، وقتی به دادهها نگاه میکنید، دقیقاً متوجه خواهید شد که سازمان شما در کجا قرار دارد.
در همین حال، الگوریتم پیچیده تجزیه و تحلیل دادههای Domo با مقایسه خط لوله فروش فعلی شما (یعنی تعداد فرصتها، میانگین اندازه معامله، روزهای پایانی و غیره) با ارائه تاریخی شما، پیشبینی فروش بسیار دقیقی ایجاد میکند. در واقع، حتی میتوانید پیشبینی خود را سفارشی کنید تا ببینید شرایط تغییر چگونه میتواند بر سود شما تأثیر بگذارد. تنها با چند کلیک، می توانید متوجه شوید که اگر بودجه بازاریابی خود را 100000 دلار افزایش دهید یا پنج نماینده فروش جدید استخدام کنید، چه تاثیری بر فروش شما خواهد داشت.
2. میتوانید پرچمهای قرمز را قبل از اینکه به نتیجه شما آسیب برساند، تشخیص دهید.
اغلب اوقات، مشاغل B2B تا زمانی که خیلی دیر نشده است متوجه مشکلات در قیف فروش نمی شوند. اما با ابزارهای تحلیلی مناسب، فوراً متوجه خواهید شد که چه زمانی بخشهایی از استراتژی فروش شما در حد و اندازه نیست. در واقع، پلتفرم Domo حتی به شما امکان میدهد زنگهایی تنظیم کنید که زمانی که یکی از معیارهای کلیدی شما زیر آستانه انتخابی شما قرار میگیرد، اعلان برای شما ارسال میکند.
این بدان معناست که قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود، قدرت اصلاح مسیر را خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که یکی از نمایندگان شما در بستن قراردادها مشکل دارد، می توانید یک جلسه اشتراک مهارت با یکی از عملکردهای بهتر خود ترتیب دهید. و اگر بسته شدن یک معامله به طور غیرمعمول طولانی مدت طول بکشد، متوجه خواهید شد که فرصت نجات آن به موقع در خطر است. با نظارت بلادرنگ در سراسر قیف، همیشه اطلاعاتی را که برای رفع موانع احتمالی در جوانه نیاز دارید، خواهید داشت.
3. بینش دقیق شما را قادر می سازد تا فروش را در دراز مدت به حداکثر برسانید.
یک پلت فرم داده کاملاً قابل تنظیم به سازمانهای فروش اجازه میدهد اطلاعات خود را به روشهای مختلف فیلتر کنند و به آنها این امکان را میدهد تا بینشهای ارزشمندی را که در غیر این صورت هرگز کشف نمیکردند، کشف کنند. در نتیجه، کسبوکارهای B2B میتوانند تغییرات استراتژیکی ایجاد کنند که عملکرد فروش آنها را به ارتفاعات جدیدی برساند.
به عنوان مثال، اگر دادههای شما به شما میگوید که وقتی محصول خود را به جای مدیر عامل شرکت به CIO شرکت میدهید، نرخ تبدیل بالاتری ایجاد میکنید، میتوانید دور بعدی خود را روی آن مدیران متمرکز کنید. در صورت استفاده صحیح، تجسم دادههای Domo همچنین میتواند به شما در شناسایی بهترین روشهای قرارداد و قیمتگذاری کمک کند و با تخصیص هوشمندانهتر منابع، هزینه هر سرنخ خود را کاهش دهد.
آیا آمادهاید درباره اینکه چگونه تجزیه و تحلیل دادههای بیدرنگ Domo میتواند سازمان فروش شما را به سطح بعدی برساند بیشتر بدانید؟ برای دیدن دمو اینجا را کلیک کنید.