در نور: ادغام داده ها به داده های تاریک ارزش می دهد


بیشتر سازمان ها منابع قابل توجهی را صرف کسب، ایجاد و جمع آوری داده ها کرده اند. با این حال، کارشناسان تخمین می‌زنند که تا 80 درصد از این داده‌ها «داده‌های تاریک» هستند، به این معنی که در سیلوهای تقسیم‌بندی‌شده به‌طور غیرقابل مشاهده و بدون استفاده قرار می‌گیرند.

هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه، دارای انباشته ای از داده های تاریک است که در مخازن مانند صفحات گسترده روی دسکتاپ کارمندان، انبارهای داده و پایگاه های داده غیررابطه ای قرار دارند. در همان زمان، حجم فزاینده ای از داده ها هر روز تولید می شود، از جمله داده های ماشین ها و حسگرهای اینترنت اشیا (IoT).

همه این داده های تاریک دارای پتانسیل ارزش هستند. تصور کنید بتوانید به سرعت اطلاعات مشتری را در بین منابع داده مانند بررسی آنلاین، فایل های مکاتبات و موجودی محصول برای بهبود خدمات مشتری، شناسایی سریع مشکلات محصول یا رفع نیازهای زنجیره تامین به سرعت تطبیق دهید.

با این حال، بیشتر سازمان ها برای تولید ارزش از داده های تاریک تلاش می کنند. استخراج، ذخیره و حفاظت از آن هزینه خالصی دارد. علاوه بر این، زمانی که کاربران باید داده ها را از چندین منبع متفاوت برای تجزیه و تحلیل، همبستگی و به دست آوردن بینش جمع آوری کنند، کسب و کارها از ناکارآمدی و کاهش بهره وری رنج می برند.

راه بهتری وجود دارد – بدون نیاز به ساخت انبار داده دیگری.

دریافت ارزش از داده ها – سریع

یکپارچه سازی داده ها یک جزء کلیدی برای روشن کردن داده های تاریک است. سازمان‌ها می‌توانند با یکپارچه‌سازی منابع داده سریع‌تر به ارزش کسب‌وکار دست یابند – خواه این اطلاعات ابر، انبارهای داده، سیستم‌های قدیمی یا حتی دسکتاپ کاربران باشد. این بدان معنی است که منابع داده را به هم متصل کنید و آنها را به راحتی در دسترس قرار دهید، اما همچنین امن کنید.

بن شاین، معاون کنجکاوی Domo می‌گوید: «تصور کنید فردی در سازمان شما بتواند داده‌های مشتریان، بازار، رقبا و عملیات داخلی شما را در چارچوب کنترل‌های مناسب حریم خصوصی و امنیتی جستجو کند. «با پرورش کنجکاوی و فراهم کردن بستری برای کشف، شکل‌دهی و کاوش بینش‌های داده، کسب‌وکارها می‌توانند متحول و نوآوری کنند».

یک پلتفرم داده یکپارچه می‌تواند فیدهای داده‌های پویا را در سراسر منابع خودکار کند و تجزیه و تحلیل‌ها را برای موارد زیر تعبیه کند:

  • بینش سرعت. محصولات داده را سریعتر به دست کاربران تجاری برسانید.
  • سرمایه گذاری زیرساختی را به حداکثر برسانید. داده ها را کارآمدتر متصل کنید و به طور خودکار مجوزهای ذخیره سازی را برای حذف بدهی های فناوری تنظیم کنید.
  • عقب ماندگی IT را حذف کنید. زمان صرف شده برای مدیریت مشاغل و درخواست های داده های دریافتی را حذف کنید.
  • بهبود TCO. توانمندسازی کاربران تجاری با تبدیل داده ها و قابلیت های سلف سرویس.
  • پیچیدگی داده ها را به حداقل برسانید. کنترل و مدیریت را حفظ کنید و در عین حال پیچیدگی را با جریان های کاری مبتنی بر هوش مصنوعی در کل اکوسیستم داده کاهش دهید.

برای مثال غول رسانه ای ESPN را در نظر بگیرید. ESPN با استفاده از یک پلت فرم داده یکپارچه، رضایت مشتری را 9 درصد و استفاده از خدمات سلف سرویس مشتری را تا 200 درصد در یک سال افزایش داد.

این پلتفرم فعالیت مرکز تماس و پلتفرم های رسانه های اجتماعی را ترکیب می کند، سپس کلمات کلیدی را برای تجزیه و تحلیل احساسات تیم های پشتیبانی مشتری استخراج می کند تا به شناسایی سریع مسائل و تصمیم گیری کمک کند. این راه حل همچنین به ESPN اجازه می دهد تا اعلان های هدفمند را از طریق چت بات ها، هشدارهای پرسش و پاسخ و پیام های زنده در سایت ارسال کند.

کنجکاو در مورد بیشتر؟

اولین قدم برای استخراج ارزش کسب و کار از داده‌های تاریک، کشف محل وجود آن است. CIOها باید با خطوط تجاری همکاری کنند تا فهرستی از انبارهای داده تهیه کنند.

شاین گفت: «با شناسایی داده‌های تاریک، سازمان‌ها می‌توانند شروع به ساختن یک نقشه راه ادغام کنند. “این اولین گام برای ایجاد ارزش از داده ها و هدایت نتایج تجاری است.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزش داده های تاریک، اینجا را کلیک کنید.

توجه: این پست توسط نماینده International Data Group, Inc نوشته شده است. (IDG) و در اصل در CIO.com به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تحت حمایت Domo ظاهر شد.




دیدگاهتان را بنویسید