حجم و تنوع را فراموش کنید، روی سرعت تمرکز کنید (قسمت 2)





/ حجم و تنوع را فراموش کنید، روی سرعت تمرکز کنید (قسمت 2)
















ترشی سرخ شده باعث می شود تصمیمی سریع و مبتنی بر داده بگیرید

Freddy's Frozen Custard & Steakburgers اخیراً متوجه شد که باید تصمیمی سریع در مورد یک پیشنهاد جدید با زمان محدود بگیرد – ترشی سرخ شده خوشمزه. در طول سال، رستوران‌های زنجیره‌ای که به سرعت در حال رشد هستند، پیشنهادات مختلفی با زمان محدود مانند همبرگرها، خامه‌ها یا خوراکی‌های مخصوص به مدت ۶ تا ۸ هفته ارائه می‌دهند. این شرکت یک ترشی سرخ شده جدید عرضه کرد که در بازار آزمایشی کانزاس با استقبال مناسبی مواجه شد، اما چیزی غیرعادی نبود. به طور معمول، یک پیشنهاد با زمان محدود در دو هفته اول فروش را افزایش می دهد و سپس با از بین رفتن نوآوری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

با این حال، Freddy از اینکه در پلتفرم داده جدید خود (Domo) متوجه شد که فروش ترشی سرخ شده در تمام مکان‌هایش تنها پس از چند روز اول دو برابر شده است، متعجب شد. بعد از بررسی دوبار و سه‌گانه داده‌ها، شان تامپسون، مدیر فناوری اطلاعات فردی، متوجه شد که اگر شرکت او به سرعت از محبوبیت رو به رشد پیشنهاد جدید استقبال نکند، واقعاً با مشکل مواجه خواهد شد (متاسفم، نمی‌توانم مقاومت کنم). تیم مدیریت فردی تصمیم سریع گرفت تا ترشی سرخ شده را به عنوان یک آیتم منوی معمولی تبدیل کند، که به این معنی بود که تامین یکنواخت تر از ترشی ها را از توزیع کنندگان خود تضمین کند و محصول را در کمپین های رسانه های اجتماعی فردی برجسته تر نشان دهد. در زمانی که بازخورد مثبت از صاحبان رستوران در مورد ترشی سرخ شده ظاهر شد، این شرکت قبلاً از مشکلات احتمالی عرضه که در گذشته یک مشکل بود جلوگیری کرده بود. مهمتر از آن، مهمانان محترم فردی می توانند بدون وقفه از غذای جانبی محبوب لذت ببرند.

داده های زمان واقعی نیاز به پیاده سازی انعطاف پذیر دارند

داده های بلادرنگ فقط به اندازه توانایی شما برای عمل سریع بر روی آن مفید است. در حالی که تصمیم گیری با سرعت بالا مهم است، اجرای سریع نیز به همان اندازه حیاتی است. بسیاری از سازمان ها زمانی که فرآیندها و سیستم های پایین دستی کند و ناپایدار هستند، تاخیرهای پرهزینه ای را تجربه می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت با فناوری پیشرفته متوجه شد که یک مشکل فنی در فرآیند پرداخت آنلاین آن وجود دارد که در آن استفاده از یک گزینه پرداخت خاص باعث می‌شود کل سبد خرید مشتری خالی شود. به‌جای رسیدگی سریع به این تجربه کاربری ضعیف، این شرکت به دلیل فرآیندهای بوروکراتیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های باطنی غیرقابل انعطاف، 9 ماه زمان برای اصلاح این مشکل صرف کرد. اگر سرعت برای کسب و کار شما مهم است، باید این نوع مسائل را برطرف کنید که می تواند توانایی سازمان شما را برای پاسخگویی به موقع به بینش ها محدود کند. شما باید یک محیط تجاری چابک ایجاد کنید که در آن بینش داده ها رشد کند، نه تزلزل.
امروزه مدیران بر داشتن شاخص های عملکرد کلیدی در زمان واقعی (KPI) تاکید زیادی دارند. اما اگر سازمان شما هفته ها طول بکشد تا تصمیم بگیرد و سپس ماه ها طول بکشد تا همه تغییرات لازم را اعمال کند، به روز رسانی دقیقه به دقیقه این معیارها چه فایده ای دارد؟ در عوض، KPIهای بلادرنگ باید با تصمیم گیری با سرعت بالا و اجرای چابک ترکیب شوند. به دنبال رهبری شرکت‌هایی مانند آمازون و فردی، موفقیت مبتنی بر داده‌ها به طور فزاینده‌ای توسط سازمان‌ها تعریف می‌شود که چگونه داده‌های بلادرنگ را به تصمیمات و اقدامات بلادرنگ تبدیل می‌کنند.

** این مقاله در ابتدا در Forbes.com در 28 ژوئن 2017 منتشر شد.













دیدگاهتان را بنویسید