داده ها مایه حیات کسب و کار یک شرکت هستند، اما زمانی که در سیلوها قفل می شوند ارزش آن به شدت کاهش می یابد. به همین دلیل است که هر CIO باید یک پل باشد.
در گزارش اخیر، گارتنر نوشت که بیشتر سازمانها نیاز به ایجاد یک سازمان مبتنی بر داده را شناسایی کردهاند، پیشرفتی که با افزایش انتصاب مدیران ارشد داده (CDOs) منعکس شده است. در همین حال، یک شرکت مشاوره NewVantage Partners گزارش می دهد که 63 درصد از سازمان ها دارای CDO هستند، در حالی که در سال 2012 تنها 12 درصد بود.
برای استفاده موثر و رقابتی از داده ها، هر شرکتی به یک پل ساز، یک مدیر اجرایی برای ایجاد و اجرای یک استراتژی داده جامع در تمام خطوط کسب و کار نیاز دارد. خبر خوب: CIO می تواند از نزدیک با CDO برای ایفای این نقش همکاری کند.
حرفه ای هایی که پل می سازند، تجزیه و تحلیل ها را با استراتژی کسب و کار هماهنگ می کنند، از تصمیم گیری های پیچیده از طریق تجزیه و تحلیل پیچیده حمایت می کنند و فرهنگ تحلیلی و مشارکتی را پرورش می دهند. شرکتهایی که به دادهها وسواس دارند، در حال جمعآوری و استفاده از هر بایت اطلاعات در سراسر بخشها برای استراتژیبندی حرکات بعدی خود و دیدن گوشهها هستند.
سازمانهایی که در حال تحول دیجیتال هستند، به مدیران اطلاعاتی نیاز دارند تا ارزش به اشتراکگذاری دادهها را در میان بخشها، ایجاد اعتماد در میان بخشها، ایجاد مشوقهایی برای انجام این کار، و توانمندسازی همه افراد در زنجیره ارزش برای تبدیل شدن به عوامل تغییر، بیان کنند. پل سازان در سراسر خطوط کسب و کار کار می کنند، بالاتر از منابع داده های متفاوت و اولویت های رقابتی برای ایجاد یک استراتژی داده در سطح سازمانی که مورد استقبال همه قرار می گیرد.
در حالی که CIOها می توانند مسئولیت را رهبری کنند، هر کسی که ابزار لازم برای انجام این کار را داشته باشد می تواند نقش سازنده پل را ایفا کند. با ایجاد اعتماد و به اشتراک گذاری داده ها با شرکا در بخش های دیگر، افراد می توانند دید خود را افزایش دهند و ابتکاری را نشان دهند که به ایجاد مشاغل کمک می کند.
چرا CIOها باید شکاف را پر کنند؟
شرکت ها در سراسر صنایع میلیاردها دلار در فناوری سرمایه گذاری کرده اند تا به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها کمک کنند. مشکل این است که بسیاری از این سرمایهگذاریها بهصورت موقت و بهصورت واحد به بخش انجام میشوند تا اهداف تجاری خودشان را برآورده کنند. این سیلوهای داده جداگانه در سراسر سازمان ایجاد کرد.
CIOها باید این موانع را از بین ببرند و بر ارتباط بین داده ها، تجزیه و تحلیل و نتایج تجاری تمرکز کنند. بهعنوان «اتصال دهنده داده»، باید با همه رهبران کسبوکار برای شناسایی اولویتهای شرکت و تعیین اینکه چه دادههایی به سازمان شما در دستیابی به آن اهداف کمک میکنند، کار کنید.
همانطور که سازمان شما به سمت داده محور شدن حرکت می کند، همچنین باید به کسب و کار کمک کنید تا بر بی اعتمادی ریشه دار بین بخش ها در مورد مالکیت و استفاده از داده ها غلبه کند.
این قدرتمند است و بسیار فراتر از مسئولیت سنتی برای صرفه جویی در هزینه، انطباق با ریسک و کارایی عملیاتی است. این امر نقش CIO را به یک عامل تغییر و قهرمان داده های خلاق تبدیل می کند که با استخراج بینش از منابع داده انبوه، ارزش کسب و کار جدید را هدایت می کند.
CIOها فرصتی بی سابقه دارند
ارزش اطلاعات زمانی افزایش می یابد که در دسترس بودن آن در سازمان به حداکثر برسد. Bridge Builders تجزیه و تحلیل داده های سلف سرویس را با داشبوردهایی با کاربری آسان که در آن اطلاعات در یک نمای واحد ادغام می شوند، پشتیبانی و تسهیل می کنند. این نه تنها یک محیط تحلیلی انعطاف پذیر ایجاد می کند، بلکه فرصت هایی را نیز فراهم می کند همه در سازمان فرصت ها و چالش ها را شناسایی کرده و خودشان تصمیم بگیرند.
CIOها و CDOهای دیگر شما فرصتی منحصر به فرد و بی سابقه دارند تا در نهایت شکاف بین فناوری و تجارت را پر کنند. هیچ کدام نمی توانند وجود داشته باشند، چه رسد به اینکه در خلاء رشد کنند.
اینجا را کلیک کنید تا بیاموزید Domo چگونه به CIOها برای ایجاد یک شرکت داده محور قدرت می دهد.