در یک پست وبلاگ قبلی درباره راهنمای Domo برای بازگشایی ایمن محل کار، ما سه برنامه را برجسته کردیم که می توانند به کارفرمایان کمک کنند تا داده های مورد نیاز خود را برای اطمینان از سلامت کارکنان و تداوم کسب و کار دریافت کنند.
برای هر کسی که استراتژی بازگشت به کار را ایجاد می کند، این برنامه ها ضروری هستند. اما به گفته دکتر جف شولمن، آنها همه چیز نیستند.
پروفسور بازاریابی در دانشکده بازرگانی فاستر دانشگاه واشنگتن گفت: «تغییر مخل است، و نحوه ارتباط ما با این تغییرات، سوزن روی نخ خواهد بود.»
برای نخ زدن این سوزن خاص، شرکت ها باید سه استراتژی ارتباطی ساده را در نظر بگیرند.
1- کارمندان را درگیر کنید
برای مثال، در نظر بگیرید که اگر آزمایش کووید-19 یک کارمند مثبت شود، چه اتفاقی میافتد. این اطلاعات باید فوراً به تیم اطلاع داده شود. و مهم نیست که چقدر خوب اخبار را ارائه می کنید، سطح اضطراب افزایش می یابد.
ترفند این است که اطمینان حاصل شود که اضطراب با میل به سرزنش تشدید نمی شود، که اگر کارکنان احساس نکنند نیازهای ایمنی آنها برآورده شده است، که کارفرما تمایلی به مراقبت از خود نشان نداده است، احتمال بیشتری دارد که اتفاق بیفتد. که از فرآیند تصمیم گیری فاصله گرفتند.
برای سازمانهایی که کار بهتری را در ادغام کارکنان با دادههایی که تصمیمگیری میکنند انجام میدهند، اخبار بد آنچنان توشه اضافی را به همراه نخواهد داشت. مطالعات به طور معمول نشان می دهد که کارکنان اگر فرآیند تصمیم گیری و اطلاع رسانی را درک کنند و با آن موافق باشند، با نتایج نامطلوب بهتر کنار می آیند.
به این ترتیب، یک رویکرد ارتباطی پس از کووید با یک استراتژی داده پس از کووید آغاز می شود. و برنامه های Domo's Get Back To Work راه های آسانی برای انجام این کار ارائه می دهند. برای مثال، اپلیکیشن Safe Worker، بدون ذخیره اطلاعاتی که می تواند حریم خصوصی را نقض کند، اطلاعات مهمی در مورد سلامت محل کارشان به کارمندان می دهد.
در نهایت، نه اپلیکیشنها و نه پیامرسانی به تنهایی نمیتوانند باعث ایجاد احساس درگیر شدن و درگیر شدن در کارمندان شوند. کلمات و اعمال باید با هم ترکیب شوند تا کارکنان پیام را بشنوند و در عمل ببینند.
2- زیر خط بکشید
COVID-19 یک زمان استرس زا برای همه است، و مهم است که موضوع را با وضوح و همدلی در میان بگذارید تا کارمندان بتوانند احساس کنند که کارفرما نگرانی های خاص آنها را درک می کند.
در مطالعه ای با تمرکز بر عدم قطعیت پس از ادغام، دکتر. دیوید شوایگر و آنجلو دنیسی دریافتند که سازمانهایی که مراقبت و نگرانی را به کارکنان منتقل میکنند، میتوانند انتظار افزایش مشارکت کارکنان را داشته باشند.
همان عدم اطمینان حاصل از ادغام امروز وجود دارد و چند برابر شده است زیرا خطرات ناشی از COVID-19 بسیار بیشتر از تغییر ساختار سازمانی است.
اضطراب ناشی از بازدید از محل کار را در نظر بگیرید. اپلیکیشنی که تضمین میکند اتاقهای جلسه قبل از استفاده تمیز میشوند، بهموقع نظافت را به کارمندان اطلاع میدهند، یا به کارکنان اجازه میدهد تا مراقبتهای بهداشتی اضافی را درخواست کنند، برای نشان دادن مراقبت کارفرمایان و درک استرس محل کار بسیار مهم است. برنامه Domo's Workplace Facilities برای آسان کردن این کار طراحی شده است.
3- به کارکنان کمک کنید تا دلیل آن را درک کنند
کارمندان همچنین از درک اینکه چرا اقدامات انجام می شود یا چرا داده ها جمع آوری می شوند سود می برند. آموزش ایمنی یک مثال کلیدی است. کارگران را در یک صفحه قرار می دهد، پروتکل های شرکت را ایجاد می کند و احساس امنیت کلی را ارتقا می دهد.
در عین حال، اجرای آموزش ایمنی در سازمانی با اندازه قابل توجه می تواند دشوار باشد. به این ترتیب، چیزی مانند برنامه آموزشی ایمنی Domo برای ردیابی ورود و انطباق با آن ضروری است تا کارمندان احساس کنند اقدامات احتیاطی درست انجام شده است.
اگر شرکت ها بتوانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند، اگر بتوانند پیام های مناسب را با فناوری مناسب مطابقت دهند، می توانند استرس کلی محل کار را کاهش دهند.
“با ایجاد ارتباطات بازتر و صادقانه تر، توانمندسازی کارکنان خود و حذف موانع” روانشناسی امروز مارک بولینو، یکی از همکاران، در ماه مارس نوشت: «مدیران می توانند کمک کنند که این زمان استرس زا کمتر شود.»
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برقراری ارتباط با تغییرات در دنیای پس از کووید، اکنون نحوه بازگشایی ایمن محل کار را دانلود کنید. برای شرکت در بحث های متفکرانه درباره آینده کار، از جمله بازگشایی بهترین شیوه ها، به یکی از کارگاه های مجازی آینده Domo بپیوندید.
یادداشت بلاگر: بخش هایی از این پست مستقیماً از راهنما گرفته شده است، که توسط کن روفو، دانشجوی دکترای سیاتل و مترجم آزاد نوشته شده است که آثارش در مجلات مختلف دانشگاهی منتشر شده است.