بازاریابان همیشه مجبور بوده اند با بودجه محدود کار کنند. و در سالهای اخیر، حتی قبل از اینکه کروناویروس جدید ظاهر شود و دنیا را زیر و رو کند، سختگیرانهتر شدهاند. به عنوان مثال: یافتههای آخرین نظرسنجی هزینههای CMO گارتنر، که اکتبر گذشته منتشر شد، نشان داد که بودجه بازاریابی برای اولین بار از سال 2014 به زیر 11 درصد درآمد شرکت رسیده است.
با بحران COVID-19، هر دلار بازاریابی حتی بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد. و برخی از شرکت ها با کاهش بودجه بازاریابی خود گامی بسیار فراتر می گذارند. به عنوان مثال، گوگل بودجه خود را به نصف کاهش می دهد.
برای برخی از سازمان هایی که تکالیف خود را انجام داده اند، ممکن است رویکرد مشابهی ضروری باشد. اما برای دیگران؟ شاید نه. و دلیل آن این است: بسیاری از اوقات، شرکت ها به سادگی نمی دانند چگونه به طور موثر بازدهی ایجاد کنند. و دلیل آن ساده است: آنها فاقد بینش لازم برای ارزیابی درست موقعیت هستند.
با این حال، با فناوری مناسب، به دست آوردن این بینش نه تنها ممکن است، بلکه بدون درد است. و علم داده نقش زیادی در این معادله دارد.
در واقع، با پشتیبانی خوب از علم داده، بازاریابان می توانند تصمیمات هوشمندانه ای را بر اساس داده های زمان واقعی بگیرند. دیگر نمی توان حدس زد که چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. دیگر جای تعجب نیست که آیا پول در مکان های مناسب خرج می شود.
به عنوان مثال دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیرید. شکی نیست که افراد زیادی در حال حاضر آنلاین هستند. اما آیا می دانید که آیا دلاری که برای تبلیغات فیس بوک، اینستاگرام و گوگل می گذارید به طور بهینه تقسیم می شود؟
همانطور که نمونه نمایشی مستقیماً در زیر نشان میدهد، هزینههای تبلیغاتی میتواند در نقاط مختلف پلتفرمهای مختلف افزایش یابد. هنگامی که یک فلات وجود دارد، ROI متوقف می شود زیرا یک نقطه اشباع با آن بازار هدف خاص رسیده است.
از آنجایی که متغیرهای مخاطب دائماً در حال تغییر هستند – از تعداد افرادی که یک تبلیغ را تماشا می کنند تا آرایش آن افراد (و حتی وضعیت عاطفی آنها در زمان مصرف) – دریافت سیگنال های به روز و دقیق در مورد کدام کانال یا کانال بسیار مهم است. کمپین ها بهترین عملکرد را دارند، بنابراین منابع را می توان به سرعت بر این اساس تخصیص داد.
اینجاست که علم داده واقعا می تواند به بازاریابان کمک کند. با علم داده، می توان یک سیستم خودکار برای شناسایی و حتی واکنش نشان دادن به ناکارآمدی هزینه های بازاریابی ایجاد کرد. بنابراین، اگر بازدهی، مثلاً، هزینههای اینستاگرام شروع به رکود کند، و شما یک راهحل علم داده دارید که میتواند در زمان وقوع آن هشدار ارسال کند، دقیقاً میدانید که چه زمانی و چگونه توجه خود را به کانالی معطوف کنید که بازدهی را به همراه دارد.
برخی از شرکتها وقتی صحبت از علم داده به میان میآید، «لاستیکی خودشان را زیر پا بگذارند». این بدان معناست که آنها پول و حوصله سرمایه گذاری در برنامه علم داده خود را دارند و منابع لازم برای ساخت و مدیریت کل نرم افزار و زیرساخت خود را از ابتدا دارند.
اما برای بیشتر مشاغل، بازی هوشمندانهتر این است که با ارائهدهندهای مانند Domo شریک شوید. با Domo، مشتریان به قویترین ابزارهای علم دادهای که برای رسیدگی به مشکلات تجاری خود نیاز دارند دسترسی پیدا میکنند – و لازم نیست نگران دردسرهای ناشی از مدیریت زیرساخت علم داده باشند.
حتی گزینه ای برای یادگیری هنر علم داده وجود دارد، در حالی که تیم خدمات حرفه ای Domo نه تنها پروژه های علم داده را برای شما انجام می دهد، بلکه ارزش آن پروژه ها را در زمان بی سابقه ای ارائه می دهد.
برای بازاریابان، این بسیار بزرگ است. از آنجایی که Domo یک پلت فرم کامل است، همه چیز را از اولین مایل ضرب المثلی (استخراج، تبدیل و بارگیری داده های شما) تا آخرین مایل (که داده ها را در دسترس و قابل استفاده توده ها، در هر دستگاهی، از طریق داشبوردهایی با مصرف آسان قرار می دهد) مدیریت می کند. و برنامه های کاربردی).
به عبارت دیگر، همه چیز از مدیریت پویا بودجه گرفته تا خودکارسازی کل فرآیند خرید آگهی شما امکان پذیر است، صرف نظر از اینکه در چه محیط کاری هستید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Domo و نحوه استفاده سازمانها از قابلیتهای علم داده The Business Cloud برای تجهیز بهتر بخشهای بازاریابی خود، اینجا را کلیک کنید.