تأثیر اقتصادی کلی Domo بر سازمان ها به خوبی مستند شده است. در طول چند سال گذشته، Forrester Consulting مطالعات متعددی در مورد اینکه Domo چگونه بر سود کسب و کار تأثیر می گذارد، انجام داده است.
آخرین مورد از این مطالعات در اوایل سال جاری منتشر شد و بر چهار عملیات کوچک تا متوسط متمرکز بود که مجموعاً 345٪ بازده سرمایه گذاری Domo در یک دوره سه ساله داشتند.
Odell Beauty بود نه یکی از عملیات هایی که فورستر در مورد آن تحقیق کرد. اما آن را است کسب و کار کوچک و آن انجام می دهد از Domo استفاده کنید به همین دلیل است که یکی از بنیانگذاران Odele، Britta Chatterjee، در کنار مشاور اصلی Forrester، Dean Davison، در خلال وبینار Domo اخیری که من میزبانی آن را بر عهده داشتم، چنین حضور مهمان جذابی داشت.
پس از اینکه دین در مورد فرآیند روشمندی که Forrester برای ساختن نظرسنجیهای TEI خود استفاده میکند صحبت کرد، بریتا به سؤالاتی که در مورد اینکه Domo چگونه به Odele کمک کرده تا در دنیای بسیار رقابتی محصولات مراقبت از مو و بدن – حتی به عنوان یکی از بهترینها، نامی برای خود ایجاد کند پاسخ داد. رویدادهای ویرانگر جهانی قرن گذشته آشکار می شود.
بریتا گفت: انتشار چنین چیزی همیشه یک چالش بوده است. اما زمانی که عدم قطعیت کووید را اضافه کردید، چالش برانگیزتر شد.
برای غلبه بر چالش ها، بریتا، همکارانش و من با هم کار کردیم تا پایگاه داده ای بسازیم که بتواند Odele را بدون توجه به موانع برای موفقیت آماده کند. ستون ها چهار سوال مربوط به تجزیه و تحلیل و BI بودند که به گفته او هر کارآفرین باید هنگام راه اندازی یک استارتاپ از خود بپرسد.
1- محرک های اصلی اقتصادی ما چیست؟
چه ارائهدهنده خدمات تجارت به تجارت (B2B) یا یک برند مصرفکننده، محرکهای اقتصادی دارید. بریتا گفت، اما آنچه واقعاً باید تماشا کنید – حداقل در ابتدا – مهمترین آنها هستند، زیرا آنها قلب مدل مالی شما را تشکیل می دهند و سرمایه گذاران شما بیشتر به آن اهمیت می دهند.
او افزود: “شما به دنبال معیارهای کلیدی هستید، چیزهایی که می توانید همه چیز را از آنها بسازید.” برای ما، البته، سودآوری بود، اما همچنین سرعت واحد – یا واحد در هر فروشگاه در هفته. و معیارهای بازاریابی و معیارهای آگاهی وجود داشت، زیرا آنها همچنین با آنچه ذینفعان میخواهند در مورد ریسکی که میپذیرند، درک کنند، مطابقت دارند.
2 – آیا ما کل تصویر را می بینیم؟
بریتا به دلیل اتفاقی که پس از نام بردن از او در NBC برای اودل رخ داد، به این موضوع ایمان زیادی دارد امروز نشان می دهد.
به طور خلاصه، با وجود نمایش ملی، فروش Odele موفق شد نه افزایش در بازارهای خاص اما از آنجایی که تیم اجرایی شرکت قادر به نفوذ به دادهها بود، همچنین میتوانست تشخیص دهد که قطعی خبری باعث میشود بینندگان در یک منطقه زمانی خاص نتوانند این بخش را ببینند.
بریتا گفت: “بدون توانایی نگاه کردن به پشت پرده و کاوش داده ها در سطح دانه بندی، ما این موضوع را به طور کامل از دست می دادیم.” و ما فقط یک حدس میزنیم، و این میتواند به آبشاری از تصمیمات (بد) منجر شود.»
3- چگونه بین آنچه که شهودم به من می گوید و آنچه که داده ها به من می گویند متعادل کنم؟
زمانی وجود خواهد داشت که شهود شما یک چیز را به شما می گوید در حالی که داده ها چیز دیگری را می گویند. بریتا گفت این اتفاق می افتد. با این حال، اگر میدانید به دنبال چه هستید، «کلیک کردن روی چیزها با هم» آسانتر است.
او ادامه داد: خوب است که بپذیریم که در تحلیل ما ذهنیت وجود دارد. “ما مردم هستیم. اما این جایی است که داده ها می توانند کمک کنند. این می تواند از آنچه شما فکر می کنید حمایت کند، یا می تواند به شما بفهماند که “اوه وای، من باید دوباره ارزیابی کنم.”
“من فکر می کنم که این یک پویایی واقعا قدرتمند برای هر کسی است که با داده ها کار می کند – و قطعا برای کارآفرینی که منابع و زمان محدودی دارد.”
4- آیا می توانیم با دقت پیش بینی کنیم؟
چرخاندن چرخ های زندگی روزمره یک چیز است. یکی دیگر از این است که ابزار بعدی را پیدا کنید، که به شما امکان می دهد روندها را ببینید و بر اساس آنها عمل کنید تا همیشه “از بازی جلوتر” باشید.
بریتا گفت: «این واقعاً به برخی از دادههای مشتری نگاه میکند، به الگوهای مختلف نگاه میکند، حتی به الگوهای آب و هوا نگاه میکند. “این یک مرحله هیجان انگیز است، زیرا در آن صورت می توانید واقعاً بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، چه چیزی را باید نگه داشت و چه چیزی را از شر آن خلاص کرد و غیره.”
مانند این است که در انتهای هرم چیزهایی باشید که باید در مورد کسب و کار خود بدانید، و سپس برای پاسخ به برخی سؤالات واقعاً استراتژیک در مورد اینکه کجا باید بروید، به مرحله بالا بروید.
ببینید من و بریتا، دین و چه چیز دیگری در طول وبینار باید بگوییم.