فرهنگ داده محور فرهنگی است که کاربران را نه تنها برای دسترسی سریع به داده ها، بلکه برای دستیابی به بینش های جدید با آنها «بازی» می کند.
طبق نظرسنجی اخیر IDG، اکثر رهبران فناوری اطلاعات (97٪) موافق هستند که ابزار هوش تجاری سلف سرویس (BI) را در اولویت قرار می دهند. آنها تشخیص می دهند که با ارائه فرصت هایی به کاربران برای کشف داده ها، شرکت ها می توانند به موارد زیر دست یابند:
- بهبود کیفیت / دقت داده برای تصمیم گیری
- افزایش اعتماد به امنیت داده ها و انطباق
- کارایی بیشتر
- دسترسی گسترده تر به داده ها
- توانایی بهبود یافته برای همکاری
با این حال، آنها راهی برای رفتن دارند زیرا دسترسی به این عملکرد در حال حاضر محدود است.
تنها 30٪ از رهبران فناوری اطلاعات گزارش می دهند که همه بخش ها به داده های شرکت برای بهره مندی از پروژه های BI / تجزیه و تحلیل دسترسی دارند. 13 درصد دیگر می گویند که دسترسی بسیار محدود است، عمدتا فقط برای تیم IT و تجزیه و تحلیل.
تقویت بینش با دسترسی به داده ها
هنگامی که کاوش داده محدود است، احتمال زیادی وجود دارد که بینش های ارزشمند پنهان یا “تاریک” باقی بمانند.
DHL Temperature Management Solutions را در نظر بگیرید، که بخشی از حامل تدارکات جهانی است. این گروه دادههای دما را در ناوگان باری خود جمعآوری و ردیابی میکند تا به عنوان مثال اطمینان حاصل کند که داروها و مواد بیولوژیکی در محدوده دمایی ایمن قرار دارند.
کارلوس پالاسیوس، مدیر قیمتگذاری و تجزیه و تحلیل، میگوید: «ما دادههای دمای محیط را در طول فرآیند لجستیک بسته جمعآوری میکنیم و آن دادهها را در یک پایگاه داده ذخیره میکنیم».
سازمان باید تمام منابع این داده ها را جمع آوری می کرد، آن ها را تمیز می کرد، آن ها را در یک فایل اکسل قرار می داد و یک جدول خلاصه برای به اشتراک گذاشتن با تیم اجرایی خود ایجاد می کرد – فرآیندی که حداقل یک هفته طول کشید. و آنها هنوز قادر به تجزیه و تحلیل این داده ها برای بینش عملی نبودند.
بنابراین DHL Domo را پیادهسازی کرد، یک ابزار BI مدرن با عملکرد سلفسرویس که نه تنها تمام دادههای مربوط به دما را گرد هم میآورد، بلکه به کاربران اجازه میدهد با آن بازی کنند.
دینا بان، رئیس جهانی عملیات مرکزی و فناوری اطلاعات در DHL Temperature Management Solutions می گوید: «تقریباً غیرقابل تصور است که ما چقدر بیشتر از آنچه قبلاً می توانستیم با Domo انجام دهیم، انجام دهیم.
او می افزاید: “ما می توانیم داده ها را هر طور که بخواهیم ترکیب کنیم.” ما قادر به تجسم و استخراج اقدامات بر روی داده هایی هستیم که قبلاً هیچ ایده ای در مورد آنها نداشتیم.
به عنوان مثال، یک محصول خاص، در یک باند خاص، در یک ایستگاه خاص به طور مکرر مشکلی را تجربه می کند. در Domo می توانیم یک نقشه حرارتی ایجاد کنیم و مشکل خاص را شناسایی کنیم. این نوع اطلاعات قبلاً برای ما روشن نبود.»
این قابلیت ها نه تنها به DHL کمک می کند تا تجربه مشتریان خود را بهبود بخشد، بلکه کارمندان را قادر می سازد تا داده ها را تجسم کنند و داستان پشت آن را ببینند – بدون محدودیت دسترسی به داده یا تأخیر طولانی.
شروع کار با سلف سرویس
ابزارهای سلف سرویس قابل اعتماد، متعادل با سطح مناسب حاکمیت داده و قابلیت های امنیتی، سنگ بنای BI مدرن هستند.
به عنوان مثال، Domo به شرکت ها کمک می کند تا به سرعت نقش های کاربر، کنترل ها و دسترسی ها را ایجاد کنند. پلت فرم سلف سرویس ادغام خطوط لوله داده را خودکار می کند تا همه منابع داده را با هم جمع کند و تنها با چند کلیک آنها را در دستان مناسب قرار دهد. و امنیت در سطح سازمانی را برای اطمینان از محافظت و مدیریت صحیح داده ها فراهم می کند.
در نهایت، سلفسرویس BI بینش دادهها را با توانمندسازی کاربران برای کاوش در صورت تقاضا دموکراتیزه میکند. این تصمیم گیری را تسریع می کند و کارایی بیشتری را ارائه می دهد و در عین حال اعتماد فناوری اطلاعات را در امنیت داده ها و انطباق القا می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلف سرویس BI، این کتاب الکترونیکی را دانلود کنید. برای اینکه ببینید چرا Domo در صدر فهرست فروشندگان سلف سرویس BI Dresner قرار دارد، اینجا را کلیک کنید.
توجه: این پست توسط نماینده International Data Group, Inc نوشته شده است. (IDG) و در اصل در CIO.com به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تحت حمایت Domo ظاهر شد.