چه برای چند ساعت یا چند هفته از دفتر دور باشید، موفقیت شما در ایجاد سرنخ های جدید و برنده شدن در کسب و کار جدید اغلب به این بستگی دارد که دسترسی شما به جدیدترین اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه شما چقدر راحت از طریق تلفن همراه باشد. برای به دست آوردن آخرین اطلاعات در مورد یک مشتری یا انجام ارزیابی دقیق فرصت، آیا باید منتظر بمانید تا بتوانید لپ تاپ خود را روشن کنید، یا می توانید هوش تجاری (BI) را به همین راحتی از تلفن هوشمند یا تبلت خود دریافت کنید؟
دستگاه تلفن همراه شما احتمالاً زمانی که در راه هستید به راه نجات شما برای موفقیت در فروش تبدیل شده است، اما اگر نتواند به طور مؤثر به اطلاعات کلیدی فروش دسترسی داشته باشد و بر اساس آن عمل کند، این موفقیت محدود است. به همین دلیل است که تعداد فزاینده ای از سازمان ها ارزشی را که BI موبایل برای موفقیت فروش و رشد کسب و کار به ارمغان می آورد، تشخیص می دهند.
متأسفانه، تعیین استراتژی و راهحل مناسب BI موبایل میتواند در میان بیشمار ادعاهای متضاد فروشنده، گزارشهای تحلیلگر و بحثهای اجتماعی چالش برانگیز باشد. در نتیجه، برخی از سازمانها ناخواسته راهحلهای BI را اتخاذ میکنند که در واقع توانایی فروشندگان حرفهای را برای رشد و مدیریت خط لوله خود در حین حضور در این زمینه فلج میکند.
برای اطمینان از اینکه سازمان شما به جای اینکه مانع از تلاش های فروش شما شود، کمک می کند، چهار جنبه زیر از BI موبایل تاثیر مستقیمی بر موفقیت فروش شما دارد و باید توسط تصمیم گیرندگان سازمانی ارزیابی شود، زیرا آنها استراتژی BI تلفن همراه خود را در نظر می گیرند.
- ملاحظات دستگاه تلفن همراه
- تجربه کاربری موبایل BI
- حفظ ارتباط
- داده ها و رابط BI یکپارچه
تجربه کاربری موبایل BI
بسیاری از سیستمهای BI وقتی از دسکتاپ یا لپتاپ به آنها دسترسی پیدا میکنند، تجربه کاربری عالی را ارائه میکنند، اما این تجربه اغلب در دستگاههای تلفن همراه کاهش مییابد. در نتیجه، زمانی که موبایل میروید، استفاده کامل از هوش فروش خود به چالشی مهم تبدیل میشود.
یکی از دلایل اصلی این تجربه کاربری ضعیف، عدم هماهنگی بین رابط کاربری موبایل و دسکتاپ و حتی عدم هماهنگی بین انواع مختلف دستگاه های تلفن همراه است.
به عنوان مثال، برخی از راه حل های BI رابط خیره کننده ای را ارائه می دهند که در دستگاه تلفن همراه شما عالی به نظر می رسد، اما به شما اجازه نمی دهد حتی عملیات اساسی را انجام دهید. سایر پیشنهادات BI ممکن است برخی از عملکردهای تلفن همراه را فراتر از یک تصویر نسبتاً ثابت در داشبورد خود به شما ارائه دهد، اما چیزی که قبلاً یک کلیک روی لپتاپ برای تمیز کردن یا فیلتر کردن بود ممکن است برای دستیابی به نتایج مشابه، سه یا چهار ضربه روی رایانه لوحی شما طول بکشد. یا شاید روی تبلت شما خوب کار کند اما روی گوشی هوشمند شما نه.
این تفاوت بین تجربه دسکتاپ و موبایل ممکن است در ابتدا فقط یک ناراحتی جزئی به نظر برسد، اما با گذشت زمان میتواند از یک مزاحمت قابل توجه به یک مانع بزرگ برای بدست آوردن هوش مورد نیاز برای تامین انرژی خط لوله خود تبدیل شود. شما باید تجربه BI تلفن همراه خود را تا حد امکان شبیه آنچه در لپتاپ یا دسکتاپ تجربه میکنید داشته باشید – همان ظاهر و احساس، رفتار و تعامل یکسان، ورود به سیستم یکسان و همان تجربه غنی. شما به یک راه حل BI تلفن همراه نیاز دارید که بصری و آسان برای استفاده باشد، بدون نیاز به زمان یا آموزش.
حفظ ارتباط
چه در زمین گلف باشید، چه در کنار استخر، یا در یک تاکسی بین تماس های فروش، باید با آنچه در شرکت و با مشتریان مختلف خود می گذرد در تماس باشید. راه حل BI تلفن همراه شما نه تنها باید به شما امکان دسترسی آسان و شهودی به اطلاعات مورد نیاز را در هر کجا که هستید می دهد، بلکه باید هنگام ورود مشتری جدید یا اگر شخصی قصد ترک کشتی را دارد به شما هشدار دهد. بر اساس آن هشدار، باید به شما امکان دسترسی آسان به KPIهایی را بدهد که در یک نگاه زمینه آن هشدار را به شما نشان میدهند.
برای دریافت اطلاعات دقیق و حیاتی فروش، نیازی به حضور در دفتر ندارید. راه حل BI شما همچنین باید به شما این امکان را بدهد که با همکاران خود حتی زمانی که از دسکتاپ یا لپ تاپ خود وارد نشده اید، همکاری کنید. شما به توانایی چت و همچنین دادن و دریافت بازخورد فوری در مورد فروش و معیارها نیاز دارید. هنگامی که نمودارها و نمودارها را در رایانه لوحی خود نمایش می دهید، باید همان اعدادی را که همکاران شما در خانه می بینند نشان دهند.
…
با مطالعه مقاله کامل در مرکز آموزشی Domo، جزئیات بیشتری در مورد نحوه بهینه سازی BI موبایل برای سازمان فروش خود دریافت کنید.