در حالی که La-Z-Boy برای مدت طولانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و خردهفروشان لوازم منزل در آمریکای شمالی بوده است، بخش خردهفروشی آن که متشکل از 160 گالری مبلمان متعلق به شرکت و ادارهکننده آن از کالیفرنیا تا کبک است، اخیراً دو ویژگی بسیاری از آنها را توسعه داده است. سازمان های پیشرو امروزی دارای: توانایی پاسخگویی به بسیاری از سوالات و توانایی پاسخگویی سریع به آنها هستند.
شیفت کی شروع شد؟ و چگونه مدیران خرده فروشی La-Z-Boy از آن اطمینان می دهند من انجام دادم آیا این اتفاق افتاد
اینها از جمله سوالاتی بودند که کالین مکلر Domo در طول یک وبینار ژانویه 2022 به TJ Linz از La-Z-Boy مطرح کرد و قدرت هوش تجاری مدرن (BI) را روشن کرد.
به گفته لینز، که رئیس بخش خردهفروشی La-Z-Boy است، لحظه آها در سال 2018 فرا رسید که او و برخی از همکارانش متوجه شدند که «دادههای زیادی دارند، اما برای تجزیه و تحلیل عملی بد» هستند.
بنابراین، آنها پیشتاز ساخت و اجرای یک چارچوب عملیاتی جدید بودند – چارچوبی که به آنها امکان استفاده بهتر از داده ها را می داد – که در نهایت کارایی تیم را بهبود بخشید و فروش را افزایش داد.
در قلب این چارچوب، پلتفرم پیشرفته BI Domo قرار دارد، که برای کمک به سازمانها در کشف آنچه ممکن است زمانی که چابکی داده، سواد داده و اقدام هوشمند در اولویت هستند، طراحی شده است.
انعطاف پذیری داده به این معنی است که قفل تمام داده های خود را باز کنید و آنها را با هم کار کنید. سواد داده از آزاد کردن حس کنجکاوی افراد و دادن دانش، ابزار و اعتماد به نفس برای پیگیری هر کجا که منجر می شود به دست می آید. و وقتی از برنامهها، یادگیری ماشین و علم داده برای هدایت تصمیمگیری استفاده میشود، اقدام هوشمندانه میتوان انجام داد.
لینز گفت که تطبیق این سه عنصر در روح تازه یافته بخش خرده فروشی مستلزم صبر است. اما او همچنین گفت که مولفه انعطاف پذیری داده تقریباً بلافاصله شروع به شکل گیری کرد.
لینز گفت: “نقطه شروع ما این بود که “اولین قطعه بنیادی بزرگی که به ما امکان می دهد معیاری را که بیشتر به آن علاقه مندیم، ببینیم چیست؟” از آنجا، به راحتی میتوانیم رهبری را در اختیار بگیریم و نقشهها، جداول و فیلترهایی را تنظیم کنیم که به ما امکان میدهند این اطلاعات را از زوایای مختلف تغییر دهیم.»
داشتن چنین ساختاری راه را برای نصب ستون بعدی هموار کرد: سواد داده.
لینز گفت: زمانی که ما این ابزار همه جا حاضر را داشتیم، همه می خواستند به آن دسترسی داشته باشند. “آنها می توانستند ارزش را ببینند و این امر پذیرش را بسیار آسان کرد. اکنون ما مهارتهایی داریم که به ما اجازه میدهد کارهایی را انجام دهیم که چهار سال پیش واقعاً دشوار بود.»
از جمله این مهارتها، توانایی صرف زمان کمتر در Domo و زمان بیشتر برای حل مشکلات، پاسخگویی به سؤالات مشتریان و تبدیل شدن به داراییهای سازمانی بیشتر است.
لینز گفت: «این جزء اقدام هوشمند واقعاً از دیدگاه مربیگری و توسعه کمک کرد. قبلاً گزارشی از یک هفته یا یک ماه پیش میگرفتید و سعی میکردید مکالمات مربیگری داشته باشید. اما انگار بازی از قبل انجام شده بود.
اکنون یک مدیر فروشگاه میتواند هر روز وارد سیستم شود و ببیند که هر یک از اعضای تیم آنها روز قبل یا در یک دوره زمانی چگونه کار کردهاند و مربیگری فردی ارائه میدهند. این کوتاه شدن حلقه بازخورد، این رفع ابهام، به طرز چشمگیری روشی را که ما میتوانیم تیمهایمان را توسعه دهیم، بهبود بخشیده است.»
بنابراین، Linz چه توصیهای برای سایر سازمانها دارد که به دنبال اجرای شکل بهتری از BI هستند؟
لینز گفت: «یک شعار وجود دارد که می گوید: «بزرگ فکر کن، کوچک شروع کن، سریع یاد بگیر». “این واقعا در این مورد صدق می کند. همانطور که گفتم صبور باشید. اما همچنین از خود بپرسید: “از کجا می توانیم پیشرفت کنیم و چیزهایی را دنبال کنیم که ترکیبی از بیشترین ارزش، سهولت اجرا و افرادی هستند که تشنه کار روی آنها هستند؟”
وبینار را تماشا کنید تا بشنوید که Linz چه چیز دیگری درباره BI مدرن میگوید، بیاموزید که چگونه بخش خردهفروشی La-Z-Boy از Domo برای تعیین اهداف و استراتژیهای بهتر استفاده میکند، و Domo را در عمل ببینید.