اکثر شرکتهای فناوری مدرن علاقهای به فروش به مشتریان تک معامله ندارند، هرچند این فروشها ممکن است قابل توجه باشند. چیزی که آنها به آن علاقه مند هستند، قراردادهای رابطه محور است که نوید جریان های درآمد اضافی را می دهد، با پتانسیل ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان – مانند آموزش، پیکربندی و سفارشی سازی. شرکتها میتوانند این خدمات را مستقیماً ارائه دهند یا آنها را به شرکایی که به عنوان مدافع محصولات و خدمات آنها عمل میکنند، محول کنند.
در حالی که فروش خالص قراردادهای مبتنی بر SLA، اشتراکها و مجوزهای کاربر ممکن است سرفصلها را به خود اختصاص دهد، حفظ مشتری و درآمد همچنان در ذهن اکثر شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) قرار دارد. تیم های موفقیت مشتری با عملکرد بالا ایجاد شده اند تا اطمینان حاصل شود که پایگاه های مشتری ارائه دهندگان خدمات فنی نادیده گرفته نمی شود. اما تیمهای موفقیت مشتری همیشه قبل از اینکه مشتری تصمیم بگیرد به دنبال ارائهدهنده راهحل فناوری جایگزین باشد، دعوت نمیشود – به همین دلیل است که بینش زنده از تجسم دادهها برای شرکتهای با فناوری پیشرفته بسیار مهم است.
در اینجا پنج راه وجود دارد که تجزیه و تحلیل بلادرنگ می تواند به شرکت ها در حفظ مشتریان و درآمد کمک کند.
#1) از بلیط ها و گزارش ها/رفع اشکال پشتیبانی کنید.
انتخاب یک موتور تجزیه و تحلیل که به راحتی متصل می شود (با یک برنامه خدمات مشتری مانند Zendesk یا یک سیستم ردیابی توسعه/مشکلات مانند JIRA) می تواند به مدیریت عملیات و رهبران خدمات مشتری کمک کند تا درخواست های خدمات را ردیابی کنند و به طور فعال اقدام کنند. هنگامی که بهبود ویژگیها طبق برنامه انجام نمیشوند، همین امر صادق است – مشتریان میتوانند از وضوح تصویر سریعتر و وصلهها و اصلاحات سریعتر برای نرمافزار و برنامههای SaaS بهره ببرند.
#2) تجزیه و تحلیل محتوای وب در زمینه با داده های پشتیبانی.
سیستم های نظارت بر عملکرد محتوای وب قدرتمند هستند. اگر بتوانید الگوهای کلیک، سابقه جستجوی مکان، و الگوهای پیمایش را همراه با بلیط های پشتیبانی و خدمات مشتری یا داده های فروش ببینید، ترجمه این اطلاعات بینش به حفظ مشتری آسان تر می شود.
رفع مشکل از دست دادن مشتریان آسان است – مانند بازنویسی مقالات مبتنی بر دانش برای رسیدگی بهتر به مشکلات مشتری. از طرف دیگر، ممکن است برای کمک به مشتریان در یافتن آنچه میخواهند، به بهبودهای خاصی در جهتیابی وبسایت و عملکرد جستجو نیاز باشد. وقتی کسبوکارها میتوانند حضور وب خود را برای پشتیبانی سلفسرویس بر اساس بینش تحلیلهای وب بهینه کنند، نمایندگان پشتیبانی آنها میتوانند درخواستهای خدمات پیچیدهتری را انجام دهند.
3) فرصت های فروش و فروش متقابل را کشف کنید.
اتصال سیستم تجزیه و تحلیل شما به برنامه های CRM می تواند فرصتی برای ردیابی احساسات مشتری باشد. اگر مشتریان در مورد مسائل به همکاران خود در انجمن ها شکایت کنند، ممکن است فرصت هایی برای خدمات حرفه ای، آموزش یا محصولات اضافی وجود داشته باشد که می توان برای رسیدگی به این مسائل توصیه کرد.
مدیران محصول میتوانند داشبوردی را راهاندازی کنند که از کانالهای مختلف بازخورد مشتری استخراج میشود تا به آنها کمک کند نقشه راه محصول خود را بر اساس انواع ویژگیهایی که مشتریان به دنبال آن هستند برنامهریزی کنند. آنها می توانند از طریق خدماتی مانند MailChimp یا SurveyMonkey یک نظرسنجی یا پیام پاسخ مستقیم را برای فروشندگان، ادغام کنندگان یا مشتریان نهایی VAR ارسال کنند. خدماتی مانند این میتوانند بهجای منتظر ماندن برای طولانی شدن پاسخها، از دادههای پاسخ استفاده کنند و مدیریت حساب شرکت یا نمایندگان موفقیت مشتری به سرعت به مشتریان مراجعه کنند، جایی که فرصتهای ارتقا، آموزش یا خدمات مشاوره میتواند رابطه را با مشتریان تقویت کند. مشتری
4) کمپین های بازاریابی تخصصی و محتوای شخصی.
شرکت های فناوری زمان، انرژی و پول زیادی را برای ایجاد محتوای شخصی و بازاریابی که مشتریان و مشتریان بالقوه خاصی را هدف قرار می دهد، سرمایه گذاری می کنند. ردیابی پاسخهای کمپین از یک برنامه اتوماسیون بازاریابی در برابر دادههای سفارش فروش، راهی عالی برای نظارت بر نحوه عملکرد شخصیسازی و بازاریابی مبتنی بر حساب در زمان واقعی است.
5) زمانبندی خودکار فعالیتهای مدیریت، حفظ و بازیابی حساب.
رهبران فروش می توانند به نمایندگان خود کمک کنند تا با مشتریانی که مدتی است با آنها تماس نداشته اند در تماس باشند – و نه فقط زمانی که زمان تمدید قرارداد است. آنها همچنین می توانند از پیوندهای برنامه هایی مانند Pipedrive و InsideSales برای نظارت بر محیط رقابتی و به حداکثر رساندن اثربخشی فعالیت های فروش استفاده کنند.
تجسم دادههای بیدرنگ برای مشتریان بهمنظور تمدید قرارداد، پیگیری مدیر حساب یا سایر تماسهای مهم میتواند به فروشندگان و نمایندگان حساب در اولویتبندی زمان تماس با مشتریان و بهبود نرخهای تبدیل کلی کمک کند.
دادههای احساسات مشتری در چندین مخزن داخلی و خارجی میتواند به تیمهای شما راههایی برای تقویت روابط با مشتری بدهد، به آنها کمک کند هنگام تعامل با مشتریان با یک صدا صحبت کنند و آنها را قادر میسازد تا فعالانه با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
یک نسخه نمایشی از Domo درخواست کنید و ببینید که چگونه قابلیت های قدرتمند تجزیه و تحلیل و تجسم خیره کننده آن می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات به موقع و مبتنی بر داده بگیرید که مسیر کسب و کار شما را تغییر می دهد.