امروزه داشبوردها بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند – و دلیل خوبی هم دارد. برای صاحبان مشاغل، دیدن داده های کسب و کار شما در زمان واقعی ارزش فوق العاده ای دارد. و با وجود ارائه دهندگان داشبورد کسب و کار بیشتر و بیشتر در دسترس، تصمیم گیری هوشمندانه تر و مبتنی بر داده برای کسب و کارها هرگز آسان تر نبوده است.
اما درست همانطور که داشتن Illustrator شما را به یک طراح گرافیک تبدیل نمی کند، داشبورد تجاری جدید نیز شما را به یک رهبر تجاری موفق تبدیل نمی کند. تفاوت زیادی بین کسب امتیاز داده و دستیابی به موفقیت وجود دارد. و داشبورد، به همان اندازه که مفید است، یک گلوله نقره ای نیست. در اینجا چیزی است که اغلب گم می شود:
1. بینش انسان
پاسخ به سوالات مهم تجاری همیشه به شکل نمودارهای زیبا یا تجسم داده های پویا نیست.
تصمیماتی که پس از بررسی یک نقطه داده گرفته می شود در بهترین حالت بی معنی و در بدترین حالت بسیار مضر است. به گفته آویناش کاوشیک، مبشر بازاریابی دیجیتال در گوگل، بینش انسانی چیزی است که داده ها را واقعا معنادار می کند.
داشبوردهای شما نیازی به نمودارهای جادوگر بیشتری ندارند یا به عنوان نمایشگر قدرت های جاوا اسکریپت شما برای انجام محاسبات ابری با پرس و جوهای بزرگ sql هادوپ شما نیاز ندارند. آنها به انگلیسی بیشتری نیاز دارند. آنها به مغز شما در جعبه نیاز دارند.
بینش انسانی برای تصمیمگیری بهتر و سریعتر حیاتی است. مهم نیست که داشبورد کسب و کار شما چقدر چشمگیر است، شما به افرادی نیاز دارید که بینش های کیفی را به داده های کمی شما اضافه کنند.
2. بهترین شیوه ها
برای لحظه ای تصور کنید که کسب و کار شما روی داشبورد تجاری سرمایه گذاری کرده است. وقتی همه چیز گنجانده شد، از کجا شروع می کنید؟ از کجا می دانید چه چیزی را دنبال کنید؟
شاید تیم شما این تخصص را نداشته باشد که دقیقاً چه معیارهایی را اندازه گیری کند. یا شاید آنها از بهترین شیوه ها در نقش یا صنعت آگاه نیستند. داشتن فناوری تخته سفید عالی است، اما شروع با یک بوم خالی می تواند چالش برانگیز باشد.
3. هشدارهای هوشمند
داشبورد چه فایده ای دارد اگر تمام وقت خود را صرف آن کنید؟ تمام هدف داشبورد کسب و کار این است که شما را در جریان قرار دهد تا بتوانید برای اقدام وقت بگذارید.
در حالی که داشبوردها می توانند اطلاعات عالی ارائه دهند، شما نباید کنترل کننده ترافیک هوایی شرکت خود باشید و دائماً جریان داده ها را بررسی کنید. شما باید بدانید که کسب و کار شما چه زمانی نیاز به توجه دارد بدون اینکه تمام وقت خود را در علف های هرز صرف کنید.
پس چه چیزی می تواند این شکاف ها را پر کند؟
در Domo، هم ارزش و هم محدودیتهای داشبوردها را تشخیص دادهایم و محصولی را ارائه کردهایم که کاملاً متفاوت است: یک پلتفرم مبتنی بر ابر برای مدیریت کل تجارت شما. با Domo، در اینجا چیزی است که شما از جعبه دریافت می کنید:
1. بینش انسان
Domo نه تنها همکاری بین پلتفرمی را آسان می کند، بلکه چت شما درست در کنار داده های شما اتفاق می افتد. Domo Buzz زمینه مهمی را به بحثهای شما اضافه میکند، بنابراین میتوانید زمان ارزیابی را تسریع کنید و جستجوی ایمیلها برای پیوستهای پنهان را متوقف کنید. بعلاوه، در عرض چند ثانیه می توانید سهامداران کلیدی را به سادگی با تایپ نام آنها وارد کنید. ترکیب بینش های کمی و کیفی هرگز آسان تر نبوده است.
2. بهترین شیوه ها
به جای شروع با یک بوم خالی، فروشگاه App Domo، QuickStarts را مستقیماً ارائه می دهد. QuickStarts چیست؟ دقیقاً همان چیزی که به نظر می رسد – مجموعه ای از تجسم ها بر اساس اتصال دهنده شما، مانند Facebook، FitBit یا Salesforce.
با تجسمهای مبتنی بر رابط خارج از جعبه، از روز اول شروع به کار با اطلاعات بینش میکنید.
آوردن منابع داده های مختلف به Domo بسیار ساده تر از آنچه تصور می کردم بود. بسیار چشمگیر! – کوین استایرز، مدیر، عملیات فروش تاجر، eBay
و پس از تسلط بر QuickStarts، آماده کاوش در برنامههای Domo کامل یا تجسم دادههای پیشرفتهای هستید که سوالات کلیدی کسبوکار را حل میکنند.
3. هشدارهای هوشمند
داشبوردها منتظر نمی نشینند تا شما متوجه آنها شوید، و شما نیز نباید آن را ببینید. با تنظیم هشدارهای هوشمند، Domo به شما این توانایی را میدهد که به جای اینکه مجبور باشید آنها را جستجو کنید یا دائماً دادههایتان را نظارت کنید، اطلاعاتی را که فوراً به شما جلب میشود، کنترل کنید.
Domo به من به عنوان مدیر عامل اجازه می دهد تا روی چیزهای مهم تمرکز کنم و همه چیزهایی را که درست پیش می روند نادیده بگیرم. این فوق العاده سریع و آسان است و به من اجازه می دهد تا روی چیزهایی که اکنون مهم هستند تمرکز کنم. Domo حتی قبل از اینکه سؤالات را بپرسم به من پاسخ می دهد. – جف کرل، موقعیت
گاهی اوقات تمرکز واقعی شما را در تعطیلات آخر هفته، در تعطیلات یا فقط بیرون از دفتر می یابد. به همین دلیل Domo از ابتدا با در نظر گرفتن موبایل طراحی شد. موبایل به معنای تجربه یکپارچه و با امکانات کامل در هر دستگاهی است. بنابراین شما همیشه در جریان هستید، حتی زمانی که خارج از دفتر هستید.
اگر کسب و کار شما با مشکل مواجه است، به چیزی بیش از یک داشبورد نیاز دارید. با یک پلت فرم مدیریت کسب و کار، اطلاعات و بینش هایی را برای تصحیح سریع مسیر و نجات یک کسب و کار در حال مبارزه به دست می آورید. حتی اگر کسبوکارتان مشکلی ندارد، راهحلی را در نظر بگیرید که افراد و اطلاعاتی را که برای تصمیمگیریهای مهم نیاز دارید به هم مرتبط کند.