به زمانی فکر کنید که در محل کارتان یک سوال جسورانه داشتید – سوالی که میدانستید پاسخ به آن تأثیر مثبتی بر شرکت شما خواهد داشت.
آیا می دانید برای یافتن پاسخ به کجا مراجعه کنید؟ چگونه اطلاعات را استخراج کردید و به آن معنا پیدا کردید؟ آیا اطلاعات به شما اعتماد به نفس می دهد تا بتوانید بر اساس آنچه پیدا کرده اید تصمیم بگیرید یا عمل کنید؟
برای بن شین، معاون ارشد محصولات Domo، این تفاوت بین یک گزارش هوش تجاری قوی و یک تجربه داده استثنایی است. تجارب دادهای قابل دسترس، انعطافپذیر و تاثیرگذار، چیزی است که به مردم امکان میدهد کنجکاو باشند، به دنبال پاسخ به سؤالات سخت باشند و برای کمک به کسبوکارها سریع و با اطمینان اقدام کنند.
با یک پلت فرم تجربه داده در دسترس همه افراد در سازمان شما از ناظران معمولی داده ها به صاحبان نفوذ تجاری تبدیل می شوند که به داده ها در زمان مناسب دسترسی دارند و روی آن ها اقدام می کنند.
ما با بن به گفتگو نشستیم تا در مورد اینکه چگونه تجربه داده ها توانایی افراد را برای تأثیرگذاری افزایش می دهد – و اینکه چگونه توانایی یک شرکت برای دسترسی به داده ها و عمل بر روی آنها بر همه چیز از فرهنگ گرفته تا نتایج تأثیر می گذارد صحبت کنیم.
در دنیای کار چه می گذرد – رهبران با چه چالش هایی روبرو هستند؟
بن: Domo تحقیقاتی را برای درک نحوه استفاده کارگران از فناوری انجام داد و ما شاهد یک روند نوظهور کار در خواب بودیم (خواب کار به ناتوانی کارکنان در کار کردن با پتانسیل کامل خود به دلیل کمبود فناوری و داده های استراتژیک است). مردم به دلیل بی توجهی یا نداشتن فناوری کافی در خواب راه نمی روند. آنها در خواب راه می روند زیرا آنها ابزارهای زیادی دارند و فناوری زیادی دارند که حتی نمی دانند از کجا شروع کنند.
ابزارها باید در این اکوسیستم پیچیده جا بیفتند و صدا را کاهش دهند نه افزایش آن. وقتی مردم ابزار دیگری را می بینند، ممکن است هیجان زده شوند و کمی با آن آزمایش کنند. اما اگر به نظر “فقط یک ابزار دیگر” است و زندگی کاری آنها را بهبود نمی بخشد، ممکن است ابزار را کنار بگذارند و به همان چیزی که به آن عادت کرده اند برگردند.
اگر میخواهیم بر خواب غلبه کنیم، باید پویایی جدیدی برای نحوه استفاده از دادهها در محیطهای کاری روزمره ایجاد کنیم. داده ها باید یک تجربه عالی باشد.
مهمترین چیزی که شرکت ها باید در اولویت قرار دهند چیست؟
بن: اگر در چند سال گذشته چیزی یاد گرفته باشیم، این است که هرگز نمی دانیم در دنیای دیوانه مان چه اتفاقی قرار است بیفتد. بنابراین توصیه من این است که بر چابکی و توانایی سازگاری با تغییرات تمرکز کنید.
اگر ابزارها یا داده ها را به روشی دقیق بسازید، ممکن است خوش شانس باشید و برای چند ماه خوب باشید. اما در نهایت (زودتر از آنچه فکرش را می کنید)، همه چیز دوباره تغییر خواهد کرد و شما در یک اکوسیستم سفت و سخت گیر خواهید کرد.
من اغلب در مورد ایده ساختن انتها به انتها به جای انتها به انتها صحبت می کنم. این به این معنی است که در پایان سفر داده انعطاف پذیری را ترک کنید تا بتوانید به تغییرات واکنش نشان دهید.
تجربه داده عالی چیست و چرا اهمیت دارد؟
بن: یک تجربه عالی داده بر اساس دادههای مرتبط ساخته میشود که در زمان و مکان مورد نیاز شما ارائه میشود. بیایید این را باز کنیم.
داده های مناسب پایه و اساس یک تجربه عالی داده است. این به این معنی است که دادههای کافی برای بررسی جزئیات مرتبط، اما همچنین فیلتر کردن به دادههای خاصتری که الزامات امنیتی را برآورده میکنند – مانند Shawna در فروش فقط میتواند به دادههای منطقهای که در حال کار است بپردازد.
دادههای مربوطه تنها زمانی مفید هستند که در زمان و مکان مورد نیاز شما تحویل داده شوند. دانستن در مورد چیزی یک هفته بعد از اینکه می توانید کاری در مورد آن انجام دهید مفید نیست. سرعت داده ها به اطلاعات بینش باید با سرعت کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. اگر در کارخانه کار می کنید، باید به داده های مربوطه در دستگاه تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید، نه در لپ تاپ. و بهتر است سریع و آسان آن را پیدا کنید.
تجربیات عالی داده همچنین نیازها و مهارت های منحصر به فرد فردی را که از تجربه داده استفاده می کند در نظر می گیرد. آنها به هر کسی، صرف نظر از سواد دادهشان، قدرت میدهند – دادههای مرتبط را میتوان در یک نمودار ساده برای یک کارگر میدانی و در Jupyter برای یک دانشمند داده بررسی کرد.
Domo یک پلت فرم تجربه داده است – مشتریان با آن چه نتایجی می گیرند؟
بن: چیزی جادویی در مورد ارزشیابی در باز کردن تجربه مشتری با داده های Domo وجود دارد. قوی ترین نمونه ها زمانی هستند که تجربه جدید می تواند کارهای دستی زیادی را کاهش دهد. من نمونه هایی را دیده ام که در آن هزاران ساعت کار اضافی در هفته حذف شده است. دفاتر میدانی باید هر هفته دادهها را جمعآوری میکردند، آنها را به ستاد ارسال میکردند، و سپس افراد حاضر در ستاد وقت صرف جمعآوری همه دادهها میکردند.
وقتی دادهها را خودکار میکنید، ساعتها زمان را در میدان و دفتر مرکزی آزاد میکنید – و دید در زمان واقعی بیشتری نسبت به اتفاقات کسبوکارتان دارید. این الگو بارها و بارها برای مشتریان Domo تکرار می شود.
زمانی که تجربه داده قفل دادههای جدیدی را که قبلاً هرگز استفاده نشدهاند، باز میکند، هیجانانگیزتر میشود. گاهی اوقات مردم نمی دانستند که داده ها وجود دارد یا دسترسی یا درک آن بسیار دشوار است. هنگامی که قفل داده ها به درستی برای یک کاربر تجاری باز می شود، دنیای کاملاً جدیدی از درک و تأثیر تجاری در مقابل شما وجود دارد. من این اتفاق را با تجزیه و تحلیل احساسات از منابع اجتماعی یا داخلی دیده ام. تیم ها عمیق تر از جداول گزارش خلاصه به داده ها می پردازند یا به سادگی داده هایی را که با هم تجزیه و تحلیل نشده اند در معرض دید قرار می دهند.
به عنوان یک رهبر محصول و مبتکر، چشم انداز شما برای Domo چیست؟
بن: من خیلی به کاهش اصطکاک فکر کردم. هدف ما در Domo این است که دادهها را برای همه افراد یک سازمان کارایی دهیم تا بتوانند تأثیر تجاری خود را چند برابر کنند. من تلاش می کنم تنشی را که برای کاربرانمان وجود دارد کاهش دهم تا این تأثیر را داشته باشند. این اصطکاک می تواند به اشکال مختلفی وجود داشته باشد، از جمله توانایی:
- افشای داده های جدید
- اقدام با داده را هدایت کنید
- داده های موجود را بیابید و از آنها استفاده کنید
- با به اشتراک گذاشتن با دیگران تأثیر خود را افزایش دهید
نوآوری ما بر حذف نقاط اصطکاک متمرکز است. فنآوریهای مدرن مانند Chat GPT، جستجوی زبان طبیعی و نمودارهای دانش به ما کمک میکنند تا اصطکاک را در مسیر تأثیرگذاری کسبوکار از بین ببریم.
تاثیر خود را با تجربیات داده های استثنایی چند برابر کنید
یک تجربه استثنایی داده تضمین می کند که مرتبط ترین و کاربردی ترین داده ها به تیم شما می رسد. دسترسی و سهولت استفاده، فرهنگ کنجکاوی را تقویت می کند زیرا مردم در نهایت احساس می کنند می توانند به سؤالات پاسخ دهند (و به آنها عمل کنند). با پلتفرم Data Experience، شما پایه و اساس را برای استفاده همه از داده ها برای دستیابی به بهترین نتایج خود ایجاد می کنید.
با بررسی این منابع، تجربیات داده را کاوش کنید تا برای همه افراد در کسب و کار کار کند:
• چگونه یک پلتفرم تجربه داده برای شرکت خود راه اندازی کنید
• چرا مشتریان Domo را انتخاب می کنند و تأثیر عمیقی که می گذارند
• بینش از Domopalooza