امروزه بازاریابان به لطف داده ها بیش از هر زمان دیگری درباره کسب و کار خود می دانند، اما دانش کافی برای سودمندی شرکت کافی نیست. پس از جمعآوری دادهها، راحت مینشینید و به پشت خود دست میزنید، اما واقعیت این است که بهترین بازاریابها تحقیقات دادهها را انجام میدهند و آن را عملی میکنند. اگر هنوز آنجا نیستید، وقت آن است که به باشگاه بپیوندید. در اینجا سه نکته برای بازاریابان نسل بعدی وجود دارد که دادهها را عملی کرده و نتیجه را بهبود ببخشند: تعیین اهداف داده کلیدی برای دستیابی به مزایای نهایی است. در غیر این صورت، داده ها در فضای ذخیره سازی قرار می گیرند و به سرعت قدیمی و غیرقابل استفاده می شوند. شما می توانید با تنظیم نتایج تجاری واقعی برای داده ها، مانند گزارش دهی بهبودیافته یا بهینه سازی مسیر خرید مشتری، استراتژیک شوید. بر اساس تحقیقات Sybase، میانگین شرکت Forbes 1000 می تواند درآمد سالانه 2 میلیارد دلار (بله، با “b”) با افزایش قابلیت استفاده از داده های موجود تنها 10٪ افزایش دهد. ترجمه – اختصاص زمان به استراتژی داده ارزش آن را دارد. به عنوان یک بازاریاب، شما KPI را زنده و تنفس می کنید. نرخ تبدیل، فروش سرنخ و هزینه های بازاریابی – شما با نتایج خود زندگی می کنید و می میرید. اما بازاریابان تنها به اندازه کیفیت KPIهای خود موثر هستند. غواصی در داده ها زمینه عملکرد KPI شما را فراهم می کند. به عنوان مثال، یک KPI رایج، هزینه بازاریابی است. اگر درآمدها کاهش یافته باشد، دانستن میزان کاهش هزینه ها کافی نیست. شما باید بدانید که چه چیزی خرج می شود، کجا و کدام کانال های بازاریابی ضعیف عمل می کنند. از KPI های خود با داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید و برای تصمیم گیری های تجاری واقعاً مؤثر، بینشی به دست آورید. بسیاری از بازاریابان روی کوهی از داده ها نشسته اند و هیچ راهی برای اقدام به موقع و کارآمد بر روی آن ندارند. ممکن است بخواهید فیل شیلر (اپل) یا ترور ادواردز (نایک) بعدی باشید، اما این اتفاق نمی افتد مگر اینکه از حاشیه خارج شوید و شروع به عمل بر اساس داده ها نکنید. شما به روش بهتری برای مدیریت بازاریابی خود نیاز دارید، به همین دلیل ما Domo را ایجاد کردیم. Domo تجسم داده های پویا را به شما ارائه می دهد که کار بر روی داده های شرکت را بدون تعقیب IT یا تکیه بر مشاوران گران قیمت آسان می کند. با صدها رابط داده مانند Salesforce، SQL، و صفحات گسترده، میتوانید دادهها را به بخشی کلیدی از ماموریت درآمدزایی خود تبدیل کنید. ابزارهای همکاری داخلی با ممیزان KPI نیز اطلاع رسانی C-suite و – به جرأت می گویم – راضی نگه داشتن آن را آسان می کند. شما می توانید Domo را در عمل مشاهده کنید درخواست تظاهرات.
نکته 1: استراتژیک باشید.
نکته شماره 2: داده ها را برای KPI های خاص هدف قرار دهید.
نکته 3: از هوش تجاری نسل بعدی استفاده کنید.