داده ها را از کامپیوتر 3000 پوندی خود استخراج کنید


من یک علاقه مند به ماشین هستم. چیزهای کمی در این دنیا وجود دارند که بیشتر از شکل جذاب یک استون مارتین یا مقدار اسب بخار مضحکی که یک پورشه می تواند از یک موتور شش سیلندر خارج کند، قدردانی کنم.

من همچنین (تا حدی سالم تر) به داده ها و تجزیه و تحلیل ها وسواس دارم، و مدتی است که به طور فزاینده ای از میزان داده هایی که اتومبیل ها می توانند ارائه دهند ناامید شده ام، اما اینطور نیست. ما می دانیم که رایانه های داخلی روز به روز پیچیده تر می شوند. شرکت های بیمه خودرو داده ها را از وسایل نقلیه برای تعیین حق بیمه راننده استخراج می کنند. اما برای خود رانندگان، تجزیه و تحلیل به طور گسترده در وسایل نقلیه ما مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در اینجا تجزیه و تحلیل هایی است که خودروها کاملاً قادر به ارائه آنها هستند و من اکنون می خواهم:

سرعت زیاد برای من چقدر هزینه دارد؟

بر اساس میانگین قیمت سوخت در منطقه من، برای خودروهای ما آسان است که محاسبه کنند من برای امتیاز رانندگی با سرعت استاندارد 9 مایل در ساعت بیش از حد مجاز، چقدر اضافی پرداخت می کنم. ممکن است چند سنت اضافی برای من هزینه داشته باشد، یا ممکن است دلار کامل باشد. من می خواهم بدانم. شاید اگر همه می دانستیم که سبک رانندگی ما چه هزینه هایی برای ما دارد، شاید رفتار رانندگی خود را تغییر می دادیم.

فشار لاستیک چه تاثیری بر مسافت پیموده شده من دارد؟

لاستیک های من گاهی پنچر می شوند و اغلب دقیقاً همان PSI نیستند. می‌دانم که این روی مسافت پیموده شده، عمر لاستیک و احتمالاً سایر اجزای داخلی من تأثیر منفی می‌گذارد، اما اگر نتوانم به راحتی همه متغیرها را کنترل کنم، نمی‌توانم به طور کامل علل و اثرات آن را درک کنم.

رایانه خودرو از طریق حسگرها و ورودی‌های فرمان می‌تواند بفهمد که تایرهای زیر/بیش از حد باد شده چه مقدار مقاومت بر عملکرد خودرو دارند. اگر همه ما می دانستیم که این تعمیر و نگهداری ساده چقدر هزینه دارد، شاید کمی انگیزه بیشتری داشته باشیم تا برای تعمیر آن وقت بگذاریم.

توقف در چراغ قرمز یا ساعت شلوغی چقدر هزینه دارد؟

من می دانم که وقتی تمام چراغ های راهنمایی در مسیر سر کار سبز می شوند، می توانم در عرض 8 دقیقه به آنجا برسم. می‌دانم که وقتی چراغ قرمز می‌زنم به ۱۱ نزدیک‌تر می‌شود. خوشحال می‌شوم اگر ماشینم سفرهای من به محل کار و سفرهای دیگر را دنبال کند و به من آمار بدهد.

می‌خواهم بدانم اجرای چراغ قرمز چقدر برای من هزینه دارد، هم از نظر مصرف سوخت و هم از نظر فرسودگی.

یا اینکه بدانم نشستن در ترافیک ساعات شلوغی در مقایسه با خروج کمی زودتر یا دیرتر چقدر برایم هزینه دارد.

من قویاً فشار می‌آورم که این بازخورد برای دولت‌های محلی ارسال شود تا آنها را متقاعد کنم که سیستم‌های زمان‌بندی نور بهتری را اجرا کنند که به خودروها اجازه می‌دهد کمتر توقف کنند. اگر دولت‌ها می‌دانستند که نشستن در ترافیک سنگین برای مالیات‌دهندگان هزینه بیشتری نسبت به باز کردن یک یا دو مسیر اضافی دارد، می‌توانستند هزینه‌های مربوط به بهبود کیفیت سفر را توجیه کنند.

سبک رانندگی من چقدر برایم هزینه دارد؟

با استفاده از حسگرها، خودرو می‌تواند تشخیص دهد که آیا راننده آن عادت‌های بد رانندگی دارد که مانع کارایی می‌شود. به عنوان مثال، راننده ای که در طول پیچ خیلی دیر توقف می کند، نیروی حرکتی را که برای عبور از پیچ نیاز دارد از دست می دهد و در نتیجه مصرف سوخت کاهش می یابد. یا مثال دیگر راننده ای است که هر بار که چراغ سبز می شود مدام شتاب زیادی می گیرد. اگر می‌دانستیم عادات بدی مانند این چقدر بر کیف پول ما تأثیر می‌گذارد، انگیزه ملموسی برای تبدیل شدن به رانندگان بهتر به نام کارآمدی خواهیم داشت.

من دوست دارم ماشینم این داده ها را در اختیار من بگذارد تا بتوانم در مورد چگونگی بهبود حمل و نقل خود تصمیم بگیرم. آیا فقط من چه داده هایی از ماشین خود می خواهید و با آن چه می کنید؟




دیدگاهتان را بنویسید