هوش مصنوعی بسیار خشمگین است – 3 نکته برای مدیریت خوب آن


هوش مصنوعی به موضوعی همه جا برای گفتگو تبدیل شده است و در تمام جنبه های زندگی ما نفوذ می کند. چه در حال خواندن اخبار، چت کردن در دفتر یا گوش دادن به پادکست های مورد علاقه خود باشید، غوغای پیرامون هوش مصنوعی به سختی قابل چشم پوشی است.

این زمان‌های هیجان‌انگیزی هستند زیرا هوش مصنوعی در موقعیتی قرار گرفته است که نحوه عملکرد کسب‌وکارها و نحوه انجام وظایف خود را به عنوان افراد تغییر دهد. تمرکز بر فرصت ها برای بهبود بهره وری و بهره وری عملیاتی آسان است، اما خطرات و چالش هایی نیز وجود دارد که نیاز به بررسی دقیق دارد. اگر این به نظر آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که همان چیزها در مورد داده ها برای دهه ها گفته شده است.

3 نکته برای مدیریت هوش مصنوعی

با توجه به شباهت‌های بین مدیریت داده و مدیریت هوش مصنوعی، چه دانشی در مورد مدیریت داده‌ها می‌توانیم برای مدیریت هوش مصنوعی اعمال کنیم؟

1-اولویت در سواد هوش مصنوعی

همانطور که حاکمیت داده بر اهمیت سواد داده تاکید دارد، حاکمیت هوش مصنوعی نیز باید سواد هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهد. آموزش ذینفعان، تصمیم گیرندگان و کارکنان در مورد مفاهیم اساسی، مزایا، محدودیت ها و خطرات بالقوه مرتبط با فناوری های هوش مصنوعی ضروری است. در Domo، ما سواد هوش مصنوعی را در داخل از طریق آموزش‌های منظم، هکاتون‌ها و یک خبرنامه ارتقا می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که کارکنان ما به دانش و مهارت‌های لازم برای استفاده مؤثر از هوش مصنوعی مجهز هستند.

2- استفاده ایمن از ابزارهای هوش مصنوعی را فعال کنید

درست مانند داده ها، برای به حداکثر رساندن سود هوش مصنوعی، سازمان ها باید محیط امنی برای استفاده از این ابزارها ایجاد کنند. با ایجاد دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و پادمان‌ها، سازمان‌ها می‌توانند محیطی ایجاد کنند که در آن ابزارهای هوش مصنوعی به طور ایمن مورد استفاده قرار گیرند. در Domo، ما از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم که به مدل‌های زبان بزرگ عمومی (LLM) کمک نمی‌کنند و نظارت بر استفاده را فعال می‌کنند (این ابزارها برای مشتریان ما نیز در دسترس هستند).

3- مردم را از استفاده از هوش مصنوعی منع نکنید

شما نمی توانید مردم را از استفاده از این ابزارها منع کنید و نباید تلاش کنید. هنگامی که کاربران نیاز به تجزیه و تحلیل بر روی داده های خود دارند، راه هایی برای انجام این کار پیدا می کنند، حتی در صورت لزوم به ابزارهایی مانند اکسل متوسل می شوند. همین اصل در مورد فناوری‌های هوش مصنوعی نیز صدق می‌کند – اگر کاربران مزایای استفاده از هوش مصنوعی را برای بهبود فرآیندهای خود ببینند، به دنبال راه‌هایی برای گنجاندن آن در جریان کاری خود خواهند بود. به جای غیرفعال کردن دسترسی به ChatGPT در شبکه کاری، ابزارهای نظارت شده (مانند آجر Domo ChatGPT) را تبلیغ کنید و به کاربران خود آموزش دهید که چرا باید به جای آن از این ابزارها استفاده کنند.

چگونه قدرت هوش مصنوعی را با مدیریت موثر هوش مصنوعی متعادل کنیم

ماهیت فراگیر هوش مصنوعی در گفتگوهای ما و پتانسیل تحول آفرین آن در صنایع را نمی توان انکار کرد. همانطور که مدیریت داده ها بینش ها و درس های ارزشمندی را ارائه کرده است، ما می توانیم اصول مشابهی را برای مدیریت هوش مصنوعی اعمال کنیم. با اولویت دادن به سواد هوش مصنوعی، ارائه ابزارهای هوش مصنوعی ایمن و تشویق به استفاده از این ابزارها، سازمان ها می توانند به طور موثر پیچیدگی های مدیریت هوش مصنوعی را بررسی کنند.

ایجاد تعادل بین استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای نوآوری و حفظ کنترل، امنیت و ملاحظات اخلاقی ضروری است. همانطور که هوش مصنوعی به شکل‌دهی دنیای ما ادامه می‌دهد، بسیار مهم است که به مدیریت آن با یک ذهنیت آینده‌نگر نزدیک شویم، فرهنگ نوآوری مسئولانه را تقویت کنیم و افراد و سازمان‌ها را برای استفاده از مزایای هوش مصنوعی و در عین حال پرداختن به خطرات احتمالی توانمند کنیم. با مدیریت درست هوش مصنوعی، می‌توانیم پتانسیل کامل هوش مصنوعی را باز کنیم و راه را برای آینده‌ای هموار کنیم که هم از نظر فناوری پیشرفته و هم اخلاقی باشد.

لایه سرویس هوش مصنوعی Domo را بررسی کنید تا درباره نحوه استفاده Domo از هوش مصنوعی برای اتصال نوآوری به تأثیر – انعطاف‌پذیر و ایمن بیشتر بدانید. از طرف دیگر، اگر سؤالی دارید، با ما در [email protected] تماس بگیرید.




دیدگاهتان را بنویسید