چگونه Domo Marketing کمپین ها و معیارهای قیف را در Domo ردیابی می کند


بازاریابی مدرن به همان اندازه که یک چالش ریاضی است، یک تلاش خلاقانه است. اما وقتی یک مدیر عامل عمداً از شما می‌خواهد که از استراتژی بازاریابی خود در هیئت مدیره دفاع کنید، در نهایت این داده‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند آیا عملکرد بی‌عیب و نقصی داشته باشید یا خیر.

در Domo، ما فشارهایی را که هر بازاریاب برای اطمینان از اینکه تیم‌هایشان نتایج قوی را فصل به فصل، سال به سال ارائه می‌کنند، درک می‌کنیم. ما همچنین می دانیم که اکثر شرکت ها زمان، افراد یا بودجه نامحدودی برای سرمایه گذاری در تاکتیک های بازاریابی اثبات نشده ندارند. در دنیای دیجیتال که رقابت برای جلب توجه مصرف کننده شدید است، جایی برای هدر رفتن منابع بازاریابی وجود ندارد. استراتژی باید بر اساس حقایق باشد، نه شهود یا حدس و گمان.

آیا نیاز دارید که تصمیمات بازاریابی مبتنی بر داده اتخاذ کنید که واقعاً در دید، فرآیند، معاملات و مشتریان شما تفاوت ایجاد کند؟ آیا در لحظه ای که مدیر عامل شما شما را به دفتر خود فرا می خواند، آماده حمایت از این تصمیمات هستید؟ Domo به افراد شما قدرت می‌دهد تا از فرصت‌ها استفاده کنند و تاثیر نهایی بازاریابی بر کسب‌وکار شما را به‌طور مؤثر نشان دهند.

ما می دانیم زیرا تیم بازاریابی ما نیز به پلت فرم Domo متکی است.

در این مقاله، اسکرین شات‌هایی از برنامه‌ای که در Domo ساخته‌ایم برای ردیابی خط لوله، اسناد، بازگشت سرمایه کمپین و موارد دیگر به اشتراک می‌گذاریم. تمام داده‌های نشان‌داده‌شده برای اهداف نمایشی ناشناس هستند، اما تنظیمات تقریباً مشابه تصاویری است که در Domo می‌بینیم.

4 سوال Domo به معامله گران ما کمک می کند تا پاسخ دهند

اگر بازاریاب هستید، احتمالاً با سؤالات سختی از سوی مدیریت یا سایر بخش ها در مورد اثربخشی و تأثیر کمپین های خود مواجه شده اید. با استفاده از Domo، کارکنان بازاریابی، مدیران و رهبران ما می توانند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را برای پاسخ به سؤالات مهم پیدا کنند، مانند اینکه آیا یک کمپین واقعاً باعث ایجاد تبدیل می شود یا اینکه آیا منابع در حال بهینه سازی هستند.

آیا هیچ یک از چهار سوال و سناریو زیر آشنا به نظر می رسد؟

1. آیا می توانید تمام داده های این کمپین بازاریابی را جمع آوری کنید؟

در نگاه اول، به نظر می رسد این یک سوال نسبتاً ساده، هرچند گسترده است. اما اگر روی جستجوی پولی کار می کنید و کمپینی را اجرا می کنید که از تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک، اینستاگرام و سایر پلتفرم ها استفاده می کند، چه؟ اکنون باید داده ها را از هر یک از این منابع جداگانه استخراج کنید. اما متأسفانه، آنها لزوماً داده ها را به همان روش جمع آوری نمی کنند.

فرض کنید به داده های جستجوی ارگانیک نیز نیاز دارید. به عنوان عضوی از تیم جستجوی پولی، ممکن است این داده ها در دسترس شما نباشد، بنابراین برای دریافت این اطلاعات باید با یک تیم جداگانه تماس بگیرید. اگر ابزاری مانند Domo ندارید.

وقتی همه چیزهایی را که نیاز دارید جمع آوری می کنید، بیشتر شبیه یک سری برگه های ثابت اکسل به نظر می رسد تا اطلاعاتی که می توانند با هم برای ترسیم یک تصویر جامع برای یک کمپین استفاده شوند.

برای بازرگانان Domo، پاسخ به این سؤالات به طور قابل توجهی ساده تر است زیرا همه داده های ما در یک مکان متمرکز – پلت فرم Domo – ذخیره می شود. با استفاده از اتصال دهنده ها، Domo می تواند داده ها را از پلتفرم های مختلف دیگر مانند Google Analytics، Marketo، HubSpot و WordPress هدف قرار دهد.

به این ترتیب، همه این مجموعه داده ها در یک مکان زندگی می کنند و برای کل تیم بازاریابی و همچنین سایر تیم های شرکت قابل دسترسی هستند.

در حالی که این ابزارهای فردی می توانند گزارش های چشمگیری را برای عملکردهای خاص خود تولید کنند، Domo به تیم ما کمک می کند تا این داده ها را یک قدم جلوتر ببرند. با جمع‌آوری تمام مجموعه‌های داده، بازاریابان ما می‌توانند کار بهتری در زمینه‌سازی مفهوم اعداد فردی در یک پلتفرم برای یک کمپین بزرگ‌تر انجام دهند.

ما می‌توانیم حجم ترافیک را به منابع آن مرتبط کنیم و به ما این امکان را می‌دهیم که تشخیص دهیم چه کسی در سایت تبدیل می‌کند و فعالیت آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند. این بینش به ما کمک می کند تا تجربه کلی آنها را بهتر درک کنیم.

2. آیا کمپین بازاریابی ما کار می کند؟

شما قبلاً تمام داده های ضروری خود را در یک مکان ذخیره کرده اید، که اولین قدم عالی است. هنگامی که آماده بررسی و تجزیه و تحلیل آنچه جمع آوری کرده اید هستید، یکی از محبوب ترین روش هایی که تیم های بازاریابی ما در Domo انجام می دهند، تحلیل لیفت است.

تجزیه و تحلیل Lift یک روش ساده برای تعیین کمیت اینکه آیا یک کمپین کار می کند یا خیر است یا خیر – دو سوال رایج که تیم بازاریابی Domo همیشه از خود می پرسد. راه‌های زیادی برای پرداختن به این سؤالات در پلتفرم وجود دارد، اما تجزیه و تحلیل افزایش به ما امکان می‌دهد عملکرد گروهی از سرنخ‌های درگیر در یک کمپین خاص را در مقابل گروهی از سرنخ‌های غیردرگیر مقایسه کنیم.

استفاده نقشه تجزیه و تحلیل ظهور Domoما می‌توانیم نرخ تبدیل هر گروه را در مرحله خاصی از قیف بازاریابی که کمپین هدف قرار می‌دهد، ردیابی کنیم. این نقشه کوچک است – بزرگنمایی کنید یا برای دیدن کلیک کنید – اما یکی از تاثیرگذارترین هاست.

ما همچنین می‌توانیم نظارت کنیم که این تبدیل‌ها با چه سرعتی انجام می‌شوند. به همان اندازه که ممکن است ساده به نظر برسد، این تجزیه و تحلیل به ما این امکان را می دهد که ببینیم آیا کمپین های ما رفتار کاربر را تغییر می دهند و آیا باید قبل از هدر دادن بودجه غیر ضروری، کمپین را متوقف کنیم، هدف گذاری مجدد کنیم یا به پایان برسانیم.

3. چگونه سرنخ ها از طریق قیف بازاریابی ما حرکت می کنند؟

همچنین مهم است که بدانیم مشتریان بالقوه ما چگونه با قیف بازاریابی در مراحل مختلف درگیر هستند، بنابراین ما می توانیم تعیین کنیم که آیا تنظیماتی وجود دارد که باید انجام دهیم تا به آنها کمک کنیم سریعتر تبدیل شوند. یکی از ابزارهایی که برای تجزیه و تحلیل این داده ها استفاده می کنیم این است نمودار چرخشی 90 روزه برای تجزیه و تحلیل تبدیل.

این تحلیل که در نمودار خطی نشان داده شده است، خطوطی را برای مراحل مختلف قیف که روی یکدیگر قرار گرفته اند ترسیم می کند. برای همه سرنخ‌هایی که در 90 روز گذشته وارد این مرحله از قیف شده‌اند، هر نقطه داده در هر ردیف نشان‌دهنده درصدی است که واقعاً به مرحله بعدی تبدیل شده است. نمودار خطوط نرمال شده ای را ارائه می دهد که روندهای کلی را نشان می دهد.

برای بازاریابان، این نمودار به آنها اجازه می دهد تا روابط بین مراحل مختلف قیف را به صورت بصری تشخیص دهند و به آنها کمک می کند تا پیش بینی کنند چه تغییراتی ممکن است در آینده رخ دهد. تعیین اینکه در پایان سه ماهه کجا فرود خواهیم آمد، یک بازی حدس زدن نیست، زیرا ما داده هایی داریم که مسیر حرکت ما را نشان می دهد.

این نمودار همچنین به تیم‌های ما امکان می‌دهد آنچه را که باید در مقابل آنچه نباید نظارت کنیم، مشخص کنند، که هنگام ارائه داده‌ها به مدیران اجرایی یا مدیران مفید است.

4. چه اتفاقی برای قیف بازاریابی ما می افتد؟

هیچ کس دوست ندارد در محل قرار بگیرد، اما همه ما در موقعیتی بوده ایم که یک رئیس یا مدیر سطح بالا نیاز به به روز رسانی فوری در مورد مسائلی مانند مسائل در قیف بازاریابی دارد. در واقع، این ممکن است کمتر یک سوال باشد و بیشتر یک درخواست مودبانه برای حسابرسی باشد.

از آنجایی که تیم ما از Domo استفاده می کند، نیازی به وحشت در موقعیت هایی مانند این نداریم. با استفاده از Domo، برای هر مرحله از قیف بازاریابی می‌توانیم صفحات اختصاصی برای جمع‌آوری داده‌های مرتبط ایجاد کنیم. ما می توانیم حداکثر 50 نقشه را اضافه کنیم که هر کدام تجزیه و تحلیل عمیق این داده ها را ارائه می دهند.

علاوه بر تجزیه و تحلیل های برجسته شده در بالا، می توانیم از نمودارهای Trellis برای مقایسه آسان بین تیم ها، نمودارهای نواری انباشته برای نشان دادن فرصت های باز برای مشتریان بالقوه و نمودارهای پراکنده برای تجسم روابط بین عوامل مرتبط استفاده کنیم.

نمودارها به یکدیگر پاسخگو هستند، بنابراین اگر متوجه یک ناهنجاری در یک نقطه داده در یک نمودار شدید، با کلیک بر روی آن نقطه داده، مقادیر مربوطه را در نمودارهای دیگر برای بررسی بیشتر برجسته می‌کند.

این بدان معنا نیست که ما فقط یک صفحه از 50 نمودار را به روسای خود تحویل می دهیم. درعوض، به ما امکان می دهد تا به طور موثر تجزیه و تحلیل اکتشافی انجام دهیم و یک حسابرسی جامع ارائه دهیم. سپس می‌توانیم از بینش‌های خود برای توصیه اقدامات خاص استفاده کنیم، خواه این اقدامات حذف تاکتیک‌های بازاریابی خاص باشد یا یافتن فرصت‌های جدید برای ایجاد تبدیل.

با Domo عملکرد تیم بازاریابی خود را مدیریت کنید

همه این ویژگی‌ها می‌توانند ارزش فوق‌العاده‌ای برای تیم‌های بازاریابی شما ایجاد کنند، درست مانند تیم ما. اما می دانیم که ابزارهای بازاریابی تنها زمانی ارزش واقعی دارند که تیم ها بتوانند از آنها استفاده کنند.

Domo به خود می بالد که یک پلتفرم شهودی و قابل درک است که هر کسی می تواند در آن حرکت کند، خواه مدیر اجرایی شلوغ، دائماً رزرو شده یا استخدام شده جدید در داخل هواپیما.

با مطالعه در مورد موارد استفاده مختلف برای تیم های بازاریابی یا بازدید از انجمن های انجمن ما برای کشف کارهایی که سایر کاربران با Domo انجام می دهند، یاد بگیرید که چگونه می توانید بیشترین بهره را از این ابزار ببرید.

و اگر می‌خواهید درباره نحوه انجام تجزیه و تحلیل‌های خاص در Domo بیشتر بدانید، می‌توانید جلسه انجمن مجازی Domo ما را در جولای ۲۰۲۳ تماشا کنید، جایی که کارشناسان ما بهترین شیوه‌ها را برای کار با این پلتفرم بررسی می‌کنند.




دیدگاهتان را بنویسید