3 سوالی که هر رهبر بازاریابی آرزو می کند بتواند به آن پاسخ دهد


فرقی نمی‌کند مدیر مدیریت بازاریابی دیجیتال، معاون بازاریابی دیجیتال یا تحلیلگر بازاریابی باشید، با همین چالش روبرو هستید: تأثیر بازاریابی را در تجارت به حداکثر برسانید و آن را ثابت کنید.

بازاریابی با ایجاد آگاهی از برند و ایجاد خط لوله، یک بازیگر کلیدی در افزایش درآمد کسب و کار است. و توانایی ترسیم یک خط روشن و مستقیم از سرمایه گذاری ها و فعالیت های بازاریابی تا تأثیرات تجاری یک دستور مدرن است. علاوه بر اثبات سهم بازاریابی در موفقیت کسب و کار، تیم‌های بازاریابی با بودجه‌های محدود و شرایط بازار همیشه در حال تغییر برخورد می‌کنند که توانایی انجام کارهای بیشتر با کمتر را می‌طلبد – همه اینها در حالی که سریع، انعطاف‌پذیر و کارآمد کار می‌کنند.

ارزش بازاریابی برای کسب و کار مشخص است. چیزی که نیست، توانایی بازاریابی برای پاسخ دادن به سوالات مهم تجاری است. پاسخ‌هایی که احتمالاً در داده‌ها پنهان شده‌اند – و قدرت ایجاد یا شکستن موفقیت و تأثیر بازاریابی را دارند. در اینجا سه ​​سؤال کلیدی وجود دارد که رهبران بازاریابی باید بتوانند به آنها پاسخ دهند تا افراد خود را توانمند کنند، بخش های خود را بهینه کنند و تأثیر تجاری خود را به حداکثر برسانند:

1- بازاریابی به طور کلی در همه کانال ها چگونه انجام می شود؟

نیاز-رهبران بازاریابی باید یک نبض فعال در تمام فعالیت‌های بازاریابی داشته باشند تا بتوانند به سرعت و با اطمینان فرصت‌ها و شکاف‌های کانال را شناسایی کرده، گزارش دهند و در مورد آنها عمل کنند. و تحلیلگران بازاریابی و تیم های عملیاتی آماده ارائه داده های قابل اعتماد، دقیق، عملی و بینش در زمان واقعی به رهبران بازاریابی هستند.

مشکل –اکثر تیم‌های بازاریابی از گزارش‌های عمومی استفاده می‌کنند که به رهبران بازاریابی تصویر کاملی از عملکرد کانال خاص ارائه نمی‌دهند، زیرا داده‌هایی که این گزارش‌ها را تقویت می‌کنند اغلب قدیمی یا نادرست هستند – و از یک دسته منابع نامرتبط می‌آیند که ادغام آنها دشوار است. بدون منبعی از حقیقت، تحلیلگران بازاریابی و تیم‌های عملیاتی مجبور به نظارت و استخراج داده‌ها از بسیاری از ابزارهای مختلف و هدایت فرآیند زمان‌بر تمیز کردن و آماده‌سازی داده‌ها برای مصرف هستند. پیامدهای نداشتن دید کامل یا واقعی از اثربخشی بازاریابی در سراسر کانال ها، مشکلات در ارزیابی اثربخشی و تصمیم گیری هایی است که آن را بهبود می بخشد.

اصلاح –با گرد هم آوردن منابع داده متفاوت که به‌روزرسانی‌های هم‌زمان و گزارش‌های مصرفی آسان متناسب با سؤالات خاص را ارائه می‌دهند، تیم‌های بازاریابی می‌توانند به سرعت و با اطمینان به سؤالات تجاری بر اساس داده‌های مرتبط پاسخ دهند. بازاریابان و تحلیلگران می‌توانند داشبوردها و گزارش‌هایی را از یک منبع حقیقت ایجاد کنند که رهبران را قادر می‌سازد به بینش‌های مبتنی بر داده اعتماد کنند و بر اساس آن عمل کنند تا عملکرد بازاریابی را در همه کانال‌ها بهبود بخشند. و رهبران بازاریابی می توانند به سرعت و به راحتی ROI هر کانال بازاریابی را برای بهبود عملکرد کلی بخش درک کنند.

2- کدام تاکتیک‌های بازاریابی خاص کار می‌کنند، کدام نه- و چرا؟

نیاز-اکثر رهبران بازاریابی با این بیانیه شناسایی می‌شوند: «من باید بتوانم همه چیز را تا انتها نگاه کنم. من به یک مکان نیاز دارم تا بفهمم آیا تصمیمات درستی گرفته‌ایم – و اگر نه، رهبران بازاریابی – مدیران، مدیران و معاونان رئیس‌جمهور – مسئول بهینه‌سازی کانال‌های خود و اطمینان از این موضوع هستند. پیشرفت را از طریق قیف هدایت می کند. برای انجام این کار، آنها باید بدانند که چه تاکتیک های بازاریابی را اجرا کنند و چه نتایجی را انتظار داشته باشند. آن‌ها باید بتوانند به عملکرد عمیق‌تر نگاه کنند – سطح بعدی پایین‌تر از عملکرد کلی بازاریابی که CMO به آن نیاز دارد – تا تأثیر آن بر بخش‌های مخاطب را درک کنند، برای مثال، تغییر یا سرعت بخشیدن به حوزه‌های مناسب.

مشکل –رهبران بازاریابی نمی توانند عملکرد کانال را بهبود بخشند مگر اینکه دسترسی آسانی به بینش های قابل اعتماد و عملی داشته باشند که روشن می کند چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. زمانی که معاون بازاریابی دیجیتال، برای مثال، نمی تواند تصمیمات بلادرنگ بر اساس داده های زمان واقعی بگیرد، بنابراین می تواند به همان سرعتی که نیازهای کسب و کار تغییر می کند، از عملکرد فردی او گرفته تا عملکرد تیمش تا عملکرد کل بخش عملکرد شرکت در معرض خطر است.

اصلاح –با یک دیدگاه واحد از داده‌های منابع متفاوت که تحلیلگران بازاریابی و تیم‌های عملیاتی می‌توانند از آن برای ایجاد داشبوردها و گزارش‌های خوانا و به اشتراک‌گذاری آسان استفاده کنند، رهبران بازاریابی دیگر در مورد اینکه از چه اهرم‌هایی برای بهبود عملکرد کانال استفاده کنند متضرر نمی‌شوند. . با داده های بلادرنگ که درک آنها از نقاط قوت و ضعف کانال را بهبود می بخشد، آنها می توانند از یک مکان فعال تصمیم بگیرند.

3- آیا بازاریابی تأثیر معناداری و قابل اندازه گیری بر تجارت دارد؟

نیاز-هر رهبر بازاریابی می‌خواهد فعالانه با تیم ارتباط برقرار کند که چگونه بازاریابی به موفقیت کلی شرکت کمک می‌کند – به روشی که توسط داده‌های قابل اعتماد پشتیبانی می‌شود. این در مورد چیزی بیش از اصلاح هر کانال بازاریابی، برنامه، ابتکار و تاکتیک است – این در مورد حفظ نبض کل برنامه بازاریابی است به طوری که رهبران بتوانند به طور دقیق پوشش و شتاب خط لوله را پیش بینی کرده و فعالانه ارائه دهند.

مشکل –با دسترسی محدود به داده ها – یا دسترسی به داده های قدیمی و نادرست از هر نقطه ای – عملیات بازاریابی و تیم های تحلیلی نمی توانند تصویر روشن یا جامعی از عملکرد کلی بازاریابی ارائه دهند. در نتیجه، رهبران بازاریابی نمی‌توانند موفقیت برنامه‌های خود را اندازه‌گیری کنند – و بدون درک، نمی‌توانید تصمیماتی بگیرید که تأثیر بازاریابی را در سراسر تجارت بهبود بخشد.

اصلاح –وقتی تحلیلگران بازاریابی و تیم‌های عملیاتی پلتفرمی دارند که داده‌ها را از منابع متفاوت گرد هم می‌آورد، می‌توانند حوزه‌های مشکل را پیدا کنند، بینش‌های عملی را برای رهبری بازاریابی به بازار بیاورند و به سؤالات تجاری بر اساس داده‌های مرتبط و دقیق پاسخ دهند. و وقتی مالکان کانال بدانند چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست – در زمان واقعی – می‌توانند پیش‌بینی، کارآیی را بهبود ببخشند و با پول کمتر سرنخ‌های بیشتری دریافت کنند. و هنگامی که کل تیم با یک تجربه داده‌ای که تصمیم‌گیری و کارایی را بهبود می‌بخشد، قدرت می‌یابد، رهبران بازاریابی می‌توانند بخش خود از کسب‌وکار را با اطمینان از اینکه نقش خود را برای هدایت نتایج کسب‌وکار انجام می‌دهند، مدیریت کنند.

چگونه داده ها بازاریابی را قادر می سازد تا بر تجارت تأثیر بگذارد

توانایی دسترسی، درک و عمل بر روی داده های قابل اعتماد – سریع و آسان – بازاریاب های موثر و مدرن را از بقیه متمایز می کند. مزایای پلتفرمی که داده‌ها را برای همه در بازاریابی قرار می‌دهد – از تحلیل‌گرانی که تجسم‌های کاربرپسند ایجاد می‌کنند تا VP که بر اساس بینش‌های عملی از این داشبوردها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا CMO که تأثیر بازاریابی را بر رشد شرکت نشان می‌دهد – معنادار و قابل اندازه‌گیری است. و جایگاه بازاریابی را در میز رهبری تضمین کند.

با پلتفرمی که تأثیر تجاری را امکان‌پذیر می‌کند، تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد و کنجکاوی در مورد داده‌ها را برمی‌انگیزد، تیم‌های بازاریابی در نهایت می‌توانند از ناظران معمولی داده‌ها به صاحبان کسب‌وکار تأثیرگذار بروند که تصمیم‌های هوشمندانه‌ای می‌گیرند که نتایج را بهبود می‌بخشد – برای بازاریابی و کل شرکت. اما این فقط در مورد دسترسی به داده ها نیست. این در مورد دسترسی به یک تجربه داده است که به بازاریابی اجازه می دهد:

  • با اعتماد به نفس، سرعت و چابکی کار کنید. سریع، آسان و با اطمینان به سوالات کسب و کار با دسترسی به داده های کل نگر، مرتبط و دقیق در زمان واقعی پاسخ دهید.
  • پیدا کنید چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی کند، و چرا—و بدانید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید. بینش هایی دریافت کنید که درک عملکرد کسب و کار و بهترین گام های بعدی برای بهبود آن را آسان می کند. به همه قدرت دهید تا در قیف احساس مالکیت موفقیت کنند.
  • یک بخش از بازیکنان تأثیرگذار ایجاد کنید. فرهنگ مبتنی بر داده بسازید که کنجکاوی، همکاری و همسویی را برانگیزد. تصمیمات داده محور را ارزیابی می کند. و تعامل و تاثیر همه را افزایش می دهد.
  • با درک سهم خط لوله، پیشرفت قیف و موارد دیگر، اثربخشی بازاریابی و تأثیر تجاری را بهبود بخشید. کل برنامه بازاریابی و تأثیر تجاری آن را با بهبود تبدیل خط لوله، عملکرد کمپین، CAC (هزینه جذب مشتری) و ترکیب رسانه و غیره بهینه کنید.

داستان های موفقیت – رهبران بازاریابی از داده ها برای پاسخ به سؤالات و افزایش تأثیر استفاده می کنند

شرکت خرده‌فروشی اینترمیکس تمام اطلاعات مشتریان خود را در یک داشبورد ادغام کرده است تا بتواند دقیقاً هر مشتری را هدف قرار دهد. با بینش‌های مبتنی بر داده از Domo، استایلیست‌های Intermix می‌توانند پیشنهادات را بهتر شخصی‌سازی کنند و بازاریابان وب می‌توانند هزینه‌های خرید را کاهش دهند. مدیر تحلیل و استراتژی اینترمیکس، امیلی پترسون، برای افزایش تصمیم‌گیری و تاثیر تیمش بر بینش‌های عملی تکیه می‌کند: «Domo به ما امکان می‌دهد داده‌های مشتری خود را با داده‌های هزینه بازاریابی خود ترکیب کنیم تا تصمیمات بازاریابی را به روشی بسیار تأثیرگذار اطلاع دهیم.»

HungerRush یکی دیگر از داستان‌های موفقیت‌آمیز و نمونه‌ای از تاثیر باورنکردنی بازاریابی است که می‌تواند روی یک کسب‌وکار با پلتفرم تجربه داده داشته باشد که داده‌ها را برای همه افراد تیم کار می‌کند. با ثبت نام در وبینار 14 ژوئن، اطلاعات دست اولی از رهبران بازاریابی HungerRush دریافت کنید – داده ها ابرقدرت بازاریابی ما هستند – درس هایی از HungerRush.




دیدگاهتان را بنویسید