صحنهای در سخنرانی اصلی Domopalooza 2021 وجود دارد که در آن جاش جیمز، مدیر عامل Domo از میان آشپزخانه رستورانی پر هرج و مرج عبور میکند، زیرا تلاش میکند به این نکته اشاره کند که دادهها میتوانند بسیار شبیه به آن محیط باشند: یک آشفتگی داغ.
من این قیاس را دوست دارم زیرا بسیار درست است. به عنوان فردی که بیش از 20 سال با داده ها کار کرده است – ابتدا در یک راه اندازی نرم افزار، سپس در Target و اکنون در Domo – می توانم تأیید کنم که درک داده ها برای شما دشوار است. و دست در اطراف به خصوص این روزها. همه جا هست بنابراین بسیاری از آن و می تواند خام، تصفیه شده یا چیزی در این بین باشد.
اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید با داده ها “آشپزی” کنید. شما فقط به مواد مناسب نیاز دارید.
بر اساس تجربه من، هفت عنصر زیر پایه ایده آل را تشکیل می دهند. و اگر بخواهید آنها را در استراتژی BI و تجزیه و تحلیل خود بگنجانید، نه تنها می توانید از داده های خود بسیار بهتر استفاده کنید، بلکه احساس خواهید کرد که مدرن BI واقعاً چه معنایی برای همه دارد.
1- با همان استانداردها کار کنید
یک میم خنده دار در اینترنت با یک عکس از چندین وجود دارد نیمه پوست کنده سیب زمینی در آب جوش زیر این کتیبه: «از شوهرم خواستم پوست کنده شود نیمی از سیب زمینی و آنها را بجوشانید. وقتی به خانه رسیدم، این چیزی است که دیدم.»
من فکر میکنم وقتی تعریف یک فرد از چیزی متفاوت از تعریف شخص دیگر باشد، این کاملاً خلاصه میکند که چه اتفاقی میافتد. هنگام کار با داده ها، این می تواند مشکلاتی ایجاد کند. راه حل: تعاریف داده ها را ثابت نگه دارید تا همه در یک صفحه باشند و تفاسیر متفاوت نباشد.
2- با تخم مرغ هایی که دارید بپزید
هر رستوران داری خوب به شما می گوید: اگر یکی از تامین کنندگان من به سادگی قادر به ارائه یک محصول خاص امروز نباشد، من تعطیل نمی کنم. بداهه می گویم و با آنچه دارم بسنده می کنم.
این دقیقاً همان ذهنیتی است که همه مصرف کنندگان داده باید داشته باشند. آسان است که بنشینید و منتظر بمانید تا مجموعه داده های عالی یا تکه کاملی از فناوری ارائه شود. مشکل این است که شما ممکن است برای همیشه منتظر باشید. خیلی بهتر است از خود بپرسید: «چی؟ انجام دهید من دارم و چگونه می توانم ادامه دهم و فقط کمی شروع به آشپزی کنم؟
3- بر کیفیت مواد خود تمرکز کنید
این ممکن است با آنچه که من گفتم متناقض به نظر برسد، اما اینطور نیست: یک آشپز خوب هنوز هم می تواند یک غذای لذیذ را بدون موادی که معمولا استفاده می کند درست کند. و دلیل آن ساده است: آنها هنوز استفاده می کنند کیفیت مواد تشکیل دهنده
باز هم، شما همیشه مجموعه داده های کامل یا فناوری عالی را نخواهید داشت. اما همیشه می توانید و باید با داده های دقیق کار کنید. زیرا در پایان روز، بینش ها فقط به اندازه داده هایی هستند که آنها را هدایت می کند.
4- آن را به عنوان یک غذای آماده آسان کنید
همه ما عادت داریم با یک یا دو کلیک چیزی از آمازون بخریم. و همه ما سهم خود را از سفارش آنلاین غذا انجام داده ایم. این فعالیت ها ساده و راحت هستند.
تجزیه و تحلیل سلف سرویس به همین دلایل جذاب شده است. به مردم اجازه دهید اطلاعات مورد نیاز خود را خریداری کنند و این کار را برای آنها آسان کنید. این دنیایی است که ما اکنون در آن زندگی می کنیم. و دلیلی وجود ندارد که نحوه دسترسی ما به داده ها متفاوت باشد.
5- بدانید که یک ابزار جدید لزوماً همه مشکلات شما را حل نمی کند
درست مانند یک سرآشپز خوب وقت خود را صرف خرید هر اختراع آشپزی نمی کند که در تبلیغات شبانه به فروش می رسد، هیچ رهبر تجاری خوبی فکر نمی کند که فقط می تواند روی همه جدیدترین و بهترین ابزارها سرمایه گذاری کند و مشکلات آنها برطرف می شود.
حقیقت این است که هیچ عصای جادویی برای داده ها وجود ندارد. در واقع، گاهی اوقات جادوی واقعی از ساده ترین پروژه ها ناشی می شود. زمانی که من با Target بودم، یکی از آن پروژه ها ایجاد یک تابلوی پیام بود که در آن افراد می توانستند سوالات مربوط به داده ها را بپرسند. این مکالمات نه تنها به پاسخ ها منجر شد، بلکه از خرج بی مورد این شرکت نیز جلوگیری کرد.
6- بیشتر از هویج صحبت کنید
هر کسی که بچه دارد می داند که واداشتن کودک به خوردن سبزیجاتش همیشه آسان نیست. به همین دلیل است که توصیه های زیادی در وب در مورد چگونگی غلبه بر این چالش فرزندپروری وجود دارد.
یکی از نکاتی که مطرح می شود اغلب شامل تشویق – یا آویزان کردن هویج ضرب المثلی است. این به این دلیل است که افراد، صرف نظر از سن، به طور کلی به محرک ها پاسخ خوبی می دهند. این عنصر به ویژه برای مدیریت خوب داده ها کلیدی است. بیشتر شبیه یک مغازه دار رفتار کنید تا یک دربان، و این احتمال که مردم چیزی را که شما می فروشید بخرند بسیار افزایش می یابد.
7- بدانید که آشپزی یک ورزش گروهی است
در یک آشپزخانه حرفه ای، هر بخش از عملیات مهم است، از سرآشپز گرفته تا ماشین ظرفشویی.
هر سازمانی باید به دادههای خود و افرادی که از آن دادهها استفاده میکنند، بهعنوان بخشهای مهم دستورالعمل BI مدرن فکر کند. برای “آشپزی” واقعی با داده ها، باید تمام جنبه های اکوسیستم را با دقت در نظر بگیرید و صمیمانه به آن احترام بگذارید. این ساختنی است که هر کسی می تواند از آن تغذیه کند.
من به جزئیات بیشتری در مورد هفت ماده اصلی برای پخت و پز با داده پرداختم LDN برای داده های بزرگ (لندن)، بزرگترین رویداد سالانه داده و تجزیه و تحلیل بریتانیا. نگاه کن این جلسه به طور کامل.