در حالی که متخصصان داده و تجزیه و تحلیل، بن شاین (تصویر سمت چپ) و جیس مکلین (راست) آماده میشوند تا هفته آینده سی امین Domo خود را در پست وبلاگ Data منتشر کنند، من با این زوج مستقر در مینهسوتا صحبت کردم تا درباره وبلاگ دستهبندی Domo از آنها سؤالاتی بپرسم. که آنها در راه اندازی اواخر سال گذشته بسیار مؤثر بودند.
اگر هنوز مطالعه نکردهاید، پستهای Domo on Data معمولاً روی موضوعی با منافع جهانی یا حداقل ملی تمرکز میکنند، با نمودارهایی که قدرت تجزیه و تحلیل دادهها و قابلیتهای بینش Domo را نشان میدهند.
به عنوان معاون داده کنجکاوی Domo، بن تصمیم گرفت از طرف این دو به سوالات من پاسخ دهد. در اینجا او چگونه پاسخ داد.
س: از اینکه چند دقیقه برای این کار وقت گذاشتید متشکرم، بن. حدس میزنم اولین چیزی که خوانندگان ممکن است از خود بپرسند این است که چه چیزی باعث “Domo on Data” شده است؟ چرا تصمیم گرفتید که ایجاد چنین دسته بندی وبلاگی ضروری است؟
پاسخ: بسیاری از این موارد به ردیاب COVID که در همان ابتدای همه گیری ایجاد کردیم برمی گردد. قبل از آن، من صحبتها و مشاورههای زیادی در Domo انجام دادم و همچنین برخی از تجزیه و تحلیل دادههای داخلی خود را انجام دادم. اما همیشه مفهومی تر بود. سپس COVID-19 آمد و ردیاب به یک منبع تولید واقعی تبدیل شد. این نه تنها یک خدمات اجتماعی عالی بود، بلکه راهی عالی برای صحبت در مورد قدرت Domo بود.
هنگامی که ما ردیاب را راه اندازی کردیم، فقط یک صفحه Domo با استفاده از Domo Everywhere بود. در صورت نیاز به روز رسانی می شود. اما زمانی که شروع به بسته بندی آن در HTML حرفه ای کردیم، ایجاد تغییرات کمی دشوارتر شد.
بنابراین بخشی از “Domo on Data” با کد کم و انعطاف پذیری داده به ریشه های Domo برمی گشت. ما با تیم وب خود برای ایجاد چند سفارشی سازی در (سیستم مدیریت محتوا) وردپرس کار کردیم تا بتوانیم گزینه ای برای جاسازی صفحات Domo به تعداد مورد نیاز داشته باشیم، اما همچنان آنها را به درستی با دستگاه های تلفن همراه تطبیق دهیم. اکنون می توانیم خیلی سریعتر عمل کنیم.
س: وقتی Domo on Data را راه اندازی کردید هدفی در ذهن داشتید؟
پاسخ: اهداف ما انتشار سریع محتوا و ایجاد راهی پایدار برای جلب توجه بیشتر به محتوای Domo بود. هفته ای یک پست می گذاشتیم تا اینکه متوجه شدیم هر هفته ریتم پایدارتری دارد.
س: تا به حال به کدام پست افتخار می کنید – و/یا بیشترین سرگرمی را ایجاد کرده اید؟
پاسخ: انتخاب تنها یکی سخت است. این مثل انتخاب فرزند مورد علاقه خود است، می دانید. اما من واقعاً از یافتن داده های BLS (اداره آمار کار ایالات متحده) در مورد تورم و استعفا بسیار لذت بردم. و در حالی که دادهها به صورت عمومی در دسترس هستند، دیدن اینکه Domo چگونه میتواند به ما در سازماندهی بهتر آنها برای تجزیه و تحلیل کمک کند، بسیار خوب است، چیزی که مشتریان ما بسیار به آن اهمیت میدهند. دادهها ممکن است وجود داشته باشد، اما به ابزارهای چابک نیاز دارد تا آخرین مایل برای بینش باشد.
همچنین مفتخرم که راههایی برای برجسته کردن ویژگیهای جدید نوآورانهتر در Domo پیدا کردهایم، مانند DDX Bricks، Jupyter Notebook برای خودکار کردن دادههای دشوار یا حذف وبسایت، و ویژگیهای جدید FIXED.
س: پاسخ خوانندگان تاکنون چه در داخل و چه از سوی مشتریان بوده است؟
پاسخ: خب، طبق داده ها، عالی بود. ما بیش از 8000 بازدیدکننده منحصربهفرد ایجاد کردهایم و حدود 22 درصد از کل بازدیدکنندگان وبلاگ در شش ماه گذشته را تشکیل میدهیم. برخی از پاسخها از طریق نظرات یا متنهای لینکدین میآیند و برخی از مشتریانی که کنجکاو هستند که چگونه میتوانند از دادهها استفاده کنند. (ما برای تعداد کمی از مشتریانی که درخواست کرده اند فید تنظیم کرده ایم). این در فهرست من قرار دارد تا مطمئن شوم راه آسانتری برای اشتراکگذاری برخی از دادهها داریم.
س: شما بدیهی است که از موضوعات به موقع برای آموزش مردم در مورد قدرت Domo استفاده می کنید، اما چه شما از این پروژه/تمرین آموخته اید؟
من دوباره یاد میگرفتم – یا بارها و بارها به من یادآوری میشد – قدرت دادهها، هم در ایجاد پستها و هم نظارت بر آمار برای درک آنچه که در بین مردم طنینانداز شده است. در حالی که ما تلاش کردهایم تا این کار را بدون وابستگی بسیار انعطافپذیر کنیم، هنوز برای تحقق آن به کمک زیادی نیاز داریم.
به عبارت دیگر، بیشتر اعتبار به توسعه دهندگان وب تعلق می گیرد که ما را وادار به راه اندازی وردپرس کردند. تیم خلاق ما که در یافتن تصاویر پشتیبانی برای هر پست کار بسیار خوبی انجام می دهد. تیم رسانه های اجتماعی ما که پست ها را توزیع می کند؛ و البته شریک جنایی من، جیس، که بسیاری از پست ها را مدیریت می کند و یک شریک فکری ثابت در این سفر است. ما به سرعت حرکت می کنیم، اما یک روستا طول می کشد.