کارشناسان میگویند در زمانی که دنیا در قرن گذشته تجربه نکرده است، سازمانهایی که بر انعطافپذیری و نوآوری تاکید میکنند، بدون توجه به آنچه ممکن است آینده باشد، مزیت رقابتی آشکاری در بازار خود دارند.
ما باید در حال حاضر انعطاف پذیر باشیم زیرا باید سریع حرکت کنیم و باید نوآوری کنیم زیرا هیچ کس قبلاً در چنین وضعیتی نبوده است – حداقل در 100 سال گذشته.
این نظر خاص توسط نویسنده مشهور، سخنران، و کارشناس مدیریت داده و تجزیه و تحلیل، دونالد فارمر، در طول اپیزود 7 از CURIOSITY، یک مجموعه ویدیویی تحت حمایت Domo که به بررسی این موضوع میپردازد که چرا اکنون زمان انجام دادهها متفاوت است، ارائه شده است.
دو مقام دیگر در مورد چابکی و نوآوری به دونالد پیوستند: محمد اسر، مدیر ارشد داده در McKinsey & Company. و کیت کارتر، دانشیار دانشکده محاسبات دانشگاه ملی سنگاپور و مدیر آزمایشگاه فینتک آن.
جلسه با سؤالی از دونالد، که بحث را تعدیل میکرد، درباره اینکه سازمانها برای دستیابی یا ماندن در لبه نوآوری برای حرکت در محیط کسبوکار در حال تغییر، چه کاری باید انجام دهند، آغاز شد. کیت در پاسخ گفت که همه چیز با فرصت شروع می شود دریابید که به چه کسی خدمت می کنید و چه می خواهند یا با چه چیزی روبرو هستند.
وی گفت: ما باید با مشتریان خود همدلی داشته باشیم. “ما باید (به همکاران و هم تیمی هایمان) بگوییم، “هی، گوش کن، ما همیشه در ابتدا برای مشتری اینجا بوده ایم، پس برای کمک به آنها چه کاری می توانیم انجام دهیم؟”
برای کمک به چنین روشی، مهم است که فرهنگی را پرورش دهیم که مجوز این کار را داشته باشد به دنبال سود سریع باشید بدون ترس از شکست، محمد پیشنهاد داد.
او گفت: «اگر بتوانید ارزش (در این آزمایشها) را به سرعت نشان دهید، یک اثر گلوله برفی ایجاد میکند. مردم پشت شما هستند آنها می خواهند شرکت کنند. و بعد راحت تر می شود گفت: «بیایید بیشتر سرمایه گذاری کنیم. بیایید بیشتر کار کنیم. بیایید بر آن بنا کنیم.”
یکی دیگر از مؤلفه های کلیدی برای چابک تر شدن و نوآوری این است که آشکارا ارتباط برقرار کنیداین سه نفر گفتند – و تا جایی که همه در سازمان همیشه از آنچه در حال وقوع است به روز هستند و از نحوه مشارکت خود آگاه هستند.
دونالد توضیح داد: «وقتی یک چشم انداز و هدف مشترک برای کاری که انجام می دهید وجود داشته باشد، به انعطاف پذیری اجازه می دهد. شما می توانید مسیر را خیلی راحت تر تغییر دهید.
برای شنیدن تشبیه دونالد از سازمان هایی که می توانند به سرعت جهت را تغییر دهند، این ویدیو را پخش کنید.
با این حال، ارتباط خوب فقط شامل صحبت کردن نیست. محمد گفت که این شامل گوش دادن نیز می شود. و زمانی که شما پذیرا گوش کنشما الهام بخش سوالاتی هستید که منجر به نوآوری می شود.
کیت افزود: «سوالات به ما اطلاع میدهند که به چه دادههایی نیاز داریم و پاسخها چقدر ارزشمند است».
گفته می شود، شما نمی توانید سوال بپرسید مگر اینکه اینطور باشید راحت سوال پرسیدن محمد گفت و احساس راحتی در نهایت به اعتماد به اینکه آنچه می گویید یا سؤال می کنید با علاقه و ادب واقعی روبرو می شود.
“اگر می توانید ایجاد محیطی از امنیت روانیدر جایی که مردم در صحبت کردن احساس راحتی میکنند، آنگاه میتوانند ایدههایی را که صیقلی نشدهاند، اتخاذ کنند و تا زمانی که آنها مطرح شوند، به تکرار ادامه دهند.»
دونالد، که شرکتش، TreeHive Strategy، کارگاه های آموزشی استراتژی نوآوری را ارائه می دهد، موافقت کرد.
او گفت: «اعتمادی که ما (در سازمانهایمان) ایجاد میکنیم برای انعطافپذیری و نوآوری کاملاً ضروری است. “هر چه سطح اعتماد متقابل بالاتر باشد، می توانیم نوآوری بیشتری داشته باشیم.”
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه میتوانید چابکی و نوآوری را به بخش بزرگتری از سازمان خود تبدیل کنید و کشف کنید که کدام نوآوریها برای دونالد، محمد و کیت در سال 2020 متمایز بودند، قسمت 7 کنجکاوی را در اینجا تماشا یا گوش دهید.