اگر تا به حال چندین سگ را به طور همزمان پیاده کرده باشید، چالش یک محیط داده پیچیده را درک می کنید. هر سگ با سرعت کمی متفاوت حرکت می کند، شما را به سمت دیگری می کشاند و نیازها و عوامل محیطی خاص خود را دارد.
محصولات داده چالش مشابهی را ارائه می دهند. بین مدلهای مختلف داده، فرمتها و سایر موارد غیرعادی نرمافزار، حتی یک تیم ماهر از مهندسان و معماران داده میتوانند برای به دست آوردن ابزارهایی که به خوبی با یکدیگر کار کنند، با مشکل مواجه شوند.
حالا تصویر سگ واکر محله را که توسط یک قایق موتوری در حال رانندگی تیمی از سگ های سورتمه در خیابان کشیده می شود، مقایسه کنید. چه تفاوتی دارد
نه تنها سگ های سورتمه برای کار با یکدیگر آموزش دیده اند، بلکه خود سورتمه مهاری را فراهم می کند که آنها را به شیوه ای سازمان یافته و سازنده به هم متصل می کند. در این قیاس، سورتمه یک پلت فرم یکپارچه داده و تجزیه و تحلیل (UDAP) را نشان می دهد.
همانطور که در اولین پست این مجموعه ذکر شد، UDAP ها در طول دهه گذشته در نتیجه ادغام عملکردها در فضای هوش تجاری (BI) ظهور کرده اند. به جای تمرکز بر انجام یک کار خوب، UDAP ها عملکردی سرتاسری در میان پشته های داده و تجزیه و تحلیل ارائه می کنند. آنها به منابع متصل میشوند، دادهها را مدلسازی و تبدیل میکنند، و ابزارهایی را برای تجسم و گزارش در مورد بینشها فراهم میکنند.
UDAP ها نه تنها عملکردهای فردی مورد نیاز در یک گردش کار داده را فراهم می کنند، بلکه زیرساختی را فراهم می کنند که ابزارها را به روشی کارآمد گرد هم می آورد. بیشتر UDAP ها نیز قابل توسعه هستند، به این معنی که شرکت ها می توانند بهترین ابزارهای شخص ثالثی را که قبلاً در اختیار دارند را به ساختار UDAP اضافه کنند.
اگر خرید یک ابزار نقطه مانند خرید یک هاسکی واقعا سریع است، خرید یک UDAP مانند خرید یک تیم سگ و یک سورتمه برای همراهی با آن است. به طور جداگانه، هاسکی برجسته می تواند هر یک از سگ های تیم را شکست دهد، اما هم افزایی بین تیم سگ به آنها اجازه می دهد کارآمدتر کار کنند و بیشتر از سریع ترین سگ به تنهایی پیش بروند.
و زیبایی UDAP قابل افزایش این است که می توانید هاسکی را در دسته سورتمه بچسبانید تا با سگ های دیگر همکاری کند. این ساختار، همراه با توسعه پذیری، چیزی است که UDAP را برای شرکت های بالغ با محیط های داده پیچیده مناسب می کند.
شرکت های بزرگ مدت زیادی است که در بازی های تحلیلی حضور دارند. در نتیجه، چشم اندازهای دادههای آنها اغلب در میان هزاران ابزار قدیمی از هر نسل قبلی راهحلهای داده غرق میشوند.
ادغام ها و اکتساب ها این تمایل طبیعی به جمع آوری محصولات را در طول زمان تکمیل می کند و مناظر موازی را ایجاد می کند که از محیط قبلی هر شرکت بیرون می آید. این مناظر از هم گسیخته منجر به جریانهای کاری دادههای پیچیدهای میشوند که ساختن آنها سخت، اشکالزدایی سخت و تحویل آنها کند است.
UDAP به دو روش اصلی کمک می کند:
- تمرکز. اول و مهمتر از همه، UDAP ها بسیار الزام آور هستند. برخی، مانند Domo، صدها نفر می آیند کانکتورهای از پیش ساخته شده. بسیاری از آنها قابلیت تجسم داده ها را نیز دارند. این به UDAP اجازه می دهد تا داده ها را از تمام سیستم های ضبط و ذخیره سازی در یک ادغام و تجزیه و تحلیل کند تک پلت فرم بدون جابجایی یا کپی کردن داده ها. UDAP ها همچنین عملکرد را متمرکز می کنند. به جای انتقال داده ها از ابزاری به ابزار دیگر، UDAP عملکردهایی را برای هر مرحله در یک گردش کار داده معمولی ارائه می دهد تا داده ها در یک مکان باقی بمانند و کارایی سیستم را افزایش دهند.
- ساده سازی. استفاده از UDAP به معنای دور انداختن تمام ابزارهایی نیست که زمان و منابعی را برای آن سرمایه گذاری کرده اید. این به سادگی به سازمان ها اجازه می دهد تا ابزارهای امتیازدهی خود را استراتژیک تر انتخاب کنند. توسعه پذیری اکثر UDAP ها به شما این امکان را می دهد ابزارها را ادغام کنید تیم شما گردش کار متمرکز را دوست دارد. در عین حال، با ارائه عملکرد اصلی برای مراحل کلیدی در چرخه حیات BI، UDAP ها به شما امکان می دهند چشم انداز خود را کوچک کنید. میتوانید ابزارهای نقطهای را در جایی که مزایای بیشتری را ارائه میکنند نگه دارید و در جایی که این کار را نمیکنند، آنها را با راهحل بومی UDAP جایگزین کنید.
UDAP در عمل
برای اینکه ببینیم همه اینها در عمل چگونه به نظر می رسد، اجازه دهید شرکت X را تصور کنیم. شرکت X یک زنجیره خرده فروشی منطقه ای بزرگ است که مرکز آن در جنوب شرقی است. اخیراً قراردادی را برای خرید شرکت Y، یک زنجیره خردهفروشی مشابه با فعالیت در غرب میانه بسته است. هر دو شرکت دارای محیطهای تحلیلی بالغ با سیستمهای جداگانه و مجزا از رکوردها، پایگاههای داده، ابزارهای ETL، انبارهای داده و ابزارهای BI هستند.
پس از کسب، شرکت X هنوز دو شرکت از دیدگاه داده است. کانالهای آن برای هر بخش از کسبوکار به صورت موازی اجرا میشوند و به راهی برای تجزیه و تحلیل دادههای ترکیبی نیاز دارد. شرکت X برای حل این مشکل تصمیم به خرید UDAP می کند. در کوتاه مدت، او از UDAP برای اتصال به هر دو منبع داده قبلی برای شرکت Y و شرکت X استفاده می کند.
این بدان معنی است که یک جریان داده ترکیبی برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. UDAP همچنین ابزارهای هر دو چشم انداز را به هم متصل می کند و به تحلیلگران شرکت Y و تحلیلگران شرکت X اجازه می دهد تا پلت فرم را به اشتراک بگذارند. به نوبه خود، این سیلوهای داده را در سراسر تجارت ترکیبی کاهش می دهد. تحلیلگران شرکت X از دانش تحلیلگران شرکت Y از داده های شرکت Y و بالعکس بهره می برند.
با گذشت زمان، شرکت X ارزیابی میکند که کدام ابزار نقطه به بهترین وجه با نیازهایش مطابقت دارد و بدون کدام ابزار میتواند انجام دهد. به تدریج ابزارهای اضافی را با استفاده از عملکرد UDAP به عنوان یک گزینه بازگشتی برای حفظ خطوط لوله خود حذف می کند. در پایان، شرکت X با یک محیط داده و تجزیه و تحلیل واحد و یکپارچه باقی می ماند.
نتیجه گیری
UDAP ها فقط برای شرکت هایی که تازه وارد تجزیه و تحلیل شده اند نیستند. شرکتهای اطلاعاتی با محیطهای پیچیده داده نیز سود میبرند. به طور خاص برای BI، UDAP ها به افزایش قدرت ابزارهای موجود کمک می کنند و در عین حال جریان های کاری را متمرکز می کنند و سازمان ها را قادر می سازند تا چشم اندازهای داده های خود را ساده کنند.
برای یادگیری همه چیز در مورد UDAP ها، از جمله راه هایی که می توانند به شرکت هایی که با محیط های تحلیلی بسیار پیچیده کار می کنند، سود ببرند، به من و بن شین، معاون داده کنجکاوی Domo بپیوندید، در تاریخ 21 آوریل، زمانی که میزبان وبیناری با عنوان Modern BI برای همه هستیم: چرا سرمایه گذاری کنیم. در UDAP برای ثبت نام در رویداد اینجا را کلیک کنید.