4 راه برای دادن آنچه به مشتریان می‌خواهند – و بازگرداندن آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر


جذب مشتری یک چیز است، گرفتن مشتریان تکراری یک بازی کاملا متفاوت است.

بهترین راه برای بازگرداندن مشتریان این است که تجربیات آنها را شخصی سازی کنید و نیازهای آنها را پیش بینی کنید، به این معنی که مشتریان خود را در سطحی عمیق تر درک کنید و بیش از نیمه راه با آنها ملاقات کنید.

در اینجا 4 راه برای رسیدن به آنجا آورده شده است.

1. به چند کانال تغییر دهید یا به خانه بروید.

از چت، ایمیل، خبرنامه‌ها و وب‌سایت‌ها گرفته تا رسانه‌های اجتماعی، تلفن، پست مستقیم و بسته‌بندی محصول، اگر از طریق هر کانال موجود با مشتریان ارتباط برقرار نکنید، داده‌های ارزشمند مشتری را از دست خواهید داد، که به ناچار منجر به از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود. مهمتر از آن، اینکه بتوانید هر کدام را به یک دیدگاه کلی از بازاریابی همه‌کانالی خود متصل کنید، بینش‌هایی را که ممکن است در غیر این صورت از دست داده باشید، باز می‌کند.

2. همه چیز و همه چیز را جمع آوری کنید.

هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید، بیشتر می توانید تجربه و تعامل آنها را با شرکت خود تنظیم کنید و نوعی وفاداری را تقویت کنید که باعث می شود آنها بارها و بارها برگردند. این به معنای جمع آوری موارد واضح است: ترجیحات کانال، الگوهای خرید، موقعیت جغرافیایی، جمعیت شناسی، تعداد دفعات دریافت پیشنهادات، نوع پیشنهادات بهترین پاسخ را ایجاد می کند و غیره. اما هر چه بتوانید اطلاعات دقیق تری را در مورد یک مشتری خاص محدود کنید، بهتر می توانید تجربه او را شخصی سازی کنید.

3. آن را شخصی کنید.

این فقط به این نیست که امروز چه می خواهند، بلکه این است که فردا چه می خواهند. اما از داده های مشتری در خلاء استفاده نکنید. آنها را ترکیب کرده و با داده های مشتری موجود در سیستم های CRM و ERP مقایسه کنید تا اطلاعات غنی تری تولید کنید. با استفاده از کانال‌هایی که ترجیح می‌دهند، این اطلاعات را به پیشنهادات مرتبط برای محصولات یا خدماتی که مشتریان ممکن است بخواهند تبدیل کنید و پیام‌های کاملاً هدفمند و شخصی‌سازی‌شده را ایجاد کنید که احتمالاً طنین‌انداز می‌شوند.

4. تجارب ثابت بسازید.

یکی از بزرگترین موانع وفاداری مشتری، تجربه ناسازگار است. ممکن است بتوانید یک تجربه زیبا و شخصی سازی شده در فروشگاه بسازید، اما اگر تجربیات وب و تلفن همراه شما مطابق با آن نباشد، اعتماد مشتری از بین می رود. به مشتریان خود در همه جا همان تجربه زیبا، شخصی و آسان را ارائه دهید، و آنها به احتمال زیاد به مشتریان مکرر تبدیل خواهند شد.

Domo داده‌های زنده در مورد مشتریان شما – و هر چیز دیگری در تجارت شما – ارائه می‌دهد تا بتوانید سریع‌تر تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیرید و به بازاری که مشتاق تجربه بهتر و پر از فرصت‌های وفاداری برند است، دست پیدا کنید.




دیدگاهتان را بنویسید