همانطور که شرکت ها تحولات دیجیتالی خود را عمیق تر می کنند، داده های بیشتری پیدا می کنند که دارای ارزش هستند. آنها آن را به کار انداختند تا کارایی و تجربه بهتر مشتری را افزایش دهند. اما کارت دیگری در عرشه داده وجود دارد: کسب درآمد از داده ها برای درآمد.
برای مثال، LexisNexis دادههای هزینههای قانونی خود را در یک پیشنهاد SaaS گنجانده است تا به شرکتها در مدیریت بهتر این هزینهها کمک کند. و شرکت های مخابراتی Telefonica و Singtel تجزیه و تحلیل داده های ترافیک شبکه خود و داده های ضبط تماس را می فروشند.
روند در حال شتاب گرفتن است. گارتنر پیش بینی می کند که تا سال 2022، 35 درصد از سازمان ها داده ها را خریداری یا می فروشند.
با این حال، به سادگی صادرات داده و فروش آن نیست. سازمان ها ابتدا باید بفهمند که چه ارزش داده ای می توانند ارائه دهند. سپس آنها باید یاد بگیرند که چگونه داده ها را به شیوه ای امن توزیع و در دسترس قرار دهند. هر دوی آنها به ابزارهای تحلیلی مناسب برای کشف جایی که ارزش وجود دارد نیاز دارند.
کشف ارزش داده ها
به گفته شرکت تحقیقاتی Forrester، راههای مختلفی برای ارائه دادههای شما به بازار وجود دارد، مانند ارائه بینشهای توصیفی و تجزیه و تحلیل سلف سرویس و ارائه خدمات بینش مبتنی بر دادهها.
کلید کشف فرصت های تجاری سازی است دقیقا داده ها به عبارت دیگر، رهبران فناوری اطلاعات باید ارزش متمایز کننده داده های خود را تعریف کنند. با توجه به اینکه بیش از 80 درصد از داده های سازمانی “تاریک” هستند، می تواند کار دشواری باشد که در سیلوهای تقسیم بندی شده، دیده نشده و استفاده نشده اند.
فارستر چند قدم اول را پیشنهاد می کند:
- دریابید که چه دارایی های داده ای دارید. همه داده ها قابل فروش نیستند. از فرآیند توسعه محصول برای شناسایی گزینه های قابل اجرا استفاده کنید.
- با همسالان همکاری کنید. اگر یک مدیر ارشد دیجیتال دارید، از آنجا شروع کنید. یا با خطوط تجاری مانند فروش و بازاریابی برای شناسایی فرصت های تجاری کار کنید.
- بهبود کیفیت داده ها این نباید آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت باشد. با ابزار مناسب، کاربران به راحتی می توانند منابع داده و داده های تمیز را برای اطمینان از کیفیت ترکیب کنند.
- کار با کارشناسان. تجاری سازی داده ها یک قابلیت اصلی برای اکثر شرکت ها نیست. با پرسش از فروشندگان در مورد تجربه ارائه داده ها به بازار و اینکه چگونه پلتفرم ها و ابزارهایی که ارائه می کنند بینش عملی ارائه می دهند، شریک مناسب را پیدا کنید.
مطالعه موردی از عمل
Konica Minolta Healthcare، پیشرو در راه حل های تشخیص پزشکی، نیاز به کشف مدل های جدید کسب و کار را تشخیص داد. تجهیزات تصویربرداری مبتنی بر دیجیتال به سرعت در حال ورود به بازار بودند، و در عین حال موانع ورود رقبای جدید را کاهش دادند.
برای متمایز شدن، کونیکا یک راه حل تجزیه و تحلیل دستگاه به نام AeroRemote Insights ایجاد کرد. در ابتدا، یک فایل PDF ماهانه با جزئیات استفاده از تجهیزات و داده های عملکرد را به مشتریان ارائه می دهد. راه حل موفقیت آمیز بود، اما به طور کامل مقیاس پذیر نبود. مدیران این شرکت میخواستند اطلاعات را تعاملیتر کنند و در عین حال راهی برای تبدیل دادههای خام خود به بینشهای عمیقتر و کاربردیتر بیابند.
با استفاده از فناوری Domo Everywhere، Konica به تنظیمات فنی راه حل های تصویربرداری خود پرداخت. Konica با استفاده از قابلیتهای تحلیلی داخلی و پیشرفته، دادههای تجهیزات را به تصاویر بصری و داشبورد تبدیل میکند که سرویس AeroRemote Insights اکنون در اختیار مشتریان قرار میدهد.
به عنوان مثال، سازمان ها به راحتی می توانند عملکرد سیستم های اشعه ایکس خود را برای جمع آوری استفاده از دارایی، کارایی بخش و سلامت سیستم تصویربرداری مشاهده کنند.
نتایج برای مشتریان و کونیکا برد-برد است. ماریون اندرسون، مدیر تصویربرداری تشخیصی در St. برنارد
کوین کلوپتسکی، معاون عملیات خدمات در Konica، افزود: “مشتریان ما از AeroRemote Insights برای بهبود بهره وری استفاده می کنند و تیم های پشتیبانی مشتری ما از آن برای کمک فعالانه به مشتریان خود استفاده می کنند.”
نتیجه نهایی: طبق تحقیقات هسته ای، راه حل منجر به بازگشت سرمایه 472 درصدی برای کونیکا شد.
برای شروع استفاده از فرصت های ارائه داده های ارزشمند به بازار، اینجا را کلیک کنید.
توجه: این پست توسط نماینده International Data Group, Inc نوشته شده است. (IDG) و در اصل در CIO.com به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تحت حمایت Domo ظاهر شد.