در یک پست وبلاگ اخیر، ما در مورد نحوه تهیه یک یک تیم رویایی مبتنی بر داده. یکی از اعضای تیم پروژه که مورد بحث قرار گرفت قهرمانی بود، نقشی که Domo و بسیاری از مشتریان ما از آن به عنوان “MajorDomo” یاد می کنند. در این پست، توضیح می دهیم که MajorDomo چیست و چرا داشتن آن برای موفقیت پلتفرم مدیریت کسب و کار شما بسیار مهم است.
MajorDomo رهبر کسب و کار و اطلاعات است که شرکت شما را به سطح بعدی می برد. در Domo، ما یک مرکز تعالی یا یک تیم اختصاصی از MajorDomos ایجاد کردهایم که مسئولیت آن شامل مدیریت و تبشیر نحوه استفاده از قدرت پلتفرم مدیریت تجاری Domo در شرکت ما است. آنها مهارت هایی را توسعه می دهند که مختص پلتفرم و عملکرد Domo است و سپس آن دانش را در سراسر سازمان گسترش می دهند.
صرف نظر از اندازه سازمان شما، ایجاد یک مدل حاکمیت داده موثر برای پاسخ به سؤالات مهم تجاری شما حیاتی است. سه مزیت اصلی وجود دارد که مشتریان ما با شناسایی MajorDomo و ایجاد مرکز تعالی مشاهده می کنند.
1) جمع آوری بیشتر از باغ داده خود.
طبق مطالعه اخیر Forbes Insights (LINK TO STUDY)، شرکت های تحلیل محور گزارش می دهند که کسب و کار آنها “معماری داده در سطح سازمانی را پیاده سازی کرده اند.” علیرغم این سرمایهگذاری، نظرسنجی اخیر Domo از بیش از 1000 رهبر کسبوکار نشان داد که 57% به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی ندارند، 68% برای درک اطلاعات تلاش میکنند و 80% معتقدند که اطلاعات به کسبوکارشان پاسخ نمیدهد. سوالات
همانطور که یک باغ پربار نیاز به توجه دارد، چه هرس گیاهان باشد و چه کشیدن علف های هرز، “باغ داده” شما نیز برای جمع آوری بینش هایی که شرکت شما به دنبال آن است نیاز به نگهداری مداوم دارد. MajorDomo از نزدیک با مدیران ارشد، تحلیلگران تجاری و دانشمندان داده همکاری می کند تا از داده های دقیق، تمیز، تازه و ایمن اطمینان حاصل کند.
به عنوان مثال، Domo یک چک لیست داخلی برای بررسی تجسمها یا معیارهای Domo (که ما آنها را نقشه مینامیم) پیادهسازی کرده است تا اطمینان حاصل شود که به یک سوال پاسخ داده شده است و میتوان بر اساس دادهها عمل کرد. به عنوان مثال، چک لیست شامل این است که آیا تجسم امکان بررسی داده های اضافی را می دهد یا خیر، دارای یک برنامه زمان بندی به روز رسانی، و دارای توضیحات پشتیبانی است تا دیگر کاربران تجاری بتوانند معنای آن را درک کنند.
MajorDomo با برداشتن یک قدم جلوتر از دقت دادهها، میتواند به کاربران کمک کند تا کیفیت یک مجموعه داده را بر اساس تعداد سؤالاتی که دادهها میتوانند پاسخ دهند، تعیین کنند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر مجموعه داده ای بسازد که تنها به یک یا دو سوال پاسخ می دهد، و کاربر بعداً نیاز به ساخت مجموعه داده دیگری برای پاسخ به سؤالات مرتبط داشته باشد، در این صورت معماری داده کاربر در اولین مجموعه داده بی اثر است. فکر کردن در مورد داده ها در یک زمینه تجاری بیشتر می تواند به ایجاد مجموعه داده های معنادارتر کمک کند. و ایجاد مجموعه دادههای معنادارتر میتواند منجر به فرهنگ تحلیلی تکراری شود.
2) تسریع مدیریت تغییر.
جذب کاربران برای پذیرش یک پلتفرم جدید می تواند چالش برانگیز باشد. همانطور که کود مواد مغذی را برای تسریع رشد گیاه فراهم می کند، MajorDomo با ارائه آموزش و منابع عملی برای کمک به کاربران برای شروع طراحی مجموعه داده های خود به تسریع پذیرش کمک می کند. یکی از MajorDomos خود Domo میگوید که روز معمول او شامل کمک به کاربران برای دریافت دادههای خود به Domo، حسابرسی معیارها، کمک به مدیران اجرایی در ایجاد معیارهای تجاری و مدیریت اکوسیستم دادههای کلی است.
در Domo، برنامه صدور گواهینامه MajorDomo به MajorDomos ما کمک می کند تا مهارت های منحصر به فرد عملکرد Domo را بیاموزد و آن دانش را به کاربران سراسر شرکت منتقل کند. مورد در نقطه؟ MajorDomo Domo دریافت که وقتی یک عکس از رئیس Domo به تصویری مرتبط می شود، بازدید از نقشه را تا 500٪ افزایش می دهد. سپس به بهترین روش برای راهنمایی کاربران تجاری برای دسترسی به داده های حیاتی تبدیل شد.
3) مقیاس پذیری را فعال کنید.
Domo ابزاری برای پاسخ به سوالاتی است که برای اجرای کارآمدتر کسب و کار خود نیاز دارید، بدون نیاز به مشارکت تحلیلگران متخصص. اما با گذشت زمان، با رشد کسب و کار شما و شروع استفاده از Domo توسط کاربران و بخشهای جدید، سؤالاتی که باید به آنها پاسخ دهید تغییر خواهند کرد. MajorDomos که قادر است کسبوکارها را قادر سازد تا این پاسخها و بینشهای جدید را بدون منابع خارجی دریافت کنند، توانایی خود را در افزایش نمایی ارزش خود دیدهاند. برای بسیاری از مشتریان ما، ما شاهد تکامل نقش MajorDomo بودهایم که سازمانهای آنها ارزش بیشتری از پلتفرم دریافت میکنند و سیلوهای داده را تجزیه میکنند. یکی از مشتریان MajorDomo گفت: “به لطف Domo، من می توانم اطلاعاتی را در اختیار همه انواع بخش ها قرار دهم تا به آنها در موفقیت در کارشان در آن روز کمک کنم.”
به طور خلاصه.
هر شرکتی منحصر به فرد است و چه یک فرد مجرد (یا یک مرکز برتر) باشد، نام MajorDomo تجربه Domo سازمان شما را بسیار کارآمدتر می کند. علاوه بر این، برش MajorDomos به کاربران تجاری شما کمک می کند تا به سوالات نامحدود پاسخ دهند تا کسب و کار شما را بهتر مدیریت کنند.