جهان هرگز بیش از اکنون به تجزیه و تحلیل نیاز نداشته است. برای مقابله با بحرانی به عمق کووید-19، ضروری است که نه تنها به دادهها دسترسی سریع داشته باشیم، بلکه آن اطلاعات را به گونهای درک کنیم که به ما کمک کند به جلو برویم و برای هر آنچه که در پی خواهد آمد آمادگی بیشتری داشته باشیم.
با در نظر گرفتن این حقیقت، ما از کارشناس تحلیلی دونالد فارمر دعوت کردیم تا یک بحث مجازی در مورد قدرت تجزیه و تحلیل در یک بحران برای قسمت افتتاحیه CURIOSITY رهبری کند، یک سری ویدیوی جدید که به بررسی این موضوع می پردازد که چرا اکنون زمان انجام متفاوت داده ها است. و چگونه آن را انجام خواهم داد
دو همکار فناور به دونالد پیوستند – نیل گومز، معاون ارشد سیستم تجربه دیجیتال و انسانی برای CommonSpirit Health، و گیسلی اولافسون، مدیر ارشد فناوری صندوق غیرانتفاعی One Acre مستقر در آفریقا – که از تجزیه و تحلیل برای مقابله با انواع بحران ها استفاده می کردند. ، هم در مراقبت های بهداشتی و هم در سطح خدمات بشردوستانه.
در طول چت یک ساعته خود، این سه نفر در مورد همه چیز صحبت کردند، از اینکه چقدر آسان برای داده ها به هم ریخته می شود – و بنابراین کار با آنها دشوار است – تا نوع تجزیه و تحلیلی که آنها مایلند بیشتر آن را ببینند.
اما در بیشتر موارد، گفتگوی آنها حول سه جنبه کلیدی تحلیل بحران می چرخید: شناخت، بازنمایی و انسان سازی.
1- شناخت
چه بحرانی مانند کووید-19 باشد، چه زلزله، یا حتی رویدادی که ممکن است باعث شود یک سازمان در استراتژی تجاری خود تجدید نظر کند، اولین کاری که باید انجام دهید تا با هوشمندی به موقعیت پاسخ دهید این است که بفهمید کجا و چه چیزی را پیدا می کنید. گیسلی گفت اطلاعاتی که دارید.
او گفت: «شما باید برخی از داده های پایه داشته باشید، و دسترسی به آن باید آسان باشد. همچنین نمی تواند در همه فرمت های مختلف باشد. همچنین باید به قدرتی که با تمایل به اشتراک گذاری داده ها می آید، پی ببرید. این یک چیز است اگر داده ها وجود داشته باشد. اما اگر اکراهی برای به اشتراک گذاشتن آن با یکدیگر وجود داشته باشد، فایده ای ندارد.
نیل موافقت کرد و اضافه کرد که در طول یک بحران، پرسیدن سؤالات درست – “برخی از چیزهایی که ما واقعاً باید بدانیم تا به پاسخ صحیح او گفت – و مطالعه ناهنجاری ها و الگوها چیست؟”
او گفت: «با این همهگیری، ما هنوز در تلاشیم تا بفهمیم که چرا کودکان کمتر از افراد مسنتر تحت تأثیر قرار میگیرند و چرا مردان بیشتر از زنان مبتلا میشوند.» “ما باید بتوانیم این چیزها را سریعتر اختراع کنیم و شاید حتی آنها را از طریق نرم افزار، از طریق یادگیری ماشینی، از طریق هوش مصنوعی به ما نشان دهیم.
من فکر میکنم مسیری که ما میرویم اجازه خواهد داد که این اتفاق بیفتد، زیرا ما همیشه دادههای زیادی را جمعآوری میکنیم – اغلب حتی بدون اینکه بدانیم.» بنابراین همه این انواع مختلف چیزهایی که ما در حال حاضر اندازه گیری نمی کنیم را می توان در آینده توسط نرم افزار اندازه گیری کرد.
2 – ارائه
در حالی که تجزیه و تحلیل به عنوان تجزیه و تحلیل محاسباتی سیستماتیک داده ها یا آمار تعریف می شود، اما اگر به گونه ای ارائه شود که درک آن دشوار باشد، معنایی ندارد.
دونالد گفت: “یکی از چیزهایی که من به عنوان یک فرد داده در طول این بحران واقعاً با آن دست و پنجه نرم کرده ام، کیفیت وحشتناک تجسم ها و ارتباطات در مورد داده هایی است که دیده ام.” وقتی نمی توانیم به درستی ارتباط برقرار کنیم، چگونه به مردم کمک می کنیم تا تحلیلی را که انجام می دهیم درک کنند؟ ما باید کار بهتری برای ملاقات با مردم در جایی که هستند انجام دهیم.”
توصیه گیسلی در مورد نحوه انجام این کار؟ او گفت: “کاربر خود را درک کنید و درک کنید که آنها برای تصمیم گیری به چه چیزی نیاز دارند.”
“ما در حال انجام آن هستیم (در One Acre Fund). ما میپرسیم: «تصمیمات کلیدی که کارمندان باید اتخاذ کنند، در حالی که سازمان غیردولتی را به یک سازمان دیجیتالی تبدیل میکنیم، چیست؟» چه داشبوردهایی بسازیم؟ چه گزارشاتی نیاز داریم؟ و چگونه بهترین آنها را ارائه کنیم؟
3- انسان سازی
زمانی که نیل چند سال پیش برای اولین بار در یک شرکت مراقبتهای بهداشتی دیگر کار میکرد، او بخشی از تیمی بود که تلاش میکرد یک نمایشگر داده برای بخش اورژانس بسازد تا به آن گروه کمک کند تا سریعتر حرکت کنند.
اما ساخت به مدت دو هفته متوقف شد زیرا مردی که مسئول تنظیم اتصال پایگاه داده بود هیچ ایده ای نداشت که انجام وظیفه خود واقعاً به چه معناست.
نیل به یاد می آورد: «یک شب قبل از اینکه به خانه بروم، او را ملاقات کردم و آن را برای او انسانی کردم. «به محض اینکه متوجه شد که این نمایش می تواند بر او، والدینش یا هرکسی تأثیر بگذارد، دیدگاهش تغییر کرد.
“این به همه بستگی دارد – بهخصوص من فکر میکنم ما فنآوران – بهتر در این زمینه باشیم، زیرا گاهی اوقات از واقعیت وضعیتی که در حال ارائه آن هستیم دور میشویم.”
برای گیسلی، که اعتراف کرد که کارش ممکن است گاهی اوقات بسیار دشوار باشد، ضروری است که درک واقعی از کاری که One Acre Fund انجام میدهد ارائه دهد – یعنی تجهیز بیش از یک میلیون کشاورز خردهمالک به همه چیزهایی که برای پرورش غذای بیشتر و کسب درآمد بیشتر نیاز دارند. در زمان های چالش برانگیز
او گفت: «وقتی بادها علیه من می وزد، به کشاورز فکر می کنم که در آستانه پیوستن به سازمان بودم، مردی که با حضور در برنامه زندگی اش به طرز چشمگیری تغییر کرد و این باعث ادامه راهم می شود.
«این به این سؤال برمیگردد که چرا ما کارها را انجام میدهیم. در بخش بهداشت و درمان، نگاه کردن به آماری که میگویند امروز 20 نفر مبتلا شدهاند یا امروز 10 نفر جان خود را از دست دادهاند، آسان است، اما وقتی داستانهای باورنکردنی کارگران خط مقدم را میشنوید که هر روز خود را در معرض خطر قرار میدهند، آن وقت است که میروید. ، “چه کمکی می توانم انجام دهم؟ چگونه می توانم در این امر مشارکت کنم؟
من همیشه سعی کرده ام آن را در کارم بکار ببرم تا مطمئن شوم که این ارتباط وجود دارد. ما نمی توانیم مثلاً یک جدول پایگاه داده دیگری ایجاد کنیم. ما باید به این فکر کنیم که این اطلاعات چه چیزی اجازه می دهد. آن وقت است که مردم را هیجان زده می کنید.»
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه تجزیه و تحلیل ها و بینش ها به تجربه گیسلی در مورد بحران های بشردوستانه، تجربه نیل در مورد مسائل بهداشتی، و تجربه دونالد در ایجاد استراتژی هایی که پاسخ های موفقیت آمیز به بحران را می دهد، قسمت اول سریال CURIOSITY را در اینجا تماشا کنید یا گوش دهید.