جنیفر بلیسنت هنوز به یاد دارد که مدیر ارشد اطلاعات یکی از بزرگترین بانک های ایالات متحده چه چیزی را در زمانی که Forrester بررسی اولویت های فناوری تجاری و سفرهای تجاری 2020 خود را انجام داد به او گفت.
او گفت: با داده های خودمان، ما فقط می توانیم در داخل جستجو کنیم. ما باید معیارهای صنعت، روندهای منطقه ای و امواجی را که می توانیم سوار شویم، ببینیم.”
این اظهار نظر تحلیلگر Forrester را برانگیخت زیرا آنچه را که او و تیمش در نحوه انجام این نظرسنجی می بینند خلاصه می کند. در نهایت، آنها دریافتند که 85 درصد از شرکتهای مورد بررسی، بهبود استفاده از دادهها و بینشها را در اولویت قرار دادهاند. و از طریق مطالعه دیگری که توسط این شرکت تحقیقاتی انجام شد، آنها دریافتند که 70 درصد از تصمیم گیرندگان داده و تجزیه و تحلیل جهانی در حال گسترش توانایی خود برای استفاده از داده های خارجی هستند.
جنیفر هفته گذشته طی یک وبینار Domo گفت: «آنچه واضح است این است که این تمایل واقعی – و نیاز – وجود دارد که مشتریان و عملکرد خود را بهتر از همیشه درک کنید. بنابراین شرکتهای بیشتری میپرسند که چگونه میتوانند نه تنها از دادههای خود، بلکه از سایر دادههایی که ممکن است در آنجا وجود داشته باشد، بهره ببرند.
این وبینار که بر این حرکت گسترده به سمت «تجاریسازی دادهها» متمرکز بود، نه تنها جنیفر، بلکه دو متخصص دیگر در قدرت اشتراکگذاری امن اطلاعات را به نمایش گذاشت: کریس هالوآ و دن هندریکسن، که به مشتریان Domo کمک میکنند تا از دادهها برای ایجاد تغییر استفاده کنند. از درون و خارج از سازمان خود با استفاده از راه حل پویا و تحلیلی جاسازی شده Domo، Domo Everywhere.
اگر بحث گسترده را از دست دادید، در اینجا پنج دیدگاه برتر از آن وجود دارد.
1- تجاری سازی داده ها برای همه است
با توجه به حجم داده هایی که این روزها در هر دقیقه ایجاد می شود، هر شرکتی یک شرکت داده است. و از آنجایی که داده ها ارز هستند، اکنون هر شرکتی فرصتی برای حضور در این بازار دارد. منظور از تجاری سازی داده ها همین است.
جنیفر گفت: «تجاریسازی دادهها واقعاً تیم داده را از آنچه اغلب به عنوان یک مرکز هزینه در نظر گرفته میشود به یک مرکز سود – و یک دارایی استراتژیک برای بقیه سازمان تبدیل میکند.»
لازم نیست که شما هم بالغ با داده باشید.
دان گفت: “ما با بخش گردشگری دولت فدرال کار می کنیم که اصلا فنی نیست.” اما داده های زیادی وجود دارد که برای همه مقامات محلی بسیار ارزشمند است، مانند اینکه مردم از کجا می آیند، چند نفر با آنها می آیند، طول سفر آنها و غیره.
بنابراین، کاری که این بخش انجام داده است استفاده از Domo Publish (محصولی در مجموعه Domo Everywhere) برای ایجاد محیطهای تحلیلی میزبانی شده است که این شهرداریها میتوانند وارد آن شوند و به آنها اجازه میدهد تصویر بهتری از آنچه در مناطق خاصشان میگذرد دریافت کنند و شرایط خود را تنظیم کنند. استراتژی ها بر این اساس.»
2 – به اشتراک گذاشتن داده ها / بینش ها با مشتریان خود روابط “چسب تر” ایجاد می کند
Michelin Tire Care یک برنامه نظارت بر تایر ناوگان است که بستهای به نام Fleet Fit ارائه میدهد که دادههایی را برای به حداکثر رساندن زمان کارکرد ناوگان و کنترل هزینههای تایر در اختیار اپراتورهای ناوگان قرار میدهد. میشلن آن را دوست دارد، اما نه به این دلیل که درآمدزایی مستقیم است.
در بسیاری از موارد، سازنده به مشتریان خود توصیه می کند تا لاستیک های خود را تعویض کنند کمتر اغلب، جنیفر گفت. “به نظر می رسد این امر خلاف واقع است. اما کاری که برای مشتریان انجام می دهد افزایش اعتماد آنها به میشلن است زیرا زمانی که تایرهایشان نیاز به تعویض دارند اطلاعات دقیقی به دست می آورند.
ما به این «چسبندگی» می گوییم زیرا شما با شفاف بودن و دادن آنچه می خواهند به آن مشتری پیوند بیشتری می دهید.
3- برای اینکه داده های خود را به بازار برسانید، با رویکرد «بیرون به درون» شروع کنید.
اگرچه تقاضای زیادی برای داده های خارجی وجود دارد، بسیاری از شرکت ها نمی دانند چگونه آن را تامین کنند. با این حال، لازم نیست که اینطور باشد.
کریس گفت: «یک راه عالی برای شروع کسب درآمد از داده این است که امروز مشتری پیدا کنید و از او بپرسید: «دوست داری چه چیز دیگری ببینی؟»
به عبارت دیگر، فقط حدس نزنید که بازار به چه چیزی نیاز دارد. کمی کشف کنید و با این روند مانند یک ورزش تیمی رفتار کنید.
جنیفر گفت: “این در مورد نشستن با هم – یا بزرگنمایی با هم – و بررسی احتمالات است.” “دریابید که چه مشکلاتی باید حل شوند. موارد استفاده را شناسایی کنید. و سپس از آنجا برو.
4 – بینش عالی است، اما تجربه داده بهتر است
مثلاً برای یک خرده فروش تجارت الکترونیک، این یک چیز است که بتواند به مشتریان خود بینشی در مورد عملکرد محصولاتشان بدهد. اما این دیگر برای آن خردهفروش است که به آن برندها دسترسی به دادهها، بینشها و ابزارهایی بدهد که به آنها اجازه میدهد به راحتی با بازار تغییر کنند و خطوط کاملاً جدیدی از تجارت را کشف کنند.
اثبات این امر در یافتههای Forrester است، که نشان داد با تجربه دادهای که دارای ویژگیهای غنی است، مانند داشبوردهای قابل تنظیم، هشدارهای تلفن همراه و پیشبینی پیشبینیکننده، زمان به ارزش بسیار سریعتری وجود دارد.
5- یک طرح خوب برای ورود به بازار، مقیاس پذیر است
برای موفقیت هر محصول یا خدماتی، باید مورد توجه توده ها باشد. جنیفر گفت: «حتی اگر با یک مشتری یا شریک شروع کنید، باید با معماری گستردهتری در مورد آن فکر کنید.»
چگونه چنین چارچوبی را توسعه می دهید؟ مانند بسیاری از بخشهای دیگر معادله تجاریسازی داده، پاسخ در پرسیدن سؤالات نهفته است.
جنیفر گفت: «بدانید که بله، ما این مشکل را برای این مشتری خاص حل خواهیم کرد، اما سپس از خود بپرسید، چگونه میتوانیم این محصول را به گونهای طراحی کنیم که بتوانیم ویژگی دیگری را برای مشتری دیگر اضافه کنیم. و سپس دیگری؟ در آن زمان است که شما واقعاً شروع به دیدن امواجی خواهید کرد که می توانید با تجاری سازی داده ها سوار شوید.
برای شنیدن بیشتر افکار جنیفر، کریس و دن در مورد قدرت تجاری سازی داده ها، وبینار درخواستی را تماشا کنید. برای مشاهده نحوه استفاده شرکتها از Domo Everywhere برای بهینهسازی تلاشهای تجاریسازی دادههای خود، اینجا را کلیک کنید.