وقتی نوبت به توصیف سازمان مدرن می رسد، دونالد فارمر دوست دارد با صحبت در مورد بچه گربه خود شروع کند.
این کارشناس داده و تجزیه و تحلیل در قسمت چهارم سریال CURIOSITY، یک مجموعه ویدیویی تحت حمایت Domo که به بررسی این موضوع می پردازد که چرا اکنون زمان انجام متفاوت داده ها است، گفت: “یک کنجکاوی قوی وجود دارد.”
“طبیعت یک بچه گربه کاوش کردن، بالا رفتن از درختان، نقب زدن است. و هنگامی که بچه گربه من پس از ارضای آن کنجکاوی ها در مورد محیط اطرافش یاد گرفت، اعتماد به نفس پیدا کرد. حالا او می داند که چگونه از درخت پایین بیاید و چگونه از آن تونل ها برگردد. در نتیجه، او اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد که به نوبه خود او را بیشتر کنجکاو کرد.
یک سازمان مدرن، سازمانی که می تواند به خوبی به وضعیتی که همه ما اکنون در آن قرار داریم پاسخ دهد، ویژگی های یکسانی را در افراد خود ایجاد می کند: کنجکاوی و اعتماد به نفس.
تشبیه دونالد یکی از دیدگاههای بسیاری بود که او بهعنوان ناظر «کنجکاوی و اعتماد» به اشتراک گذاشت، بحثی یک ساعته که همچنین بینشهایی از بن شین، معاون داده کنجکاوی Domo، و میکو یوک، بنیانگذار و مدیر عامل گروه BI Brainz داشت.
پس چرا برای سازمان ها اینقدر مهم است که کنجکاوی و اعتماد به نفس را تقویت کنند؟ به گفته بن، زیرا آنها صفاتی هستند که منجر به نوآوری و تأثیر می شوند.
او گفت: «وقتی دادهها به داستانهای درست تبدیل میشوند و به گونهای در دسترس قرار میگیرند که به مردم اجازه کنجکاوی میدهد، میتواند دنیا را تغییر دهد.»
برای Miko، که شرکتش به سازمانها کمک میکند فرهنگ خود را از طریق قدرت داستان سرایی بصری تغییر دهند، کنجکاوی و اعتماد به نفس چیزی است که افراد را قادر میسازد تا پتانسیلهای خود را کشف کنند و کسبوکار را به ارتفاعات جدیدی برسانند.
او گفت: «مثل داشتن یک ابرقدرت است. من عاشق دیدن چهرههای مردم در هنگام کشف این موضوع هستم، زمانی که میدانند چگونه از دادهها برای گفتن داستانها و تأثیرگذاری بر مردم و حتی برانگیختن کنجکاوی در دیگران استفاده کنند.»
برای اینکه کنجکاوی و اعتماد به نفس بخشی از فرهنگ سازمانتان باشد، با تمرکز بر آنچه سخنرانان ما معتقدند هفت کلید این پادشاهی هستند، شروع کنید…
1- حواستان به آن باشد
زیرا همانطور که بن گفت گلوله جادویی وجود ندارد.
او توضیح داد: “من اغلب می بینم که سازمان ها پول زیادی را برای ابزارها و فرهنگ خرج می کنند، اما آنها به گونه ای با هم کار نمی کنند که در واقع حس کنجکاوی و اعتماد به نفس مورد نیاز آنها را ایجاد کند.” «درست کردن کار نیاز دارد. و صبر لازم است.»
2- افراد را برای پرسیدن سوالات درست آموزش دهید
به گفته میکو، وقتی مردم به آنچه میپرسند اطمینان پیدا کنند، نسبت به کاری که انجام میدهند احساس بهتری پیدا میکنند. و اگر سوال بپرسند سریعتر به راه حل می رسند.
او افزود: “اما من همچنین فکر می کنم باید راهی برای تشویق مردم به کنجکاوی در مورد داده ها وجود داشته باشد.” و دوباره، من فکر می کنم باید با سؤال شروع شود. من فکر می کنم که ما باید حول این مسائل متحد شویم، همانطور که در مورد گزارش ها انجام می دهیم.»
3- ارزش مدیریت داده ها را به اشتراک بگذارید
دونالد گفت، حاکمیت شرکتی می تواند برای برخی افراد “بسیار ترسناک” باشد، اما به گفته بن، نباید اینطور باشد.
او گفت: “شما می توانید کنجکاوی و مدیریت را با کلماتی که انتخاب می کنید متعادل کنید.” “اگر به این صورت باشد که “من میخواهم مدیریت نیرویی باشد که به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری میدهد” به احتمال زیاد مورد استقبال قرار گیرد.
بن افزود، با حکمرانی خوب، لازم نیست نگران مشاهده دادههای بد باشید و میتوانید خیلی راحتتر به آنچه مرتبط با کارتان است دسترسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع خاص، این ویدیوی کوتاه را بررسی کنید:
4- تجربیات کاربر جذابی ایجاد کنید
گاهی اوقات وقتی میکو جلساتی دارد، آیپدها را قبل از ورود همه روی صندلیهای همه میگذارد. او گفت: «و قبل از اینکه ما حتی شروع به صحبت کنیم، آنها شروع به بازی با iPad می کنند. واقعا خوب کار میکنه آنها شروع به درگیر شدن می کنند.
بن گفت: «فناوری می تواند ابزار عالی باشد. مانند حبابی است که در یک زنجیره متن می بینید که نشان می دهد شخصی در شرف ارسال پیام برای شماست. شما آنجا می مانید چون کنجکاو هستید. شما می خواهید بدانید که آنها در آینده چه می گویند.
5- از مسدود کننده های بالقوه آگاه باشید
بنن میگوید: «این مهم است که بدانید هر بار که به کسی شلیک میکنید، یا از سرمایهگذاری در فناوری امتناع میکنید، یا به طور متفاوتی در مورد چگونگی توانمندسازی افراد فکر میکنید، اساساً آنها را قفل میکنید.
“اگر خیلی مایل هستید سطح مشخصی از دسترسی را به خطر بیندازید زیرا از کنترلی که ممکن است از دست بدهید می ترسید، می توانید در نهایت کنجکاوی را خفه کنید.”
6- تمامی کانال های ارتباطی را باز نگه دارید
میکو گفت، در هر صورت، همهگیری ویروس کرونا در را به روی سطح اعتماد افرادی که ممکن است برای صحبت در یک اتاق کنفرانس سنتی مردد باشند، باز کرده است.
بن اضافه کرد: «درست است که ما آنطور که قبلاً تعامل داشتیم، تعامل نداریم. ما نمیتوانیم فقط به سمت میز کسی برویم. اما اگر میدانید که چگونه از این ابزارها استفاده کنید، میتوانم بگویم، “بیایید با هم به این درخواست نگاه کنیم، این مهم نقش اعتماد دارد.” بنابراین ما باید مطمئن شویم که این راهها را باز نگه داریم.»
7- با مثال رهبری کنید
میکو نمیداند چند بار مردم به او گفتهاند که انرژی او را در تمرینات خود میگیرند و “کاری را انجام میدهند.” او فقط می داند که اغلب این اتفاق افتاده است.
او گفت: “من این را دوست دارم.” من فکر میکنم که الگو گرفتن یکی از بهترین راهها برای (تشویق کنجکاوی و اعتماد به نفس) است. من همیشه به رهبران می گویم: “اگر می توانید به مردم یاد دهید که سریع شکست بخورند – که این هم چیز خوبی است – ما می توانیم به آنها یاد بدهیم که چگونه کنجکاو باشند.”
برای کسب اطلاعات بیشتر از این داستانگویان اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه به تیمها و تحلیلگران خود منابع لازم برای کنجکاوی و اعتماد به نفس بیشتری را ارائه دهید، قسمت چهارم سریال CURIOSITY را در اینجا تماشا یا گوش دهید.