UDAP های مبتنی بر ابر: کلید بهینه سازی ارزش داده ها؟


در دو مقاله قبلی خود در این مجموعه، مزایای یک پلتفرم داده و تجزیه و تحلیل یکپارچه (UDAP) را برای شرکت‌هایی که در انتهای مخالف طیف بلوغ داده قرار دارند، بررسی کردم. من استدلال می کنم که UDAP ها ارزش منحصر به فردی را برای سازمان هایی که به سادگی محیط های تحلیلی می سازند و سازمان هایی که محیط های آنها بیش از حد پیچیده است، ارائه می دهد.

با این حال، در هر دو مورد، راه حل های جایگزین وجود دارد. بنابراین، برای مقاله نهایی خود، می‌خواهم فرصتی منحصر به فرد را برجسته کنم مبتنی بر ابر UDAP: تجزیه و تحلیل های آبشاری.

دنیای مدرن بر روی داده ها کار می کند. در نتیجه، به اشتراک گذاری و فروش داده به بخشی از اقتصاد ما تبدیل شده است.

حال تصور کنید که به جای به اشتراک گذاری داده ها یا تجسم های تمام شده، یک شرکت می تواند یک پلت فرم تجزیه و تحلیل کامل را به اشتراک بگذارد که به مشتریانش اجازه می دهد داده های خود را اضافه کنند و تجزیه و تحلیل موقتی را روی ترکیب انجام دهند. این وعده تحلیل آبشاری است.

ابر این امکان را فراهم می کند. معماری چند مستاجر اشتراک‌گذاری یکپارچه داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که پیشنهادات نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) UDAP همان دسترسی یکپارچه را به مجموعه کاملی از داده‌ها و تجزیه و تحلیل فراهم می‌کند.

UDAP‌های مبتنی بر ابر که تجزیه‌وتحلیل‌های آبشاری ارائه می‌دهند – مانند Domo که در Deep Dive 2021 گروه Eckerson بر روی کاغذ سفید UDAP نمایه شد – داده‌های مشتری را جذب می‌کند و به کاربران امکان تغییر، مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل آن‌ها را می‌دهد.

آنها همچنین به آنها اجازه می دهند داده های انتخاب شده را برای مشتریان خود ارسال کنند. این مشتریان می توانند داده های خود را به نمونه اضافه کنند و با استفاده از ویژگی های ارائه شده توسط UDAP تجزیه و تحلیل اضافی انجام دهند. مثل این است که مشتریان اشتراک mini UDAP خود را دارند.

در مقایسه با روش های سنتی به اشتراک گذاری داده، تجزیه و تحلیل آبشاری سه مزیت کلیدی را ارائه می دهد:

  • بدون درز است. با تجزیه و تحلیل آبشاری، هیچ داده ای در واقع حرکت نمی کند. چند اجاره ای UDAP مبتنی بر ابر به مشتریان مشتریان خود اجازه می دهد تا مستقیماً به بخشی از داده هایی که حق استفاده از آنها را دارند دسترسی داشته باشند. مشتری هرگز نباید داده ها را کپی یا فعالانه ارسال کند. این فرآیند را برای مشتری ساده می کند و به این معنی است که مشتری همیشه به به روزترین داده ها دسترسی دارد زیرا می تواند در زمان واقعی به آنها دسترسی داشته باشد.
  • مدیریت می شود. UDAP ها فقط داده ها را آبشاری نمی کنند. آنها تمام مجوزها و محدودیت های مرتبط با آن را آبشار می کنند. وقتی مشتریان تصمیم می گیرند داده ها را با مشتریان به اشتراک بگذارند، می توانند این دسترسی را مدیریت کنند. بسته به UDAP، سطح دقیق کنترل ممکن است متفاوت باشد، اما مهارت های مدیریتی تعبیه شده در پلت فرم زمانی که شخص ثالث داده ها را دریافت می کند ناپدید نمی شوند.
  • می توان آن را سفارشی کرد. این جنبه آخر، «تحلیل» را در تحلیل آبشاری قرار می دهد. اشتراک گذاری یکپارچه داده های مدیریت شده به خودی خود ارزشی را فراهم می کند، اما ترکیب آن با عملکرد کامل UDAP آن را به سطح بعدی می برد. به جای یک فایل داده یا حتی یک داشبورد ثابت، مشتری می تواند به مشتری خود یک راه حل کامل برای دستکاری داده ها ارائه دهد. مشتری به نرم افزار خود نیاز ندارد و محدود به تجزیه و تحلیل های ارائه شده توسط صاحب داده نیست.

نتیجه گیری

شرکت‌هایی که داده‌ها را به‌عنوان یک محصول ارائه می‌کنند، آشکارا از تجزیه و تحلیل‌های آبشاری سود می‌برند، اما آنها تنها نیستند. بخش‌هایی که می‌خواهند داده‌ها را در اختیار تیم‌های دیگر شرکت قرار دهند نیز می‌توانند از Cascade Analytics برای استفاده داخلی بهره‌مند شوند.

در اصل، هر سازمانی که داده‌ها را در اختیار شرکا قرار می‌دهد، می‌تواند ارزش آن داده‌ها را با فراهم کردن ابزار تجزیه و تحلیل آن افزایش دهد. اما از آنجایی که تجزیه و تحلیل آبشاری به معماری متمایز یک UDAP مبتنی بر ابر بستگی دارد، شرکت‌هایی که می‌خواهند این سرویس را ارائه دهند، ابتدا باید چنین پلتفرمی را اتخاذ کنند.

شرکت هایی که به دنبال ارائه تجزیه و تحلیل های آبشاری هستند باید هنگام ارزیابی پلت فرم های بالقوه، سؤالات زیر را نیز در نظر بگیرند:

  • پلتفرم چه سطحی از کنترل را اجازه می دهد؟
  • هزینه اشتراک گذاری پلتفرم با مشتریان چقدر است؟
  • آیا محدودیت‌های نظارتی اضافی روی داده‌های من وجود دارد که از قرار دادن آن در یک ابر عمومی جلوگیری کند؟
  • رابط کاربری چقدر برای مشتری من بصری خواهد بود؟
  • آیا این پلت فرم به من اجازه می دهد که محلول را برچسب سفید بزنم؟
  • چگونه می توانم استفاده مشتری خود از پلتفرم را پیگیری کنم و چگونه برای آنها صورتحساب می دهم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد UDAP های مبتنی بر ابر، به من و بن شین، معاون داده کنجکاوی Domo، در 21 آوریل بپیوندید، زمانی که میزبان وبیناری با عنوان Modern BI برای همه: چرا در UDAP ها سرمایه گذاری می کنیم. برای ثبت نام در رویداد اینجا را کلیک کنید.




دیدگاهتان را بنویسید